Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

One skrev 2009-10-09 21:55:21 följande:
    Nu blir jag helt förvirrad- har fått tipset här om att hearted tunic är normal i storleken. Men hos juniform- eller var det folkart- så står det att den är liten över bysten- så hjääälp!Jag är inte så storbystad men har lite bredare armar. Vad ska jag ta för storlek...(jag har fått lov av maken att beställa den som en present från honom... ) Orkar inte med detta galna bytande...så....vilken färg- chalk eller lite lilac? Någon som sett litelilac live och kan säga hur ljus den är i färgen egentligen?
    Ja den är liten över rygg och byst tycker jag. Jag har dne i chalk och måste ha linne under eftersom den är ganska tunn och därmed lite genomskinlig. Jag har stl 3 men hade hellre haft en 4:a  och jag har alltid 3 eller ofta stl 2 annars. 4 har jag bara köpt en enda gång och det var på spoilr underdress. Jag har 80 c-d (oftast d).
  • Frusna flickan
    MammatillO skrev 2009-10-10 16:00:49 följande:
    Någon som har Odd mollys " Once in a lifetime coat" ? Vill så gärna ha den svarta men har hakat upp mig på en löjlig grejj , Rädd att jag ser blek ut i den sen hur är den i storleken ? har en 40 i en vanlig Ellos figursydd kappa , kunde ha 38 men eftersom det är en ren vinterjacka så var jag tvungen ha 40 för att kunna ha tjock fleece under också.någon som har tips på vart jag kan hitta den kappan i någon webshop?
    country-dreams.se har den men jag har ej koll på vilka stl som finns kvar.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-10-10 15:39:30 följande:
    Hej, nyss hemkommen från Smultrongården, de hade inte fått in vinternyheterna, kommer troligtvis i veckan..det var ju bra för min plånbok . Köpte de eftertraktade stövlarna och ett Humanityband i magenta istället. Finns bild i bloggen om någon vill se...
    Men vad konstigt eftersom de ligger upe på hemsidan. De får ju inte lov att lägga upp dem innan de har dem för OM, då kan de bli "avstängda".
  • Frusna flickan
    Milliemolly skrev 2009-10-10 22:30:47 följande:
    Jag skulle rekommendera att gå upp en strl i den!
    Ja jag med om man har byst!
  • Frusna flickan
    Milliemolly skrev 2009-10-10 22:30:47 följande:
    Jag skulle rekommendera att gå upp en strl i den!
    Jag har sett båda live och jag valde chalk direkt då jag ycker att att lite lilac ser ut som den råkat bli tvättad med en lilaröd strumpa. Jag tycker det om vissa bleka rose-plagg också. t ex 327:an i rose. Men om man tar vårens makeout blouse i rose med fjärilarna är ju den fint rosa i rose så det är svårt det där med färger. Jag diggar inte vare sig hearted eller freedom i lite lilac. *Förlåt om någon har den men smaken är ju som baken....

Förresten beställde jag mitt enda plagg från vinterkkollektionen igår och det blev helt otippat en voile tassle top för jag gillar den amerindliknande brodyren. Hoppas nu att den är riktigt rosa och inte för blek. Jag har vådnats över att jag ej tog den i brunt men jag har brun jacka och trivs eg bättre i ljusa färger till jeans och nu har det blivit chalk på annat plus att jag tyckte om färgerna i brodyren på den rosa. Årets sista OM-plagg för mig. Nu blir det renovering i lägenheten och julklappar istället!

Så jag hoppade alltså både den underbara glazing check dress i pink och voile short dress. Tycker att volie-klänningen är för dyr (trots att jag hade rabatt och tillgodo på detta köp) och något för kort för mig att använda som klänning pga låren och den härliga glazingklänningen är ju rutig. Jag har ju redan rutiga check me andress och kommer nog att tycka att det blir för mycket rutigt i garderoben. Men visst hade jag hellre haft glazingklänningen Älskar iofs hur check me andress sitter och kjolens vidd.

Bla bla bla
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-10-11 08:36:39 följande:
    Jag blev också lite förvånad faktiskt, leveransen skulle ha kommit i fredags men posten var "sen"...Jag har ingen aning om det är otillåtet eller inte...i andar länder kan man ju förboka plagg (varför inte i Sverige?)
    Det var säljaren i milk & Honey butiken som sa det, att amn inte får det alltså. Hon sa att de ofta är senare än andra webshops just pga att många tjuvstartar och hon trodde att en del skulle få problem att sälja OM i framtiden om de inte skärper sig.

Jag gillar milk & honey bäst, samt folkart. Kola på CD hörni vad mycket hon har kvar. Nästan alla stl i alla lovely knit te x. Vad konstigt att hennes butik går så dåligt. Jag vet ju att många fått usel service men jag tillhör inte dem och har ryktet spridit sig så eller varför säljer just den butiken så dåligt tror ni?
  • Frusna flickan
    One skrev 2009-10-11 17:43:32 följande:
    Puh! Lyckades hitta en hearted tunic i lokala "OM"affären här- i stl. 2, som jag kunde prova: satt helt perfekt! En stl. 3 hade varit på tok för stort, så jag är nöjd med att jag beställde en i stl. 2. (Affären här hade inte kvar i chalk. Trodde inte heller att de tagit in den blusen...)Var egentligen på jakt efter helt andra saker, men jag är mest nöjd med att jag inte köpte någon OM- jag har ju beställt flera plagg nu och nu får det verkligen vara nog på några månader....!
    Vad bra att du fick provat och hade beställt rätt Det är bara pga bysten den är liten tycker jag. I övrigt rätt rymlig i resåren under och ärmar så har man liten- normal byst är den normal i stl.
  • Frusna flickan
    Mabimao skrev 2009-10-11 22:42:41 följande:
    Kollade precis OM sida för att se vilka färger den kom i och såg att rose vore toppen med.......alltså inte pink, utan den ljusrosa........men jag bor inte ens i närheten.......tror du de skickar?
    Jag vill också ha en! Meddela gärna här om de skickar. Jag vill ha en pink
  • Frusna flickan
    Trollens mamma skrev 2009-10-12 12:51:59 följande:
    AnnaH:Jag visste inte att det skickades som brev.Jag lämnade in detta paket vid posten,och där kollade dom upp att zoovillage och posten har avtal med varandra att returer är gratis åt kunden.Så allt var ok,trodde jag. Ja,detta är ledsamt.
    La du i någon lapp el meddelande med ordernr osv. Stod det bara utanpå kan det ju ha blivit något knas i hanteringen pga det. Jag hade skrivit till dem och krävt att de går igenom de returer som kommit in och kollat sina saldon. Säg att du inte tänker ge dig och att du som kund inte ska tvingas förlora så stort belopp. Det är väldigt sällan ett paket kommer bort på posten så troligtvis har de fått returen.

Om du har använt det retursystem som är brukligt borde de inte låta dig stå hela förlusten. Vet en som hamnade i samma sits på H&M och de gav med sig till slut, när hon inte gav sig.
  • Frusna flickan
    Puffig Pingla skrev 2009-10-12 22:58:54 följande:
    Det enda de har rea på är T88 och det finns (vid lunchtid idag) 2 st treor och lite 0or. Tror inte det är värt ett besök i Sumpan för det skrala utbudet. Däremot har de ju ett bra urval på bassortimentet till fullpris.
    Vilka färger på 3-orna???
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2