Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

jojoa75 skrev 2009-09-15 16:23:49 följande:
    *puffar*
    Bägge är ju snygga på olika sätt
    Lovely knit fungerar ju mkt som en jacka också..
    Firstlady har jag beställt och får hem den imorgon så då vet jag mer om den...
    Men den har jag tänkt att använda nu när det blir kallare att ha till mina tunnare toppar.
    Som en snygg kofta.
    Lovely knit har jag också men den använder jag mer som jacka/kavaj..
    Jag har lovely knit i både bomull och ull och visst är bomull skönare men jag blev positivt överaskad av hur mjuk den också var i ull...
    Inte direkt stickig alls..
    Jag har ocksp alpaca long cardigan och jag kan tänka mej att firtslady är som den eller har jag fel nu??
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Jool76 skrev 2009-09-15 22:32:56 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-14 19:39:51 följande: Åh, vad gullig du är! Jag börjar vela lite kring storleken på min Hearted tunic... Ska smita in på NK imorgon och prova en 1:a, bara för att kolla... Jag brukar alltid ha 1 på Odd Molly, men tyckte att den satt bättre i 2, kom liksom lite längre ner under bysten...Jag har segat till mig med bild, ska försöka få ut en innan helgen i alla fall...
    Haha, jag sitter med min bärbara i soffan och mannen bredvid mej som försöker titta på topgear medans jag visar honom hearted tunic och tjatar om chalk eller almost black
    Jag behöver fler i chalk men har ingen almost black...
    Den verkar ju vara lite genomskinlig så jag funderar på den svarta med min spoiler i royal under??
    Eller hur gör du?
    Jag beställde idag taradiddle i powder och betalade med kortet och sen fick jag ett mail att den var slut men mina pengar har dem!
    Så ska jag beställa hearted idag får det bli med faktura tills jag har fått mina pengar tillbaka och då blir det 29:- extra +frakten så jag letar efter de som har gratis frakt också
    Snälla berätta igen hur fin den är så jag kan bestämma mej nån gång!!!
    Missgreta hade också fina bilder på den nu
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    malinoski skrev 2009-09-15 22:48:16 följande:
    Åååå.. hade förälskat mig i en Pointell Me Dress i almost black och beställde den på nätet. Den kom idag, men nej... det var inte alls rätt modell för mig :(Vad tror ni, lyckas man sälja den för ett rimligt pris på T eller ska man ge sig på besväret med en retur (ingen svensk site tyvärr)??
    Åh den som ser så snygg ut!
    Ja, verkar det besvärligt att returnera så hade jag chansat på tradera...
    Vilken storlek hade du i den?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2009-09-16 09:27:29 följande:
    Idag har jag på mig min 100gr frill i cherry samt min lovlier knit och lite andra kläder. Frillen är SÅ härlilg och mjuk.Isako: Blev ingen fotografering igår för jag fick såna magkramper och var inte direkt pigg....Men hojtar till om det blir något idag. Skoj att 'se' dig här iaf. Saknat dig.
    Jag vill också ha en frill i cherry eller almost black...
    De är så snygga!
    Men när jag väl kom fram till att jag tyckte att den var snygg var den slut överallt

Hur var jackan i strl 3 jämfört med strl 2?
    Var det stor skillnad och vad var skillnaden mest?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    malinoski skrev 2009-09-16 09:46:56 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-16 09:37:20 följande: Var bor du någonstans?Var själv och tokshoppade på Wink förra veckan.Jag fick nämligen beslutsångest ang 100gr frill och köpte en i varje färg. De verkade ha alla storlekar!
    Morty skrev 2009-09-16 09:40:34 följande:
    Ska du ha i storlek 2 på frillen? *ska leta* Den var lite längre i ärmarna men inte FÖR lång. Sen stramade det inte över axlarna när jag sträckte mig framåt t ex. Sen vet jag inte hur mycket mer tyg det var nere i vidden så att säga då jämfört mot 2:an.
    Jag bor nära Kristianstad i skåne så här finns nästan inget utbud alls
    Storlek 2 letar jag efter.
    Vad gulliga ni är som bryr er{#lang_emotions_heart}
    Hittar ni någon så får ni gärna hojta

Malinoski, vad är wink?

Morty, men då ska jag nog behålla min i strl 3 då..
    För 2 i 112 stramade ju i armarna men jag var rädd att min 3 i 738 kanske mest såg stor ut på mej...
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Jag kunde inte bestämma mej med hearted tunic för den är ju väldigt dyr...
    Så jag beställde en light cotton embroided s/s i chalk på innebutiken som hade en kvar och jag har ju den i grönt sen innan och tycker att den är ju faktiskt också himla fin och man kan ha den till allt..
    Den i chalk borde väl vara snygg med min royal tank spoiler under??
    Någon som har provat?

Nu sitter jag som på nålar och väntar på posten och hoppas att det kommer ett paket till mej snart från Nelly med min firstlady i rose och min makeout blouse i chocolate
    *hoppas*

dsmammor rules
  • fru vanheden
    malinoski skrev 2009-09-16 10:23:06 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-16 10:04:33 följande: Wink ligger i Stockholm, i Sturegallerian - alltså nära OM butiken.

Ok, ja, det är ju en bit från mej

Och nu så fick jag mail från innebutiken att min light cotton embroided s/s var slut så de får föra över mina pengar igen
    Så nu ligger jag ute med 1900:- + 950:-!!!
    Vad är det med dessa web butiker???
    Kan de inte uppdatera ordentligt eller???
    Och traderas priser är så himla dyra ofta plus alla oseriösa säljare så var f*n ska man handla någonstans vi som inte har butiker i närheten??

*ledsen och sur*

Nu kom posten också så nu ska vi se om jag kan bli lite gladare...
    *springer*

dsmammor rules
  • fru vanheden

Mitt paket från Nelly var för stort för vår brevlåda så jag testade och ringde min man som just då var på väg hitåt (han kör mkt i jobbet) så han var så supergullig och kom hit och häntade avin och körde till posten och hämtade ut det...
    *gullemannen*
    Det var min firstlady i rose från Nelly men ingen makeout blouse...
    Hmmm....Undrar vart den har tagit vägen??
    Hon sa att de skulle posta dem ihop..
    Jaja, jag får väl se om den kommer i morgon..

Nu får jag ta en liten shopping paus...
    Aldrig mer ska jag handla på kortet...
    De drar mina pengar och så finns inte plagget

Audrey Will skrev 2009-09-16 11:24:35 följande:
    Fru Vanheden - Hoppas Nellypaketet kom! Har du förresten hört med Casablanca i Karlshamn, om kanske de har 100 g frill? Inte varit där på ett tag, så vet inte vad de fått in av höstkollektionen.Malinoski - Synd inte Pointelle Dress passade, den ser så fin ut! Jag hade nog lagt ut den på T ist för att returnera. Kan inte minnas jag sett någon sådan på T, och den är ju från nyaste kollektionen, så du borde kunna få en ok slant för den.
    I karlshamn??
    Hmmm, ligger det centralt eller?
    Själv är jag sällan åt det hållet (blir så när man inte har körkort) men äldsta dottern går där på frisör skolan så hon kanske kunde vart gullig och kollat upp det åt mej
    Tack för tipset..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2009-09-16 11:40:45 följande:
    Meeen vad är det med dem!!!! Pinsamt att de inte kan hålla vad de lovar. OM du nu inte får din makeout i brunt så hojta. Jag kan kika här i min ena lokala butik. *hjälper gärna till* Såg att där hängde några i förra veckan men kollade aldrig vilken storlek.
    Tack va gulliga ni är
    Vad skulle man gjort utan er här??
    Jag har faktiskt blivit lite skrämd över hur en del webshoppar fungerar...
    Innebutiken lovade iaf rabatt på min nästa beställning..
    De skulle snart få in lite nyheter sa hon och hon verkade jättetrevlig så plus till det

Jag är iaf nöjd med min firstlady
    Tur det!
    La nyss in en bild i bildtråden..
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Tack
    Blev själv nöjd med min firstlady, den passar ju till allt
    Skön var den också, precis som alpaca long cardigan så blir skön att ha på jobbet sen när det blir kallare..

isako skrev 2009-09-16 14:46:54 följande:
    la la la la la!!!! Hittade en Check me andress  i chalk strlk 4 på Country dreams!! Hon blev själv chockad att hon hade den!! Tjohoooo!!!!!
    Va kul!!!
    Härlig känsla
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2