Inlägg från: oOrosamarängerOo |Visa alla inlägg
  • oOrosamarängerOo

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla skrev 2009-10-28 12:35:51 följande:
    Goddagens!Hemma krasslig idag med konstant rinnande näsa och huvudvärk.Tycker lite synd om mig själv så jag kanske ska shoppa ngt fint? Det borde väl pigga upp?
    Stackarn, krya på dig{#lang_emotions_flower} en bra anledning till att minska summan på sitt konto tycker jag, vad gjorde man innan webbshopparnas tid 
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Blossom1 skrev 2009-10-28 12:49:15 följande:
    Jag skickade tillbaka min häromdagen och det kostade 86:- rekommenderat.Vägde 439gr, det var dock stl.0
    Hmm, undra hur mycket mer en 2:a väger. Så du skickade rek, hade tänkt strunta i det, men kanske man borde skicka rek iallafall?
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    sara mia: Hur har det gått med "uggsen"? Har du fått dem, eller kunde du avbryta köpet?
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Sara Mia skrev 2009-10-28 13:11:55 följande:
    Nej, det gick inte att avbryta köpet när jag mailade och frågade, så nu hoppas jag bara att de kommer snart (har fått meddelande om att de är skickade) och att de är snygga och sköna. Är det välgjorda kopior känns det ändå rätt OK. Gränsen går vid OM-kopior för mig. Jag har även sett reklam för denna denna UGG-butik hos fler OM-bloggar och bilderna lovar ju gott, men man vet aldrig. Annars får det bli det klassiska: Man lär sig av misstagen. Jag kan göra ett kort inlägg när de kommit så får ni veta hur det gick
    Ja, hoppas de är bra ändå! Inte hela världen med uggskopior, utan hade varit betydligt värre med OM. Uppdatera gärna när du fått dem
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Sara Mia skrev 2009-10-30 09:38:39 följande:
    SooJuicy och ni andra.Lovade att berätta slutet på historien om UGG:sen som jag råkade beställa. Hemsidan ligger som reklam ibland hos några OM-bloggare och ser mycket snygg och proffsig ut. Jag beställde två par (grå vanliga + bruna med en grövre sula och dekorband). Idag kom de med postbilen. Jag måste ändå säga att de var riktigt fina och ser "äkta ut". Nu är de väl inte det, men om man kan leva med snygga kopior så var de helt klart värda sitt pris ca. 700:./par. Så nu är skogarderoben utökad i ett nafs och jag tror det blir riktigt bra ändå. Nu ska jag inte prata mer UGG:s i denna OM-tråd. Tänkte bara att ni ville veta hur det gick.
    Va bra att det blev bra ändå! Jag har köpt ett par för 750:- inkl frakt på T och, känns inte som nån större förlust när orginalen tall kostar 3000:-
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Tips till er som har småtjejer! Köpte en så söt klänning på lindex till lilltjejen, den blårutiga som skymtas på bilden. _Har en "odd molly lapp" nere i kanten där det står folklore. Perfekt att matcha men mamma molly

voilalindex.jpg
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Tycker ni att jag står konstigt så beror det på att jag satt spegeln på golvet och  håller den uppe med foten så den inte ska trilla fram

topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2009-10-31 20:13:23 följande:
    Smartare att rangordna på det viset.....Vad lägger ni mest pengar på?Resor och nöjen 1Kläder till barnen 2Kläder till er själva 3Inredning 4Om man slår ut på ett helt år så blir nog resor och nöjen mest inkl fickpengar, upplevelser, restaurangbesök etc, Barnens klädkonto sväljer en hel del. Mina kläder och inredning kommer nog på en delad fjärde plats. Just nu sväljer inredning en hel del men om man slår ut det på ett helt år hamnar det nog sist.....eller inte..... bara en ny gräsklippare som vi köpte i somras kostar 4000 kr och en högtryckstvätt lika mycket....Svårt. Fast vet inte om det räknas till inredning direkt
    Ser helt olika ut från år till år rangordningen, men lägger stora summor på allt av det! Tänker inte skriva hur mycket för då skulle folk svimma!
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Sara Mia skrev 2009-11-01 20:41:54 följande:
    Vill bara berätta att tjejerna som jobbar i min lokala butik som säljer OM m.m. har berättat att x-stitch modellen är ändrad från denna säsong. Broderiet sitter nu mer nedanför bysten. Detta för att många tidigare tyckt att passformen varit lite si och så beroende på om man är bystig eller ej. Så det bör vara from. nu i höst som de är ändrade. De äldre kollektionerna är nog som förut. Jag har en blå/vit äldre och har även provat den nya i chocolate och visst var det skillnad, men jag upplevde ändå att jag skulle ta samma storlek som förut.
    Jag har x-stitch från denna  höstkollektionen och kan ju inte påstå att broderiet skulle sitta längre ner än tidigare{#lang_emotions_undecided} det hamnar inte under brösten helt.....om man inte puschar upp dem till hakan då typ.
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Varning för att skicka returer rekommenderat till campadre!!!!!!!!!!!!
    Det gjorde jag, för ville va säker på att det skulle komma fram o inte bli strul, men det skulle jag inte ha gjort för de kan nämligen inte hämta ut det har flera mellanhänder mm. Efter att mailat dem kollinummret och undrat varför de fortfarande inte hämtat ut det, och att de måste ändra fakturan så jag kan betala den hör de av sig om detta och att de ska försöka lösa det på något sätt.

topnotch
  • oOrosamarängerOo

Nu ska jag bli ot med uggs igen. Har beställt två ugg cardy fran Brandos.se. Kunde inte bestämma mig för vilken färg, så tog ett par i creme (hur smart är det{#lang_emotions_undecided}) och ett par militärgröna, va ju 10% rabatt oxå. Nån som har dem, lika snygga irl som bild?

topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Morty skrev 2009-11-04 21:31:46 följande:
    Nämen oj!!! Tur att jag skickade vanligt då trots allt.
    Ja, va glad för det! Det som retar mig är att jag hade tänkt skicka vanligt, men ångrade mig när jag skulle posta det och ville va på säkra sidan, så blev det tvärtom.
    topnotch
  • oOrosamarängerOo
    MammatillO skrev 2009-11-04 21:41:34 följande:
    Nu blir det OT om UGG'S igen Ni som har dom äkta Uggsen i "classic cardys" har ullen släppt i hälen för er ? Jag har användt mina i 2 månader och nu har ullen släppt vid hälen så jag har fått skavsår ..
    O=j, reklamera kanske? Har ju inte fått mina än, så kan inte svara för dem men har andra ugg...äkta, och har inte släppt nåt ull, bara blivit lite nertrampat så att säga har haft den två år.
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Uppföljning av campadre returen. Senaste mailat från dem:
    Jag har precis fått höra från min chef att en fullmakt ska skickas till fortus(vårt logistikcenter) och de kommer att kunna hämta ut rek.brev/paket på måndag senast tidsdag..........................
    Puhh, så löser sig!!!!!!!

topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl: När du gör ny ts och lägger till alla som vill ha sina bloggar där, kan du inte lägga till infon vems varje blogg ärm alltså nicket här på fl?
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Såg att någon härromdan undrade om veranda coat, hur det är i stl.
    Hade den i stl 1 (är 1-2 iom) och den är stor, väldigt stor i modellen.
    Skulle absolut inte reg dig som undrade att köpa en 3;a om du är en 1:a, för jag kan ha den i stl 0.

topnotch
  • oOrosamarängerOo
    Bina skrev 2009-11-07 17:44:40 följande:
    vad skönt - men så omständigt
    Ja va ju lite skrajsen där ett tag att det skulle sluta med att returen gick tbax till mig , så jag skulle stå där med ett värdelöst plagg  + en fraktsumma jag lagt ut  helt i onödan. Ropar inte hej än, men verkar ju ordna sig
    topnotch
  • oOrosamarängerOo

Stargirl: Om det ska va länkar till era bloggar i ts, kan det inte då va med infon om vems resp blogg är oxå?

topnotch
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2