Inlägg från: Mamma till N o N |Visa alla inlägg
  • Mamma till N o N

Odd Molly - för oss inbitna del 2

isako skrev 2009-09-16 14:46:54 följande:
    la la la la la!!!! Hittade en Check me andress  i chalk strlk 4 på Country dreams!! Hon blev själv chockad att hon hade den!! Tjohoooo!!!!!
    Va kul!! =)
  • Mamma till N o N

fru vanheden skrev 2009-09-17 15:24:30 följande:

Hej tjejer!Jag mailade ju min kontakt på Nelly och undrade vart min makeout blus hade tagit vägen.Fick ett svar om att den skulle varit skickad då för tre dagar sen men hon tyckte också att det var konstigt att den inte hade kommit när jag igår hade fått min firstlady cardigan..Nu fick jag ett mail igen:"
    Hej igen Mia,
    då jag fick väldigt knapphändig information från vårt lager vad som hänt så har jag nu själv varit på lagret och kollat upp detta ordentligt.
    Blusen skickades inte omedelbart, som jag fick information om från början. I och med att de hade legat fel så ville de inte att det skulle blir fel ytterligare.
    Jag vill bara dubbelkolla med dig vilken Odd Molly storlek som det var du ville ha.
    Jag har nämligen för mig att du sa storlek 3 till mig, men samtigit vet jag att du beställt stl medium- vilket vi har inlagt som stl 2."Så tydligen är min blus då fortfarande inte skickad!(nu blev min text också blå )För att de ville dubbelkolla??Tror ni på det????
    Låter i mina öron som en dålig bortförklarning..... Kan dom vara slut och dom väntar in ny leverans??
    Du ska ju verkligen inte behöva betala mer porto iallafall....
  • Mamma till N o N

Men min Check me andress kommer från CD..... Hoppas hon också har någon ersättning....

Har handlat lite överallt där storlekarna har passat ;))

shopaholicmamman.blogspot.com/

• Mamma till N o N

fru vanheden skrev 2009-09-19 07:22:17 följande:

Jag satt och spanade på dem igår kväll på sid & sally och tintin...Så läckra!!Jag funderade på ett brunt och ett rosa Vilken tur med ett sånt bra pris...Halva priset ju var köpte du dina?Jag våntar på ett par uggs i chocolate som jag har beställt på CDHon har 15% på alla uggs till och med imorgon om det är någon som vill passa på
    Hej!
    jag har beställt från Humanityforall.com inkl betalade jag 260:- men det var väldigt utplockad på färger... Jag valde ett i teal (blågrön)
    Vart har ni köpt ifrån? På sidandsally kostar dom ju 399 :- ???

• Mamma till N o N

Vet inte om man får swappa här, men jag har en check me andress i st 3 som ska få byta hem.... ;)
    Kika in på bloggen om ni är intresserade!

Kram M

• Mamma till N o N

Hej!

Hur är jackorna i storleken? Jag har bara prövat en snabbt, hann inte få någon riktig uppfattning med min man som stod och suckade bakom mig ;)
    Jag har 3 på alla andra OM kläder, funkar det på jacka oxå eller ska jag gå upp en storlek så man får plats med något under???

// M

• Mamma till N o N
    Tabby skrev 2009-09-30 16:49:43 följande:
    Ups, råkade buda hem en röd Lovely knit i ull . Priset var så bra så jag kunde inte motstå. Jag som är ganska känslig mot ull...hmmm.Vill helst ha en i blått och bomull, så det kanske inte var så smart.Får testa hur den är annars får jag väl swappa den eller lägga ut den på Tradera lite närmare jul.
    Vilken storlek ;))
  • Mamma till N o N

fru vanheden skrev 2009-10-02 07:31:37 följande:

Haha, och nu fattar jag Har hela tiden läst armbågsskydd!!För att skydda armbågarna för de som hänger mkt på dem så tyget inte slits..Har försökt att se framför mej med en minibinda där Armhålsskydd????Åh, varför inte satsa på en bra deo??Håller med stargirl...Tänk om den lossnar??? Godmorgon förresten Idag hoppas jag få min nya revolution blousen, valde att köpa en  i strl 1 istället och la ut min 2 på tradera då den är lite rymlig till mej..Igår fick jag mina nya livealot blus i almost black så nu har jag i chalk och black Är det bara jag som är kära i dem??Och jag har hittat min snyggklänningen jag bara måste ha till nyåroddmolly.com/collections/winter09&pa...#18Brand new second hand dress #129Är den inte vacker???Jag är kär (la ut den som länk på min facebook men tror du någon brydde sej? Hur kan man inte? )
    Åh.... jag har oxå kikat på den.....
    Den är underbar!!!
    Men priset lär väl blir därefter.. Blir väl till att lägga ut hela garderoben på Tradera isåfall ;)

• Mamma till N o N
    Kajsan skrev 2009-10-02 13:44:12 följande:
    Träffade på Stargirl idag, alltid lika snyggt klädd.Och min 738 parkas som nån tipsade om med 500 kr rabatt ligger och väntar på posten.Måste nog springa dit
    Åh fick du tag i en.... när jag skulle beställa var dom slut..... :(
  • Mamma till N o N

Frusna flickan skrev 2009-10-04 12:04:53 följande:

Fast mest har det nog att göra med att jag satte ett högre utropspris den gången.åh vad trist att folk alltid ska kommenra sådär! Jag fick också höra härom dagen -Har du bara Odd Molly? Av dagispersonalen........... Kände mig dum precis som att jag borde ursäkta mig. Varför känner man så? Hon har för övrigt bara Gina, ska jag fråga henne det? Nej jag ska inte tänka på det. Hon sa ju inget om hur dyrt det är och Hur har du råd?? Som vissa andra gör. Det fick jag höra senast i fredags.
    Jag får också sådana kommentarer på dagis.... Jag vill att mina barn är snygga o rena ut när vi är ute. Men det kan väl inte bara vara jag som vill det?
    När jag kom med min angora cardigan häromdagen och skulle lämna dottern tittade dagisfröken på mig o frågade:
    -Är inte det en sådan där Odd Molly?
    -Jo, sa jag det är det.
    -Ja ja det ska bara vara märkeskläder här svarar fröken då......
    Sååå onödigt.
    Min dotter har mycket Pop, Molo, Meandi, mm men jag lägger hellre pengar på lite dyrare kläder som håller än Ullareds grejer. Jag säljer även ALLA urväxta kläder efter barnen och sådant som jag inte använder längre.....

Blir ledsen över att folk har ork att kommentar sådana saker..... Tänk om jag skulle börja kommentera deras kläder när jag lämnar barnen?? ;)

• Mamma till N o N
    Duntoffla skrev 2009-10-04 14:09:47 följande:
    Haha...inte lätt att hålla koll på alla här inne

Ja, man väljer väl själv vad man vill lägga pengarna på. Men det är den svenska avundsjukan.

Ja det är ju just det där. Varför så onödiga kommentarer? Kan man inte säga något snällt så håll tyst liksom... Är Angora cardigan den som är lite kortare modell med rund hals?Åh, kul med ännu en blogg Hmm...undrar om jag ska ta tag i strykningen nu? Urk vad trist!
    Angora mix long cardigan heter den närmare bestämt! Förkortade namnet bara ;))
  • Mamma till N o N
    Duntoffla skrev 2009-10-04 14:22:45 följande:
    Är det den med "krage" och är rätt lång? Den som ser så himla fin ut? Är den inte stickig?
    Ja, den är ganska lång och går omlott med knytband! Bild finns i min blogg!
    Den är jättegosig och underbar men jag velar lite om jag skulle försöka swappa den mot en Grandma Coat, har inte riktigt råd med båda ;))

Vilken är bäst ni som har båda? Är inte Grandma mer som en jacka??
  • Mamma till N o N
    Skrutteruttan skrev 2009-10-04 16:02:37 följande:
    Nu har jag precis haft me&i-visning, med fyra gäster, hade bjudit typ 40 pers, roligt NOT! Å andra sidan hade vi supertrevligt och vi diskuterade lika mycket Odd Molly som me&i. Jag tycker verkligen att mina vänner är rara, inga syrliga kommentarer utan mer att "åh, jag skulle också vilja ha om..."Apropå kläder till barnen, jag tycker att det blir billigare i längden med "märkeskläder" till barnen. Om jag köper ett par NS jeans för 400 kronor och så säljer jag dem för 300 ett år senare, då har barnet haft ett par skitsnygga jeans i ett år för 100 spänn, köper jag för 249 på H&M har jag ju liksom "slängt pengarna i sjön"...Förstår ni hur jag tänker? Men visst sticker det också folk i ögonen...
    *OT*
    Håller helt med ang. barnkläderna! Jag köpte vinterjacka o termobyxor från Pop på T förra året för 800kr och fick 650 kr för dom iår =)

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2