Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Morty skrev 2009-10-20 23:01:04 följande:
    Fick bl a hem voile s/s blouse i rött idag. Jag vet inte vad jag ska tycka....om jag passar i den eller inte. Färgen är helt underbar. Men så har jag av någon anledning fått en längtan efter något mer längre tunika/klänning. Kan inte bestämma mig om jag ska satsa på en voile short dress eller en röd taradiddle. *suck* Det som talar emot taradiddlen är att jag är frusen av mig. Men någon kofta kan man säkert ha över eller någon annan lösning. Ja, jag bollar fram och tillbaka heeeela tiden en massa för och emot. Vad trött man blir på sig själv. Mina gråa strumpor får dock stanna kvar iaf.
    Kan du inte visa?
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-10-20 23:04:45 följande:
    Får se om jag kan ta foto imorgon. Eller ta hjälp av min dotter.
    Ja gör det. Är den lika kort som många av OM´s blusar? Tycker de har en rätt knepig längd på många av sina plagg...{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-10-20 23:23:49 följande:
    Nä, jag upplever den inte som jätte kort. Men ja, jag vet inte. Den är så vid. Blir knas, då jag tycker det alltid sitter så bra på alla andra men sen när jag ser det på mig själv så känner jag 'kom hjälp mig'!!! Jag har varit och provat voile short dress. Maaaassa tyg, men jag ska väl bara vänja mig. Samma där, kikat i alla bloggar och alla ser så himla fina ut i sina.... Har fallit tillbaka på taradiddle då den är mer figurnära. Inte för att jag är direkt smal men den kanske kan följa min kroppsbyggnad bättre.
    Jag förstår vad du menar. De blir liksom breda på kroppen. Jag gillar egentligen mer såna modeller som ex Taradiddle, Indy dress mfl. De gör att jag ser lite smalare ut. De andra lite kortare gör mig bredare än vad jag är. Har ett par saker i garderoben som bara hänger där. Funderar på att skaffa annat istället
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-10-20 23:40:49 följande:
    Precis!! Ska nog ta en sväng in i affären och prova Taradiddle. Om den nu finns i min storlek.
    Vilken färg är du ute efter? Jag tycker den ser superfin ut men gillar inte den öppna ryggen{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-10-21 22:27:50 följande:
    Jag som precis bestämt mig näääästan för att köpa volie short dress. Vill så gärna ha en klänning/tunika. Kan man ha båda utan att tröttna tror du?
    Haha...om valet är bland de två skulle jag ta tunikan/klänningen. Klart man kan ha bägge men jag skulle nog personligen välja en då de är så pass lika.

TAck för hjälpen idag förresten!
  • Duntoffla
    Babybalo skrev 2009-10-24 11:29:29 följande:
    Jag kom aldrig iväg till Barkarby igår. Lovade ju att skriva vad de hade där... Idag skall jag iaf in till stan och tänkte gå till OMbutiken. Är det på Biblioteksgatan den ligger? Jag har inte varit där än, handlar mina Mollysar mest här ute i Nacka Ska bli kul, har ju sett många fina bilder från butiken i alla era härliga bloggar!
    OM butiken ligger på Humlegårdsgatan. Bakom Sturegallerian. Rätt nära Massimo Dutti.
    Var i Nacka shoppar du OM? Best of brands och Jackie? Eller har du några fina tips?
    *från en Värmdöbo*
  • Duntoffla
    Babybalo skrev 2009-10-24 13:52:34 följande:
    Tack! Jajamensan, Best of Brands och Jackie, men även Elviras värld i Orminge centrum som har mycket finfint! Förutom OM så har de även Humanity for all-armband, Noa Noa, Uggs o mycket mycket mer. Ofta hittar jag OM-plagg där som är slut i andra butiker sedan länge. Väl värt ett besök!
    Åh, ännu nämre! Där har jag aldrig varit. Ligger det inne i gallerian? Tycker Orminge är så jäkla trist men nu finns ju en anledning att åka dit.
  • Duntoffla
    Babybalo skrev 2009-10-24 18:20:19 följande:
    Ja, det är ett grymt trist centrum! Elviras värld ligger precis bredvid Konsum ut mot stora parkeringen. Om du ändå åker dit så passa på att åka rulltrappan upp till UNDERBARA leksaksbutiken Happies. Också mycket väl värt ett besök!
    Tack för tipsen! Ska ta en tur dit snart tror jag
  • Duntoffla

Goddagens!

Hemma krasslig idag med konstant rinnande näsa och huvudvärk.

Tycker lite synd om mig själv så jag kanske ska shoppa ngt fint? Det borde väl pigga upp?

• Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-10-28 12:41:57 följande:
    Stackarn, krya på dig en bra anledning till att minska summan på sitt konto tycker jag, vad gjorde man innan webbshopparnas tid 
    Tack! Är faktiskt rätt glad över att vårt besök (har en kompis från Australien här en vecka) åkt till stan så man får tycka synd om sig själv ifred.

Hmm...har egentligen inte så mycket på min "must have" lista. Föll för Puppa Silk Wraparound men den är väl toksvår att hitta någonstans
  • Duntoffla

God morgon

Nu var det länge sen jag köpte något OM-plagg känns det som. Var i alla fall inne på Mathildes i fredags och sniffade lite på dem. I går var vi på Sandhamn och i deras butik hade de 20% på alla plagg igår som Halloween-firande. Hittade en del fint men köpte inget.

Det är så typiskt mig men nu har jag hittar ett par gamla godingar jag vill ha i stället. Skiter i den nya kjolen som ändå inte finns någonstans.

Finns det ngn butik som har veranda coat eller puppa silk wrap kvar? Vet att jag sett verandan i grått men jag är ute efter chalk.

• Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-11-01 20:20:46 följande:
    Tack för att du frågar rara du. Dock måste jag berätta att ul visade att bebbe inte längre levde, graviditeten har stannat av tyvärr. Känns ändå rätt okej trots allt. Jag har ju varit gravid och gått hela vägen och fött tre barn på raken utan problem. Har vänner som haft en snårig väg och när jag fick detta besked kändes det nästan som att det var min tur. Jag var ledsen den dagen, åt ostar och drack rödvin på kvällen och grät mig till sömns, sedan har det känts okej. Det var egentligen inte läge nu så vi kommer inte att försöka precis nu igen. Min supersvullna mage har börjat gå ner och jag mår bara lite illa någon gång då och då nu. Hormonerna börjar rinna av mig... Så var det med det. Jag ska trösta mig med något nytt från prespring och kanske blir det nytt hus nästa år istället för citylägenhet.
    Åh fy!  MA är inte kul.

Hmm...intressant det du skriver om X-stitchen i chocolate. DEt är den enda stitch jag har provat och den satt superilla på mig. Kanske var det helt enkelt bara just den? TYckte v-ringningen var så djup samt att kragen liksom vek sig.

Kanske borde testa ngn annan? Frågan är om man i så fall bör ha 2 eller 3 om man för det mesta är en 2:a?
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-11-01 20:39:57 följande:
    det där med kragen undrade jag över när min kom......kollade på OM sidor och där är de strukna så......... Min från äldre kollektion sitter likadant.....tror jag.....jag har inte tänkt på det i alla fall.........
    Ok, då kanske det helt enkelt inte är ngn modell för mig då? {#lang_emotions_undecided} Tyckte den var så vid vid bysten. Men jag har inte mycket som fyller ut där å andra sidan...
  • Duntoffla
    Sara Mia skrev 2009-11-01 20:41:54 följande:
    Vill bara berätta att tjejerna som jobbar i min lokala butik som säljer OM m.m. har berättat att x-stitch modellen är ändrad från denna säsong. Broderiet sitter nu mer nedanför bysten. Detta för att många tidigare tyckt att passformen varit lite si och så beroende på om man är bystig eller ej. Så det bör vara from. nu i höst som de är ändrade. De äldre kollektionerna är nog som förut. Jag har en blå/vit äldre och har även provat den nya i chocolate och visst var det skillnad, men jag upplevde ändå att jag skulle ta samma storlek som förut.
    Ok, så den ska tom nu vara mer anpassad till oss plankor alltså? Jag får väl helt enkelt inse att det inte är ett plagg för mig då. Nåväl, det kanske finns bättre sittande plagg för moi
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-11-02 09:45:58 följande:
    Nej jag tror nog tvärtom. Här får man in ännu mer byst. Jag gillade inte att v-ringningen liksom är djupare med jag tror att jag ser smalare ut i denna när hela brösten liksom får plats ovanför broderierna än i min gamla. Men den gamla är snyggare till jeans. Den här nya känns mer som en klänning i längd. Någon skrev om kanten som viker sig. Den ska ju vara lite vikt. I alla fall är den det på OM:s produktbilder.
    Ok, så de gamla bör alltså sitta bättre på en person med mindre byst? Förstår jag dig rätt nu. Hmm..frågan är i så fall om jag bör ha 2 eller 3. Har 2 i det mesta men behövde ex 3 när jag provade T88 Smock
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-11-02 22:20:34 följande:
    Ja nu blir jag lite förvirrad. Jag tycker att den nya x-stitchen passar bättre till en stor byst eftersom man får in hela lökarna ovanför men å andra sidan tycker jag bättre om den gamla även om den är skuren högre upp. Jag vet inte men utan bysten hade applikationen hamnat nästan i midjan men det kanske funkar... Tycker nog att den gamla sitter bäst trots bysten.. Om du har 2 i det mesta räcker nog det om du har mindre byst och inte jättebred rygg. Men jag vet ju inte...
    Tack för svaret! Har rätt bred rygg så jag kanske bör ta 3 i alla fall. i den gamla modellen
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2