Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Tillbaka från in.at.onsports tjejkväll. De hade 20% på allt och 30-50% på en del (ej molly). Köpte ingenting till mig!!!!! De hade inget från Winter men har ju stort sortiment på allt.

Det blev istället didriksson skidställ till kidsen med 50% rabatt, sveamössor, Björn borgkalsonger till sonen *nöjd

• Frusna flickan
    nick name skrev 2009-10-29 10:34:53 följande:
    Jag har fått hem min hearted tunic, almost black nu - och jag är lite besviken på den faktiskt. Den känns omotiverat dyr, och färgen almost black på den här känns mer som urtvättat svart. Är en 1-2:a själv och jag tog storlek 1 på denna. Den passar, men jag skulle inte kalla den rymlig.Den får stanna kvar ändå hemma här, men den blir absolut ett vardagsplagg.Paketet från Miss Greta var dock av högsta klass! Plagget lågt insvept i lyxig prasselpapper och förpackat i en lila fin kartong med sidenband runtom!Har ofta svårt att förstå mollys prissättning. En del plagg känns väldigt lyxiga och genomarbetade och säljs "billigt", medan andra plagg som känns väldigt fabriksgjorda och i enkelt material kan kosta hur mycket som helst.
    Nej den är inte rymlig i storlek, tvärtom. Jag håller alltså med   Jag tycker att den är hemskt fin och funkar absolut även till fest.
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-10-29 11:30:56 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-10-28 20:35:43 följande: Men åhhh..det har pointelle toppen i blått som jag vill ha . Hur får man dessa inbjudningar till in at on sport?
    Det var öppet för alla. Jag skrev om det för ett tag sedan här i tråden. Det var en tjejkväll bara. De har det ibland. Jag kanske borde ha skrivit det igrå igen. Förlåt! Det avr väldigt lite folk där *konstigt Men många i stan ha ringen koll på att de säljer OM ute i bushen
  • Frusna flickan

Glömde... Jag visste ju inte innan vilka rabatter det var. Det stod bara att det avr tjejkväll den 28:e 18.30-21 med överraskningar och erbjudande. Det bjöds på bubbel och tilltugg och så hade de rea. *trevligt. Har aldrig varit på det innan så jag förväntade mig inget speciellt.

• Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-10-31 10:30:58 följande:
    Självklart skall du yttra dig, jag kände mest att tonen gentemot mig var tråkig. Jag är säkerligen överkänslig och troligtvis är det bara jag som reagerar, men om man höjer en blogg för att det "inte är så mycket trams" så tycker jag det är lätt att tänka att de andra innehåller just mycket trams. Kan man inte bara säga "du har en jävligt bra blogg".Förlåt alla andra för OT i tråden, nu skall jag vara tyst!
    Jag förstår dig faktiskt gällande "det där var väl en onödig kommentar" Det hade jag också känt varit jobbigt om någon skrev till mig. Men så är även jag en rätt känslig person.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-11-01 06:30:37 följande:
    Tack Hur mår du och bebben? När är det dags för ul? Skall ni ta reda på könet? Jag skulle verkligen vilja vara i dina kläder, underbart att vara gravid (när tröttheten och illamåendet gett med sig förstås!)
    Tack för att du frågar rara du. Dock måste jag berätta att ul visade att bebbe inte längre levde, graviditeten har stannat av tyvärr. Känns ändå rätt okej trots allt. Jag har ju varit gravid och gått hela vägen och fött tre barn på raken utan problem. Har vänner som haft en snårig väg och när jag fick detta besked kändes det nästan som att det var min tur. Jag var ledsen den dagen, åt ostar och drack rödvin på kvällen och grät mig till sömns, sedan har det känts okej. Det var egentligen inte läge nu så vi kommer inte att försöka precis nu igen.

Min supersvullna mage har börjat gå ner och jag mår bara lite illa någon gång då och då nu. Hormonerna börjar rinna av mig...

Så var det med det. Jag ska trösta mig med något nytt från prespring och kanske blir det nytt hus nästa år istället för citylägenhet.
  • Frusna flickan

Skrutterruttan: Jobbigt att vänta på att det ska komma ut bara. Hur kan den dö och sedan ligga kvar där inne i tre veckor. Nu vill jag bara få ut allt och gå vidare. OT ursäkta.

Kan ju säga att jag idag hade min nya x-stitch i chocolat. Den var mycket större än min gamla i samma storlek. Livet var liksom och applikationen längre ner, liksom helt nedanför bysten. Jag gillade det inte först men den är lite längre också så jag hade ett par cerise strumpbyxor till och hade den som klänning, (cerise är ju stygnen på det bruna.) Till detta hade jag benvita spetsstrumpor som stack upp ur mina bruna Rm williams. Kände mig jättefin och hade en min chokladjacka till.

• Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-11-01 20:34:45 följande:
    Åh fy!  MA är inte kul. Hmm...intressant det du skriver om X-stitchen i chocolate. DEt är den enda stitch jag har provat och den satt superilla på mig. Kanske var det helt enkelt bara just den? TYckte v-ringningen var så djup samt att kragen liksom vek sig.Kanske borde testa ngn annan? Frågan är om man i så fall bör ha 2 eller 3 om man för det mesta är en 2:a?
    Ja de från gamla kollektioner sitter mycket bättre på mig iaf. Synd att de ändrat den för den är ju så fin!
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-11-01 22:30:15 följande:
    Ok, så den ska tom nu vara mer anpassad till oss plankor alltså? Jag får väl helt enkelt inse att det inte är ett plagg för mig då. Nåväl, det kanske finns bättre sittande plagg för moi
    Nej jag tror nog tvärtom. Här får man in ännu mer byst. Jag gillade inte att v-ringningen liksom är djupare med jag tror att jag ser smalare ut i denna när hela brösten liksom får plats ovanför broderierna än i min gamla. Men den gamla är snyggare till jeans. Den här nya känns mer som en klänning i längd.

Någon skrev om kanten som viker sig. Den ska ju vara lite vikt. I alla fall är den det på OM:s produktbilder.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-11-01 20:35:50 följande:
    Förlåt jag menade ju inte att skrämma dig nu, jag menar att den var värst för att man har all den där smärtan och så får man aldrig en belöning, förstår du hur jag menar?
    Ja ingen fara. Tack för ditt meddelande. Jag förstår hur du menar och jag är beredd på att det kommer att bli en smärtsam upplevelse. Trots allt känns det ganska okej just nu. Jag väntar bara på att det ska sätta igång. Jag får tabletter nästa vecka om inget hänt. Tack alla för kramar! SORRY OT
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-11-02 19:44:10 följande:
    Ok, så de gamla bör alltså sitta bättre på en person med mindre byst? Förstår jag dig rätt nu. Hmm..frågan är i så fall om jag bör ha 2 eller 3. Har 2 i det mesta men behövde ex 3 när jag provade T88 Smock
    Ja nu blir jag lite förvirrad. Jag tycker att den nya x-stitchen passar bättre till en stor byst eftersom man får in hela lökarna ovanför men å andra sidan tycker jag bättre om den gamla även om den är skuren högre upp. Jag vet inte men utan bysten hade applikationen hamnat nästan i midjan men det kanske funkar... Tycker nog att den gamla sitter bäst trots bysten.. Om du har 2 i det mesta räcker nog det om du har mindre byst och inte jättebred rygg. Men jag vet ju inte...
  • Frusna flickan
    Tindrisen03 skrev 2009-11-04 00:14:39 följande:
    Ni som har velourklänningar; hur är de i stl?
    Jag tycker att min är rätt liten, en 3:a från förra året med stor fjäril bak. (flow fethers) Liksom tajt över ryggen och kort liksom.....
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-11-05 10:18:37 följande:
    In.at.on sport i Torslanda har 25 % på allt t o m söndag. Litet tips .
    Oj, vad bra! Men de har dock ej tagit in något från winter, men mycket fall. det hade fortf den bruna taradiddlerkläningen i stl 2 och en mindre på dockan. Hade det avrit en 3:a hade jag köpt den direkt! Jackor,strumpos och koftor fanns det massor av. Kanske man skulle trösta sig med en ny lovely knit i kul färg?
  • Frusna flickan
    SooJuicy skrev 2009-11-04 21:21:42 följande:
    Varning för att skicka returer rekommenderat till campadre!!!!!!!!!!!!Det gjorde jag, för ville va säker på att det skulle komma fram o inte bli strul, men det skulle jag inte ha gjort för de kan nämligen inte hämta ut det har flera mellanhänder mm. Efter att mailat dem kollinummret och undrat varför de fortfarande inte hämtat ut det, och att de måste ändra fakturan så jag kan betala den hör de av sig om detta och att de ska försöka lösa det på något sätt.
    Skickade du till lagret i Landvetter eller till kontoret o Sthlm? Jag frågade om jag fick svänga förbi landvetter och lämna in min retur där och det gick bra sa de. Jag har dock ångrat mig och behåller allt så jag hann aldrig. Hoppas att det ordnar sig för dig.

Jag kan förstå om det blir problem om man skickar en retur rekommenderat eftersom lagret i landvetter arbetar åt så många olika företag. Ofta kan bara firmatecknare eller annan person med fullmakt från en företag hämta ut rek och det är inte ens säkert att campadre har någon sådan person på plats i Landvetter. Dit ska man skicka med vanlig post eller dhl/shenker så att det inte liksom inte ska hämtas ut. Detta måste de absolut skriva i information till kunderna! *morr vad dåligt
  • Frusna flickan
    SooJuicy skrev 2009-11-04 21:47:16 följande:
    Ja, va glad för det! Det som retar mig är att jag hade tänkt skicka vanligt, men ångrade mig när jag skulle posta det och ville va på säkra sidan, så blev det tvärtom.
    Ja vad retligt... De sa till mig på telefon att de kommer in varor dit från massvis med företag och de kans ju inte ha fullmakter att hämta rek från alla osv.. Upprepar mig igen och tycker att detta skulle stå i någon form att returinformation (som jag iofs inte har lusläst)..
  • Frusna flickan
    Sandra G skrev 2009-11-05 13:56:00 följande:
    Vet du om de har några sleevewarmers i färgen cherry? Skickar de där ifrån?Frusna flickan skrev 2009-11-05 13:49:28 följande:
    De har alla färger på koftor, strumpor och armsleeves tror jag. Ingen aning om de skickar men ring och fråga. De ät jättetrevliga och serviseminded så kanske. Jo förretsen, hon skickade ju iväg 5 st 327:or en gång kom jag på, till Karlstad.
  • Frusna flickan
    Tindrisen03 skrev 2009-11-05 16:04:02 följande:
    Men finns taradiddlerklänningen i brunt?? Trodde den bara fanns i rött, chalk, lila och grått?
    Nej vad dum jag är.. Jag menade indyn.  jag var lite koma sorry......
  • Frusna flickan
    Ninnis skrev 2009-11-05 20:23:36 följande:
    Hej ! vart finns det mängder kvar i butikerna? Letar en rosa parka i stl 2 lr 3.
    Ja det finns på in.at.on sport i torslanda som har 25% just nu och har skickat tidigare iaf..
  • Frusna flickan
    jojoa75 skrev 2009-11-07 05:54:23 följande:
    tack! Det var inte taskigt! Nu har jag fått höra en del av vad ni tycker, ska prova den inför sambon imorron o höra vad han säger...
    Jag har ju också provat den i butik och jag tycker att rätt storlek inte ska sitta så tajt över bysetn och liksom glipa så mycket. Tycker dock att du var väldigt fin i den så kanske prova en storlek större?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2