Skrutteruttan skrev 2009-10-09 11:34:00 följande:
Kolla inlägget jag fick i min blogg, man blir ju bara trött: Anonym sa... om du tog dig själv i kragen och betedde dig som vuxen så skulle ni kunna ha en bättre bil, ett mer renoverat hus samt att barnen skulle kunna få semester utanför örebro...tänk såhär 2 mollyplagg är en resa för er vuxna i 2 dagarsedan är det ju bara att fortsätta så fattar du nog vart dina pengar tar vägen.bli vuxen och låt barnen få pengarna istället för att du skall svassa runt som en mollydocka och vara FIN för att du har "ha begär" på fina klädervisst barnen lider nog inte men tänk så mycket du SLÖSAR bort på dessa skitplagg...tänk omtänk tilloch rensa upp i röran för oftast ligger det något bakom när man gömmer sig i ett "beroende" och som du shoppingberoende...låt familjen få en underbar semester nästa sommar kanske utomlands eller du o maken på en kärlekshelg på gotland under vårenja, allt detta skulle kunna ordnas bara du slutade shoppaNÄ jag är inte avundsjuk jag tycker det är ÄCKLIGT att man är SÅ självupptagen som du är när man har så många underbara barn och make att ta hand om!
Vilken äcklig kommentar - och feg iom den är anonym
DOCK!!! Kan jag på vissa punkter hålla med. Det ÄR dyra plagg och därför kanske inte tänkt att man skall köpa hela kollektionen, men om man är något så när funtad så inser man det själv. Det är lätt att hamna i en spiral av köpbegär, är ofta halvägs in i den själv och man blir fartblind. Det är inte mer än förra året som jag höll på att svimma om ett plagg kostade 1000 kr. Nu tycker jag 1500 är "billigt".... så poänger i inlägget finns det- om än omsakligt skrivet, åt helvete för personligt och utpekande och fegt då hon skriver anonymt.
Nu menar jag inte att du har problem... Men att vi alla nog lätt att få det om man låter sig svepas med i OM vågen

Ja... Jag hoppas ni förstår min poäng