Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Såg en sådan rippoff på lovely knit på stan idag........
    Märket var park lane och på deras hemsida parklanewoman kan man se den om man kollar igenom höst/vinter kollektionen. Tjejen som har den stå med armarna i kors så det syns lite dåligt. Men in real life trodde jag nästan jag missat en färgkombination från OM!!!!!!!!

• Mabimao
    One skrev 2009-09-23 21:04:41 följande:
    Vi kanske ska ta och maila OM allihopa och tala om vad vi känner inför deras "kvalitetstänkande". Om de verkligen vill förknippas med kvalitet så gäller det ju att agera utifrån det också, i alla lägen.Nu vågar man knappt beställa något från nätet för att man hela tiden tänker, om den går sönder så måste jag hålla på och reklamera och skicka tillbaka osv osv...Och åka in till butik för att se varan innan har man knappt tid med (har 3 barn), närmaste OM- åf har inte jättemycket direkt. Tycker nog inte att OM behandlar sina kunder särskilt bra. Plaggen kostar en hel del. Visserligen betalar vi en (hel) del för märket men man måste kunna förvänta sig mycket hög kvalitet när priserna är så höga som de är.Dessutom detta med storlekarna: köpte ju först en check me endress i stl.2, vilket är min vanliga storlek. Den var vid i halsen och supertrång i ärmarna. Valde att prova att byta till en stl. 3. Den var liiite större i ärmarna och konstigt nog så var den mindre fladdrig i halsringningen, och jag har ingen stor byst som lyfter alltihop till några höga höjder.När ett företag som OM uppenbarligen byter leverantör/fabrik så måste man kanske vara noggrannare med kvalitetskontrollerna...de vet ju om att sidenbanden inte har samma kvalitet, ändå har de valt dem??En chansning? Försök att tjäna mer pengar? Lurade av fabriken?Kanske ska OM kontakta HM, för de har faktiskt bättre kvalitet på en del av sina plagg än vad OM har på en del av sina just nu....HM kan ju tipsa om bra fabriker om inte annat....Är lite ironisk, men är som sagt innerligt trött på detta eviga reklamerande!!
    Jag har gjort det........dels för mina egna reklamationer och för att de skall fatta hur det pratas om kvalitén nu........inget svar ännu.......
  • Mabimao

Frusna flickan skrev 2009-09-25 18:19:05 följande:
    [citat]
    ...... SÅ, det slutade med att jag la ut cherryn men det kommer jag förmodligen ångra. La högt utpris så kanske den inte blir såld Så då måste jag ju behålla båda (Obs! absolut ej meningen att detta ska vara reklam)Köpte även en jacka, 738a i chocolate trots allt så nu åker förra årets i bomull ut också. Jag gillar materialet bättre än förra årets nylon. ......

Jaha.....är det du. Då har jag handlat av dig väl?
    En randig orange-röd blus i somras. Eller?

• Mabimao

Frusna flickan skrev 2009-09-26 10:18:18 följande:

Ja det stämmer nog Den var väl för stor även för dig? Jag hade precis köpt den men den var lite stor och var det inte samma för dig? Kläderna går runt runt runt...
    Ha....undrar hur många av oss här inne som haft samma plagg hemma. Jag antar att om man köper på T så kan man mycket väl vara både tredje, fjärde och femte personen trots att plagget är nytt.
    Gud vad posten måste fått ett uppsving sedan T blev så poppis.
    Jag lät precis bli att köpa velour klänningen i brunt på T och ångrar mig redan......har en i grått och tyckte priset blev för mycket för en som jag redan har i en annan färg.......men.......jag ville ju ha den!!!!!!
  • Mabimao

Anna Sol skrev 2009-09-26 18:55:34 följande:

Någon som vill bli av med en Tenfold Knit? Dvs en begagnad som du tröttnat på! Alla färger av intresse. :) I stl 3.Jag vill gärna ha en men 1600 funkar inte med min studentekonomi. :( Det behöver inte vara höstvarianten, den som släpps på våren funkar den med.Inboxa mig ifall du har ngt at sälja!
    Efterlysningar som denna är inte tillåtet, tråden kan stängas av.
    Ta gärna bort inlägget. Det gör du genom att själv anmäla det eller nåt tror jag.
  • Mabimao
    Anna Paulita skrev 2009-09-26 19:44:17 följande:
    Jaha, förlåt....det hade jag verkligen ingen aning om. Ursäkta.
    De har en regel ang. köp och sälj och efterlysningar.
    Vet bara att andra har fått ta bort sina frågor om sån´t.
    Vi vill ju hesmskt gärna ha kvar vår tråd.
    Ang koftor, bäst är väl att kolla på blocket eller T. Men se upp med kopior!!!
  • Mabimao
    Anna Paulita skrev 2009-09-26 20:14:43 följande:
    Jag har anmält inlägget och fick ett mail att det skulle vara bortplockat, vilket det tydligen inte är. Märkligt.Jag har kollat både Tradera och Blocket, hittar inget i stl 3.
    Jag hittade 6 st på T nu.....
  • Mabimao
    gambia90 skrev 2009-09-26 21:09:54 följande:
    Malenami menar jag ju ;)malenami.com/
    Såg trevligt ut.....sååååå ledsen att jag fick hoppa av....
    Kul att få se en del ansikten också.
  • Mabimao
    Anna Paulita skrev 2009-09-27 13:13:37 följande:
    Vet någon vart man kan få tag i vår varianten av Tenfold Knited jacket? Dvs den som inte är i ylle och inte lika tjock? Eller gör jag bort mig igen? Får man fråga sådana frågor?
    De jag hittade av lovely knit på T var flera i bomull i stl 3?
    Eller var det bara i ull du ville ha dem?
    Att hitta tenfold i bomull är nog bäst på T och blocket. Kanske någon nätbutik som marengs?
    Tips på vart man kan handla och vart man kan hitta saker är heeelt ok. Det är bara frågor om rena privata köp och sälj so m inte är ok. Så fråga på du.
  • Mabimao
    Anna Paulita skrev 2009-09-27 14:45:24 följande:
    Ja, dem såg jag många av, men jag passar inte alls i den modellen. Jag vill helst ha en Tenfold bommul, känns som om användingsområdet för den är större.Jag får väl kolla Tradera och Blocket varje dag och hoppas på det bästa. :P
    Jag har inboxat dig.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2