Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Sandra G skrev 2009-08-19 21:23:49 följande:
    Vet du hur Lovely knit som kommer nu är i storlek? Det är väl ull i den som kommer nu eller hur? Jag fick hem 327 o 329 idag och i dem har jag storlek 2.
    Vet tyvärr inte men någon här sa att ull är ngt mindre (inte lika töjbara antar jag)
    HardcoreHunny skrev 2009-08-19 21:26:05 följande:
    Nja, fick mått & bild på en Lovelier i strl 2, tar mer än gärna emot mått på en Lovely i strl 2 (& 3 om ngn har...) Önskar de fanns i ngn butik i närheten så man kunde provat....men men får förlita mig på alla OM glad här inne! Ni e sååå snälla...& sååå snyggt klädda såklart! :-P
    Axel-ärmslut 65 cm
    Nacke (under kragen) till ryggslut 58 cm
    bröst (under ärmarna) 45 cm

jag är 174 cm lång, rätt bredaxlad
  • Duntoffla
    Tejja skrev 2009-08-19 21:47:29 följande:
    **Vassego**
    Tejja skrev 2009-08-19 21:51:11 följande:
    Jag puffar lite till för min fråga nu när det blivit kväll. Någon som sett denna någonstans i storlek 2? www.tradera.com/Odd-Molly-tunika-blus-bomull-...
    Tyvärr inte

Minns inte om ngn hann svara mig igår ang Light Cotton Embroided long sleeve? Vilken storlek bör man ta om man har 2 i de flesta andra överdelar? ÄR den normal i storlek?
  • Duntoffla
    Sandra G skrev 2009-08-19 22:08:10 följande:
    Jag är jag ganska ny på Om men jag köpte en 2:a och den satt perfekt. Är väl normalt en M skulle jag säga.
    Då är det nog en sån jag ska ha. Har 40 i det mesta, 42 i några plagg
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-19 22:24:42 följande:
    Checkmeanddressen ( oj långt ord ) är lockande, nån som provat den?
    Jag har! Gillade den Bra pris också!
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-19 22:26:09 följande:
    Ja precis! Jag funderar på den över jeans, men det kanske inte funkar? Hmmm....Eller ska man spara slantarna?
    Funkar och funkar. Kanske lite bylsigt? {#lang_emotions_undecided} i så fall väldigt smala jeans eller jeansleggings.

Jag valde ( i alla fall för tillfället) tunikan istället.
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-19 22:30:31 följande:
    Ja alltså smala jeans, typ stuprör.
    Ja, det kan nog funka även om jag tror att den är snyggast till strumpbyxor och stövlar.
    alias skrev 2009-08-19 22:30:32 följande:
    Jag är väldigt förälskad i denna www.folkart.se/produkt.php?pid=1535 men vill helst ha den i vitt eller rosa. Vet någon hur den är i storlek? Som makeout-blusen, eller? Har ni sett den någonstans i stl 3 eller 4 i denna färg? Jag hittar bara grått. Är den fin, eller blir den too much?! www.tradera.com/Odd-Molly-Tunika-storlek-3-au... Påminner också om denna, vet någon SNÄLLA nummer och namn? Från kollektionen Burn Baby Burn.
    Fin tycker jag.
    Sandra G skrev 2009-08-19 22:30:36 följande:
    Tycker tunikan är superfin. Lite osäker på det rutiga bara. Vad kostar den?
    Tunikan kostar 1295 kr.
  • Duntoffla
    HardcoreHunny skrev 2009-08-20 01:15:01 följande:
    Stort Tack för de måtten! Då är du lite längre än mig, men om jag frågar snällt så kanske du vill inboxa mig din vikt oxå så jag får lite grepp på det hela, lutar just nu åt en i strl 2 tror jag... MVh // Cissi
    Jag vågar nog skriva det här jag väger ca 70 kg. Har nog längre ben än överkropp så det kanske också gör det lättare
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-20 14:36:53 följande:
    Shit va pinsamt! Stressad och ska hämta dottern från inskolning på skola och en snabbis in på ica för att retunera ett jättepaket jag balanserar på vagnen så krockar jag men OD Per Holknekt, då menar jag BOKSTAVLIGEN KROCKAR, för kör rätt på han.  Han ser inte för går o smsar o  jag har mest koll på att inte paketet ska åka av vagnen så kör rätt in i benet på han o lämnar en smutsrand på hans ljusa byxor av hjulen  tycker det är lite skämmigt att springa på han titt som tätt när man har OM kläder på sig från topp till tå och hade det idag, så skämdes dubbelt
    Han har säkert överseende när han ser din outfit
  • Duntoffla
    Skrutteruttan skrev 2009-08-20 13:58:08 följande:
    NU har jag lagt in bilder! Hoppas det kan vägleda dig lite kring storlek... Ingen spoiler idag (är lite nojig eftersom jag skickat tillbaka min 0:a och skulle få sista 1:an). Jag avskyr att byta saker (gör det i stort sett ALDRIG), men 800 kronor kunde jag liksom inte bara låta ligga på hyllan...
    Supersnyggt!

God kväll förresten!
  • Duntoffla
    One skrev 2009-08-20 18:46:53 följande:
    Hallå alla igen! Längtar till ulljackorna kommer. Behöver en men vill gärna prova först...man vet ju aldrig hur de är över byst och överarmar.. Köpte en buttondown och var lite förvånad över att den var så vansinnigt lång i ärmarna och så var den perfekt över bysten men nästan fladdrig uppe vid halsringningen...Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska behålla den ännu. Vad använder ni för tvättmedel till era silke/bomullsplagg? Upptäckte att det jag hade hemma inte ska användas till silke. Så vad ska man ha? Är det någon som tvättat sina livealot i maskin i handtvättsprogram? Och mer tvättfrågor- är lite nyfiken- hur väl följer ni odd mollys tvättråd? Hittills har jag följt dem men ibland känns det som om de är undermärkta? Jag menar om det är kvalitet på tyg och tråd som används och broderitrådar med hög kvalitet (vilket det borde vara med de priser odd molly tar) så borde de tåla högre temperaturer? 100% bomull och så 30 grader?? Hur gör ni?
    Jag har tvättat mina plagg på 40 grader och det har funkat.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2