Milliemolly skrev 2009-10-10 22:30:47 följande:
Jag skulle rekommendera att gå upp en strl i den!
Jag har sett båda live och jag valde chalk direkt då jag ycker att att lite lilac ser ut som den råkat bli tvättad med en lilaröd strumpa. Jag tycker det om vissa bleka rose-plagg också. t ex 327:an i rose. Men om man tar vårens makeout blouse i rose med fjärilarna är ju den fint rosa i rose så det är svårt det där med färger. Jag diggar inte vare sig hearted eller freedom i lite lilac. *Förlåt om någon har den men smaken är ju som baken....
Förresten beställde jag mitt enda plagg från vinterkkollektionen igår och det blev helt otippat en voile tassle top för jag gillar den amerindliknande brodyren. Hoppas nu att den är riktigt rosa och inte för blek. Jag har vådnats över att jag ej tog den i brunt men jag har brun jacka och trivs eg bättre i ljusa färger till jeans och nu har det blivit chalk på annat plus att jag tyckte om färgerna i brodyren på den rosa. Årets sista OM-plagg för mig. Nu blir det renovering i lägenheten och julklappar istället!
Så jag hoppade alltså både den underbara glazing check dress i pink och voile short dress. Tycker att volie-klänningen är för dyr (trots att jag hade rabatt och tillgodo på detta köp) och något för kort för mig att använda som klänning pga låren och den härliga glazingklänningen är ju rutig. Jag har ju redan rutiga check me andress och kommer nog att tycka att det blir för mycket rutigt i garderoben. Men visst hade jag hellre haft glazingklänningen

Älskar iofs hur check me andress sitter och kjolens vidd.
Bla bla bla