Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Nej, nu ska jag baka ett storbak med kanelbullar. Jag tittar in senare idag. Ha det gott i era fina gummi-stövlar så länge. :)

• Sara Mia

Nu har jag fått en ny craving.
    Efter att ha varit in på Malenami´s blogg, www.malenami.com och sett henne i OM-butiken så har jag definitivt fatsnat för 4 continent x-stitch i chocolate och jag vet att den finns i min lokala OM-butik. Går jag dit och provar är jag säkert helt fast. Färgerna är bara så mustiga och härliga. Ja, hur gör man? Hjärtat säger en sak och hjärnan en annan. Hmmm...Funderar

• Sara Mia
    Bambiblogg skrev 2009-08-22 17:01:15 följande:
    Ja, det var då inter mycket OM... men kul att du hittade den du letade efter! Jag letar efter den i mörkblått, storlek 1. Nån som har sett den nånstans?
    Prova Smultrongården/ www.estiliodesign.se . Där finns den på bild, men vilka storlekar som finns står inte på hemsidan. Det får man maila eller ringa och fråga. Jag har beställt därifrån och det är finfin service. Till råga på detta har hon alltid FRI FRAKT på Odd Molly. Hoppas du får napp. Lycka till!
  • Sara Mia
    Puffig Pingla skrev 2009-08-22 19:41:56 följande:
    hihi, gjorde en cliffhanger där. Det kommer ett nytt inlägg med bild på plaggen senare i kväll. Men jag kan ju säga att jag kom hem med betydligt mer än jag åkte in till stan för.
    Ja, nu har jag sett vad påsarna gömde. Oj! vilka fina inköp. Ser fram mot en visning snart.
    Gud vad jag längtar att få gå denna Molly-walk jag också.
    Men den som väntar på något gott väntar ALLDELES för länge.
  • Sara Mia

Ja, så har förnuftet fått segra igen. Jag har varit sååå nära att investera i en 4 continent x-stitch dress i chocolate. Men jag har verkligen rannsakat mig själv under helgen. Jag har den redan i vit/blått, men den kommer tyvärr alltför sällan ut och luftar sig. Då kan jag bara inte dra iväg och köpa en till.
    Dessutom har jag inte ett jobb där jag kan använda sådana kläder. Iannat fall hade jag inte tvekat. Så nu blev det en liten kompromiss (med mig själv). I morse klickade jag hem en Makeout blouse i chocolate istället. Den kommer jag att använda mer (har den redan i grönt) och det är ju liksom färgkombinationen som jag suktar efter. Jag hade tur och hittade den på www.juniform.se eftersom den har 20% rabatt via bloggen www.exklusivvardag.blogspot.com. Då blev det ju lite billigare också...

• Sara Mia

Sen vill jag gärna ha ett ärligt svar från experterna:
    Det har inte undgått mig hur alla lovordar de urläckra underkläderna, spoliers (linne, underklänning och underkjol). Jag skulle gärna ha ett par för att kombinera snyggt med befintliga blusar. Men hur tvättar ni dem. Jag vill gärna inte köpa plagg som ska handtvättas. Kör ni dem i tvättpåse på fintvätt? Hoppas!

• Sara Mia
    Bina skrev 2009-08-24 11:56:24 följande:
    Sara Mia skrev 2009-08-24 10:33:49 följande:
    Jag har kört i påse och på ullprogrammet 30 grader.. det är mer att det står still i vatten och sen ett par varv.. står still igen.. de plaggen blir inte direkt smutsiga (jag har bara underkjolar och en underklänning) centrifugeringen är närapå obefintlig.. skonsammare än när man kramar plagget.
    Tusen tack. Då vågar jag nog köpa en spoiler så småningom.
  • Sara Mia
    Cashew skrev 2009-08-24 12:21:29 följande:
    Någon som kan ge lite bättre storlekshjälp än på juniforms hemsida om 911 Make out blouse"Tight över axlarna. Välj en större storlek om du inte har liten byst."De måste ju skrivit fel, ska man verkligen ta en storlek större om man har liten byst? Kan jag ta en 0 om jag normalt har 1 med normal byst?
    Det borde du kunna. För jag har oftast 1 och valde 0 på denna. Har en sedan tidigare säsong (strl 0). Så om de inte har ändrat modellen så ska det nog funka. Jag beställde en likadan i morse. Lycka till!
  • Sara Mia

Hej alla ni som har strl 3!
    Ni har väl inte missat underverket till cashmere-klänning ( 517 casmere silk dress) på T som snart går ut, OBS! Inte min auktion.
    www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-auktion_97212371
    Detta är ju en av OM:s verkliga pärlor och gjordes även i grått. Fanns med i kollektionen, Living tenfold. Den var mycket dyr då har jag för mig. Den ser inte mycket ut för världen på galgen, men jag har den på "äkta" bild i en OM booklet. Ja, vore det en strl 1 skulle jag blanda mig i leken direkt.

• Sara Mia
    Smillas skrev 2009-08-25 20:15:22 följande:
    Jag önskar jag hade råd med Odd molly... men kanske min tid kommer.. jag läser era kommentarer och gläds åt era underbara plagg....
    Det är du så välkommen att göra. Du ska se att du snart är lycklig Molly-ägare också. Man kan börja med ett linne eller så kanske på rea.. Det gjorde jag.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2