• isako

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Frusna flickan skrev 2009-10-07 19:35:09 följande:
    Fast det behöver ej bero på det. Mitt paket kom från australien på tre dagar och jag fick betala tullavgift när jag hämtade ut det. Som tur var hade jag bett dem att skriva "value - as low as possible PLEASE" De hade då skrivit en tiondel av priset så det blev 50 kr bara. Det jag ville ha sagt vara bara att det behöver bero på tullavgifterna att det tar tid.
    oki hoppas på det bästa.

Du förresten! Hade du tips på bra shopping i Paris?
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    isako skrev 2009-10-07 21:25:16 följande:
    oki hoppas på det bästa. Du förresten! Hade du tips på bra shopping i Paris?
    Förlåt att jag tar det här, men jag kommer inte in på ditt konto
  • isako
    Frusna flickan skrev 2009-10-07 21:48:43 följande:
    Okej för mig.. Jag har jättesvårt att ge tips för jag åker kollektiv med metron och vet var jag går av och vilk aområden jag gillar. Men minns ej några hållplatser just nu när jag inte ser metrokartan framför mig. Iaf shoppar jag inte så mycket på de klassiska turistgatorna. Jag gillar ett område i närheten av notre dame både på samma sida och på andra sidan seine. Fast då har det varit skor och tintinprylar. Jag åker omkring, hoppar på en bus jag inte vet vart den går och går av där det ser spännande ut - det är mitt bästa tips faktiskt.Någon som sett en 3:a x-stich i chocolate? Ingen risk va...?
    Niiice. Vi brukar gå gå gå.. O sen ibland tar vi en taxi o ber han ta oss dit han tycker det finns bäst shopping, eller haffar en annan taliban o frågar om tips så har vi hittat de bästa shopingen än så länge
  • isako
    Skrutteruttan skrev 2009-10-09 11:34:00 följande:
    Kolla inlägget jag fick i min blogg, man blir ju bara trött: Anonym sa... om du tog dig själv i kragen och betedde dig som vuxen så skulle ni kunna ha en bättre bil, ett mer renoverat hus samt att barnen skulle kunna få semester utanför örebro...tänk såhär 2 mollyplagg är en resa för er vuxna i 2 dagarsedan är det ju bara att fortsätta så fattar du nog vart dina pengar tar vägen.bli vuxen och låt barnen få pengarna istället för att du skall svassa runt som en mollydocka och vara FIN för att du har "ha begär" på fina klädervisst barnen lider nog inte men tänk så mycket du SLÖSAR bort på dessa skitplagg...tänk omtänk tilloch rensa upp i röran för oftast ligger det något bakom när man gömmer sig i ett "beroende" och som du shoppingberoende...låt familjen få en underbar semester nästa sommar kanske utomlands eller du o maken på en kärlekshelg på gotland under vårenja, allt detta skulle kunna ordnas bara du slutade shoppaNÄ jag är inte avundsjuk jag tycker det är ÄCKLIGT att man är SÅ självupptagen som du är när man har så många underbara barn och make att ta hand om!
    Vilken äcklig kommentar - och feg iom den är anonym

DOCK!!! Kan jag på vissa punkter hålla med. Det ÄR dyra plagg och därför kanske inte tänkt att man skall köpa hela kollektionen, men om man är något så när funtad så inser man det själv. Det är lätt att hamna i en spiral av köpbegär, är ofta halvägs in i den själv och man blir fartblind. Det är inte mer än förra året som jag höll på att svimma om ett plagg kostade 1000 kr. Nu tycker jag 1500 är "billigt".... så poänger i inlägget finns det- om än omsakligt skrivet, åt helvete för personligt och utpekande och fegt då hon skriver anonymt.

Nu menar jag inte att du har problem... Men att vi alla nog lätt att få det om man låter sig svepas med i OM vågen Ja... Jag hoppas ni förstår min poäng
  • isako
    pepparkakan skrev 2009-10-09 13:10:35 följande:
    Alltså jag måste ha hjälp.Jag älskar min 4 X-stitch från koll burn baby burn ( vit med brun brodyr) MEN det är ju som alla vet fet gravidvarning på den. HUR gör ni andra för att den skall sitt någotsånär snyggt?
    Tycker inte heller det är gravid varning på den faktiskt.. Men beror nog lite på hur man är byggd i övrigt kanske?
  • isako

Halloj boys n girls.. Tillbax från Paris o är lite shoppingsugen. Naturligtvis finns inte "min" kjol någonstans att hitta! Får helt enkelt vänta in vårkollektionen och hoppas på ngt roligt där.

Hittade denna.. Stackaren har glömt mellanslaget (inte min så klart..)
    http://www.tradera.com/ODDMOLLY-Lovely-Knit-Storlek-1-auktion_100531841
    Kan ju kanske vara värd att hålla ett öga på då den lär gå ganska lågt iom inte många hittar den.

• isako
    Bina skrev 2009-10-18 10:58:04 följande:
    Åhh grattis! Jag tittade på den men vågade inte tipsa med tanke på att det var en färsking! Jag är dock övertygad om att du är en skärpt kvinna och gör upp affären på ett säkert sätt! Wiee grattis!
    Jag tänkte betala extra för Rek, tänkte på det också men är så kåt på den så jag chansar
    Frusna flickan skrev 2009-10-18 12:17:00 följande:
    Hej! Jag har ändrat inställningarna lite tillfälligt på min sida.. Hi hi Detta är min 4:e. Mina barn är mellan 13-2 år. Är inne på gubbe nr 2 Bf 2/6 så det är lååångt kvar men magen är tyvärr redan som en spärrballong. Söt som frågar. Kram!
    Ohhh skall du ha en böna! Grattis vad roligt!! Är såååå avis. Fullkomligt älskar små bebisar och skulle vilja ha 25 stycken om man hade sluppit 3 års trotsen.. och 6 års, 9 års.. tonåren.. Ja.. Helt enkelt.. Om de inte hade blivit större än 2 år haha
  • isako
    Puffig Pingla skrev 2009-10-18 00:36:31 följande:
    Äntligen!!! Och grattis till bra pris.
    Tack sötis!!
  • isako

Töser!
    Vad är det nu de här underbara läderbanden heter och är det ngn som har bilder med dem på? Funderar på om jag skall ha det nya lite längre, eller det gamla lite kortare...

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2