Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Odd Molly - för oss inbitna del 2

One skrev 2009-09-05 21:08:12 följande:
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga..De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar....Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
    vilken är det? Alltså noblesse hood coat?
    Tyckte att en klänning var jättefin i denna kollektionen, men den skulle kosta typ 3800 kr, så njae..
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • jojoa75
    storblomman skrev 2009-09-06 16:11:15 följande:
    Puffar för min fråga
    På en del tunikor är det nog ganska trångt över bysten, men i de flesta tror jag att du kan ha 2. 3 på de som är tajta över bysten, tex summerof2007tunic.
  • jojoa75

När vi nu nämner OT hasbeens...

Nån som vet webshopar där de säljs? De eller calou..
    Gärna med lite erbjudande , men inget måste..

• jojoa75
    Puffig Pingla skrev 2009-09-06 19:08:04 följande:
    Juniform.se och swedishhasbeens.se har rea på dem nu. Men det är tollorna och inte stövlarna
    ja det förstod jag Tack för dina tips, ska kolla där
  • jojoa75
    fru vanheden skrev 2009-09-07 13:42:07 följande:
    Och nu fick jag hem min tredje makeout blouse från Nelly och denna var också i Chalk när jag nu har beställt Chocolate TRE gånger!Vad ska jag göra???Ska skriva in till dem igen men jag pallar inte gå ner till posten IGEN med alla barn!Jag har liksom annat att göra också!Sen var inte rabatten på 50 kr avdragen och inte heller frakten!*sur sur*
    OJ, där kommer ju inte jag att handla...
  • jojoa75
    Cashew skrev 2009-09-07 14:09:54 följande:
    fru vanhedenmen jösses vad pysslar dom med? 50 kr i kompensation är ju ganska så futtigt också med tanke på hur mycket strul du haft. jag handlar en hel del barnkläder på nätet från massa olika ställen. OM verkar inte ha valt sina återförsäljare med omsorg direkt för såhär mycket strul det varit här i tråden med olika webshoppar har jag aldrig hört på maken om innan.
    håller med..
    så här mkt strul har jag aldrig varit med om.. Som tur är!
    nelly verkar inte riktigt ha koll.
  • jojoa75
    fru vanheden skrev 2009-09-07 14:05:15 följande:
    Så du har också varit med om samma sak på nelly och samma blus??Då borde de väl ha lärt sej att kolla bättre!Det står på mina både chalk och brun så det skrev jag till dem att det måste vara en miss där och att de istället kollar färgen och de lovade de...Första gången och andra gången jag fick fel och ändå får jag fel..Chocolate verkar vara slut överallt också nu så nu vill jag nog behålla denna i chalk..Med BRA rabatt iså fall!Så himla trist..stackars oss...
    tycker faktiskt att du borde berätta detta för OM, tror inte att de gillar att man som återförsäljare beter sig hur som helst..
  • jojoa75

fruvanheden: fy vad dåligt gjort av dom! Som jag sa tidigare så tycker jag att du borde kontakta OM, de borde veta att en av deras återförsäljare beter sig såhär...

• jojoa75
    fru vanheden skrev 2009-09-08 10:38:20 följande:
    Ja, det ska jag göra...Finns adressen på deras hemsida?
    http://oddmolly.com/contact

Där hittar du nog både email o telefonnr
  • jojoa75
    Pokergirl skrev 2009-09-08 11:09:14 följande:
    fru vanheden: Vad är det för lögner som Nelly far med? Dom har Kreditor (eller Klarna som det numera heter). Jag har också Kreditor i mitt företag (inget OM-relaterat dock) och det går utmärkt att både kreditera hela fakturor, lägga in rabatt efteråt, ändra pris på en eller flera varor eller ta bort en viss kostnad såsom fakturaavgift. Dåligt! Det som antagligen gör att dom svarar som dom gör är att varje korrigering kostar dom pengar, och därför vill dom hellre ge dig rabatt senare än att ändra på din faktura.
    tyckte oxå att det lät heltokigt!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2