Odd Molly - för oss inbitna del 2
Nej, nu ska jag baka ett storbak med kanelbullar. Jag tittar in senare idag. Ha det gott i era fina gummi-stövlar så länge. :)
Nej, nu ska jag baka ett storbak med kanelbullar. Jag tittar in senare idag. Ha det gott i era fina gummi-stövlar så länge. :)
Nu har jag fått en ny craving.
Efter att ha varit in på Malenami´s blogg, www.malenami.com och sett henne i OM-butiken så har jag definitivt fatsnat för 4 continent x-stitch i chocolate och jag vet att den finns i min lokala OM-butik. Går jag dit och provar är jag säkert helt fast. Färgerna är bara så mustiga och härliga. Ja, hur gör man? Hjärtat säger en sak och hjärnan en annan. Hmmm...Funderar
Ja, så har förnuftet fått segra igen. Jag har varit sååå nära att investera i en 4 continent x-stitch dress i chocolate. Men jag har verkligen rannsakat mig själv under helgen. Jag har den redan i vit/blått, men den kommer tyvärr alltför sällan ut och luftar sig. Då kan jag bara inte dra iväg och köpa en till.
Dessutom har jag inte ett jobb där jag kan använda sådana kläder. Iannat fall hade jag inte tvekat. Så nu blev det en liten kompromiss (med mig själv). I morse klickade jag hem en Makeout blouse i chocolate istället. Den kommer jag att använda mer (har den redan i grönt) och det är ju liksom färgkombinationen som jag suktar efter. Jag hade tur och hittade den på www.juniform.se eftersom den har 20% rabatt via bloggen www.exklusivvardag.blogspot.com. Då blev det ju lite billigare också...
Sen vill jag gärna ha ett ärligt svar från experterna:
Det har inte undgått mig hur alla lovordar de urläckra underkläderna, spoliers (linne, underklänning och underkjol). Jag skulle gärna ha ett par för att kombinera snyggt med befintliga blusar. Men hur tvättar ni dem. Jag vill gärna inte köpa plagg som ska handtvättas. Kör ni dem i tvättpåse på fintvätt? Hoppas!
Hej alla ni som har strl 3!
Ni har väl inte missat underverket till cashmere-klänning ( 517 casmere silk dress) på T som snart går ut, OBS! Inte min auktion.
www.tradera.com/Odd-Molly-klanning-auktion_97212371
Detta är ju en av OM:s verkliga pärlor och gjordes även i grått. Fanns med i kollektionen, Living tenfold. Den var mycket dyr då har jag för mig. Den ser inte mycket ut för världen på galgen, men jag har den på "äkta" bild i en OM booklet. Ja, vore det en strl 1 skulle jag blanda mig i leken direkt.