Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

villemina skrev 2009-09-10 12:26:36 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-10 12:06:24 följande: Visa bilder på powder-jackan sen e du snäll! Den fanns inte i butiken när jag köpte min bruna. Tror den e riktigt snygg.
    Ska jag göra
    Jag tror att jag skulle få den imorgon...*hoppas hoppas*
    villemina skrev 2009-09-10 12:27:46 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-10 12:13:59 följande: Va trist med strul!! Känns inte som att man vågar handlamer från Nelly.Jag köpte en Angora Long Caridgan (eller vad den heter) och det blev rätt. Phu! Tur!
    jag är så himla besviken på dem..
    Jag beställde också samma cardigan (alpaca heter den va?) fast på tintinstyle, vilken färg tog du? Jag tog rosa...Visst är den gosig? ska bo i den hela vintern
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-10 13:32:25 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-10 12:34:21 följande: Aha, alpaca hette den kanske. Jag tog en grå, passar inte alls i rosa (fast den är väldigt fin den me). Nu har jag snöat in på en Lovely Knit i almost black... Känner bara att jag måste ha en. Suck... Det tar lixom aldrig slut?!
    Jag har beställt en lovely knit i almost black..
    Från http://innenetstore.jetshop.se/
    de hade fri frakt över 1000:- och denna veckan fick man ett par björn borg trosor också gratis
    Så jag satte ut min beiga lovely knit på tradera

Nä, det tar aldrig slut....
    Jag vill ha hearted tunic i almost black...men 1900 ??
    Så jag får nog vänta lite med den..
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Åh, jag hoppas också på att min 738 ska komma idag
    Som jag velade med färg och storlek så jag bara längtar tills den kommer så jag kan få prova den!!
    Revolution blusen är helt underbar...Lite vid bara så man hade nog kunnat gått ner en storlek på den..
    Jag har den i powder men den är så himla snygg i chalk också!
    Och så väntar jag ivrigt på bilder på hearted tunic i almost black..
    Jag är också sugen på en 100gr l/s top fast de verkar ta slut snabbt i webbutikerna..
    Snygg vardagstop

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Innerjoin skrev 2009-09-11 10:49:51 följande:
    Hur menar du? Tog du alltså en 3:a och den var lagom? Är själv lite nervis över om jag borde tagit en 3:a istf 2:a.....
    Jag ändrade mej i sista minuten till en 3 istället för en 2..
    Hon på CD sa att hon upplevede 738 lite mindre än 112 och jag tyckte att 112 i 2 var aningens liten..
    Men å andra sidan så kolla tradera..
    Där är en 738 som går ut snart och är uppe i 2500!!!
    Så antingen kan du ju skicka tillbaka eller sälja om den inte skulle passa
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Ullis 10 skrev 2009-09-11 11:17:20 följande:
    MEEEEEN! Tjatar vidare om min väska - CD säger att de sände den i tisdags????!
    Oj, då borde den ha kommit ju

Inget kollinummer eller annat spårbart?
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Såå glad

Fick min 738a idag...Som jag velade med färg och storlek och ändrade mej till slut men jag är såå nöjd med valet..
    Det blev ju en powder i strl 3 och den satt jättebra..Får plats med tjockare kläder under...2 i 112 var ju lite tight i armarna tyckte jag..
    Nu längtar jag tills man kan börja använda den..!
    Och min lovely knit i almost black kom idag..Den var i strl 2 och satt också så fint

Och för villeminas skull (eller begäran la jag ut bild på min jacka  i bildtråden...
    (Mkt dålig kvalite och bilden tagen av min sjuåring )

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Stargirl skrev 2009-09-11 17:39:43 följande:
    Jag har försökt att skriva i bloggen att det inte är en vinterjacka och att den är väldigt tunn. Men iiiingen lyssnar *asg* Fast jag gillar jackan. Köpte den förra året och perfekt både höst och vår.
    Åh men jag lyssnade på dej
    Jag har en vinterjacka från pop som har samma snörning som denna som jag tänkte ha när det är kallast och jag är ute med hunden osv...
    Detta är ju min fina höst/vinter jacka
    Så jag var bara jätteglad över ditt tips
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-11 17:36:32 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-11 16:36:37 följande: SNYGG!! Den var riktigt fin i powder!! Tack för att du kom ihåg.
    Tack
    Och varsågod

Den är rymlig och jag skulle kunna ha den i 2 absolut men ska jag kunna ha den när det är kallt vill jag gärna ha den rymlig så jag får plats med lite extra under..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    SooJuicy skrev 2009-09-11 18:07:59 följande:
    Fru vanheden: Så snygg du va i jackan i bt, jättefin va den ju!
    Njae, jackan var snygg
    Själv avbröt jag matlagningen och tvingade min 7-åring att ta bild..
    Inför nästa bild ska jag styla mej lite mer

Men vilken snygg garderob!!!!!!!
    Sååå avis!
    Jag äger inte en enda klänning från OM, hittills har jag snålat lite på det och hållt mej till koftor och blusar...Men en klänning är min dröm.
    Jag gillar också de gamla i bomull som är såå romantiska
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    alias skrev 2009-09-11 18:31:35 följande:
    Jgb är superbesviken. Beställde och betalade med kort den 9/9, och inte har jag fått någon jacka, inte.Och CD svarar varken på trelefon eller mail ...Jag är sur.
    Jag mailade också utan att få svar så ringde jag istället och hon svarade direkt..
    Supergullig och hjälpsan var hon och hade massor av jackor att packa..
    Tror att det var omkring 100 stycken eller nåt sånt...
    Så jag förväntade mej inte alls att få min så här tidigt så det var en positiv överaskning..
    Tråkigt att det är helg men du får säkert din på måndag...
    Det kan ju också vara posten som slöar
    Det är ju som sagt bara den 11 idag..

Snart får du din också att gosa med
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2