Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

One skrev 2009-08-23 15:00:51 följande:
    Fick precis möjlighet att hämta en hembudad 4 continenet- tunika i lila. Ni som har från Amore spare integritas kollektionen- hur ser det ut vid storlekslappen på era, bak i nacken alltså? Sitter det någon lapp om made in ...där också?Och, mitt ex är snett i broderingen på ena sidan på "kjoldelen" dvs det matchar inte i sömmen. Lite snett/snedfördelat broderi på varsin sida om det det lila bandet runt halsringningen också...Ska det vara så? För övrig så verkar allt stämma, och materialet känns som det ska. Kan man skicka till OM och få den kollad? Och hur gör man då i så fall- vem ska man kontakta?Fråga nr 2! Hur uppfattar ni storleken på check me endress-klänningen/tunikan? Jag tog min vanliga storlek men det var väldigt trångt runt överarmarna??? Kan absolut inte ha en större storlek för övrigt så jag blir lite ledsen i ögat...Sedan bara ett konstaterande kring höstkollektionen- det verkar som om OM ändrat halsringningens stil på alla blusar etc. T.ex. buttondown blir liksom lite fladdrig i halsringningen på mig, och jag är varken liten eller storbystad, och likadant med check me endress, fast lite mindre "fladder" där dock...
    Ja på min sådan gjorde det det för den kom från USA. Jag sprättade bort den. Jag har exakt den i purple och jag tror ej att den har kopierats men jag kan ha fel?
  • Frusna flickan
    One skrev 2009-08-23 15:00:51 följande:
    Fick precis möjlighet att hämta en hembudad 4 continenet- tunika i lila. Ni som har från Amore spare integritas kollektionen- hur ser det ut vid storlekslappen på era, bak i nacken alltså? Sitter det någon lapp om made in ...där också?Och, mitt ex är snett i broderingen på ena sidan på "kjoldelen" dvs det matchar inte i sömmen. Lite snett/snedfördelat broderi på varsin sida om det det lila bandet runt halsringningen också...Ska det vara så? För övrig så verkar allt stämma, och materialet känns som det ska. Kan man skicka till OM och få den kollad? Och hur gör man då i så fall- vem ska man kontakta?Fråga nr 2! Hur uppfattar ni storleken på check me endress-klänningen/tunikan? Jag tog min vanliga storlek men det var väldigt trångt runt överarmarna??? Kan absolut inte ha en större storlek för övrigt så jag blir lite ledsen i ögat...Sedan bara ett konstaterande kring höstkollektionen- det verkar som om OM ändrat halsringningens stil på alla blusar etc. T.ex. buttondown blir liksom lite fladdrig i halsringningen på mig, och jag är varken liten eller storbystad, och likadant med check me endress, fast lite mindre "fladder" där dock...
    Glömde säga att det är just det som är skillnaden mellan de äkta och de nya kopiorna. Kopiorna är perfekt runt hlsbandet men det är ej de äkta. Man får kolla på det exet man köper av x-stich för en del ser rätt konstiga ut. Såg en bild på Izabella Scorupco i en sådan och den var inte jämn el likadan på båda sidor. Min diffar lite och r inte helt perfekt i sidorna på "kjolen".

Håller med och check me - trånga ärmar på klänningen! Håller med om fladdret också!
  • Frusna flickan
    Cashew skrev 2009-08-24 12:21:29 följande:
    Någon som kan ge lite bättre storlekshjälp än på juniforms hemsida om 911 Make out blouse"Tight över axlarna. Välj en större storlek om du inte har liten byst."De måste ju skrivit fel, ska man verkligen ta en storlek större om man har liten byst? Kan jag ta en 0 om jag normalt har 1 med normal byst?
    Det står ju att du ska välja en större stl om du INTE har liten byst, dvs välj en större om du har stor byst. Fast jag håller ej med om infon. Jag som har 2-3 druknar i min 3:a. Vill ha en tvåa - har ju det på vårens, vet ej hur jag tänkte.. Köpte fel helt enkelt.
  • Frusna flickan
    Snova skrev 2009-08-24 23:23:18 följande:
    Vad ska det vara för material i everyday cardigan? Jag misstänker starkt att min kompis har en kopia men hon tror den är äkta. Flera saker som känns fel enligt mig...
    Jag har dessvärre råkat köpa en sådan kopia på tradera *ledsen... Det är betydligt sämre material, tunt och stickigare. Den är rätt snyggt gjord men lappen nertill, fram är fastsydd med mörkblå tråd runt - ser inte klokt ut. Lappen med info är ej sydd med rätt söm utan bara med en raksöm och har börjat fransa sig. Loggan bak är imponerande lik men om man lägger en likadan lagga bredvd är skillnaden tydlig. Har bilder på min om du vill ha. Inboxa mig din mailadress i så fall. Har hon köpt den på T?
  • Frusna flickan
    Snova skrev 2009-08-24 23:23:18 följande:
    Vad ska det vara för material i everyday cardigan? Jag misstänker starkt att min kompis har en kopia men hon tror den är äkta. Flera saker som känns fel enligt mig...
    I min kopia från förra höstkollektionen står det 50% moair och 50% acryl. Har ingen äkta sådan tyvärr. (Skulle ju ha det men ist ligger en osäljbar kopia i lådan och samlar damm............)
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-08-25 15:45:55 följande:
    Förresten, fick höra av en bekant idag:"Asså - hur många ODD MOLLY-kläder HAR du egentligen??? Jag fattar inte hur du har RÅD!!!" (Observera att detta sades samtidigt som hon GLODDE uppifrån och ner på mig och himlade med ögonen. Jag hade plated denim skirt och en 327:a på mig). Måste man stå och förklara sig då...? Hon köper kanske ett träningskort för 5000:- på nåt gym, det gör inte jag. Jag säljer barnens urväxta kläder (& mina som jag tröttnat på) på Tradera och tjänar en hacka som jag sedan väljer att köpa Odd Molly-plagg för. Varför kan man inte bara säga:"Vilka snygga kläder du har alltid - vad skoj!"*sur*Ska man skämmas för att man gillar Odd Molly och kanske väljer bort annat (icke livsnödvändigt) för att stilla sitt OM-begär...? Hur "förklarar" ni er när ni får sådana "påhopp"?
    Jag får också såna kommentarer ibland och tycker att det är jättetrist. Jag gör inte så mycket annat. Kläderna är min hobby och fritid utöver jobb jobb och barnen och deras aktiviteter. Jag säljer något gammalt och köper något nytt, även barnens.

Hon i min bekantskap som ALLTID uttrycker sig så Köper vansinnigt myket kläder själv fast på H&M, gina osv. Jag väljer att köpa några få dyrgripar som håller i flera år om man vill.

Jag fick en fin kommentar på min gigantiska arbetsplats häromdagen "jag tycker du ska gå ut och hämta ett formuär där ute och ansöka om att vinna priset som ... snyggast klädda, du kommer vinna direkt" Lite roligare än Hur har du råååd?
  • Frusna flickan
    NovaAlexandra skrev 2009-08-25 15:49:34 följande:
    Det drabbar ingen fattig brukar jag säga så vet de att de inte behöver oroa sig.
    Klockrent
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-08-25 16:48:48 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-25 16:08:19 följande: Jupp, min kopia är precis som den du beskriver! Mörkblå söm på lapper framtill, dåligt sydd i "nacklappen" och attans så kli-ig!!!
    Ja exakt. Slarvigt påsydd nacklapp och kliar vansinnigt. Säkert från samma sunkiga ställe
  • Frusna flickan
    Sandra G skrev 2009-08-25 19:12:14 följande:
    Nån som har en bild på spoiler underdress under light cotton embroided s/s?
    Imorgon kan jag ordna det om min spoiler kommer som beräknat.
  • Frusna flickan

Minzo har spoilers, både tank och underdress i många färger och stl.. Börjar ångra mig lite att jag ej beställt tank istället. Underdressen blir nog längre än jag gillar. Tycker att min private (minns ej vad den heter longtank el?)  är för lång och har önskat att det avr en tank istället. En tank sticker väl ändå ner lite under t ex make out blousen och smockskjorta?

Jag är förresten så ledsen att jag inte bytte min bruna make out till en 2:a när jag kunde. Den hänger kvar med tags i garderoben och jag vet ej om den får åka vidare el ej..... Jag velar hela tiden för jag vill ju så gärna ha den.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2