• isako

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla skrev 2009-08-29 15:18:35 följande:
    Isako och Skutteruttan- Superfina tjejer i BT! Royal ser verkligen underbar ut. Synd att det inte sitter så där snyggt på mig
    Tack sötis {#lang_emotions_flower} royal är ursnygg! hittade urläckra skor på H&M också i samma färg så i höst kommer jag vara en riktig heting
    fru vanheden skrev 2009-08-29 15:46:40 följande:
    Åh, jag provade en sån idag Rosa och den var såå himla härlig..Fast jag vet inte om jag har råd just nu för jag har redan köpt 4 odd mollys denna månaden Sen blev jag blåst av en på tradera på en trasig blus och hon vägrar återköp så där försvann 1000:- *skitarg*Och lämnar jag neg omdöme så får jag det tillbaka...Skitkul!Aldrig mer tradera för mej!
    Om det inte sod att den var trasig har du full rätt att lämna tillbaka den. Hota med polisanmälan för bedrägeri. Det brukar fungera!
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Duntoffla skrev 2009-08-29 16:01:12 följande:
    Kul när man hittar något bra att matcha med. Vad gillar du Check me Tunic förresten?
    I löööve it! Min absoluta favorit tror jag. enormt figursmickrande tycker jag. Själv då+ du hade väll oxå en?
    fru vanheden skrev 2009-08-29 16:44:12 följande:
    Det stod att den var i nyskick förutom en liten lagning som knappt syntes..Men jag hittade två hål i den.Jag har massor av positiva omdömen så jag är helt seriös men säljaren ville inte ge mig pengar förrän jag hade skickat tillbaka den.Jag mailade till och med bilder på hålen. Och säljaren ville också att jag skulle ensam stå för bägge frakterna men det tyckte jag var fel.Jag hade ju inte ångrat köpet utan beskrivningen stämde ju inte..Jag vill inte betala 1000:- för en trasig blus liksom.Men då tyckte säljaren att jag var otrevlig och vägrade återköp som hon kallade jag.Jag skrev då att om jag inte får mina pengar så går jag till polisen men kan man det egentligen? Sen har jag iaf inte fått något svar från henne..
    Tycker att du skickar, men som rek. Då är du ju säker på att hon fått den o på så sätt kan du lösa affären. 50 kr är ju bättre än 1000 kr. Är det så att det är fel på varan så skall hon stå för frakten. Står i reglerna på Tradera. Hänvisa till dem. Jag kan själv säga att jag aldrig betalat tillbaka pengarna utan att ha fått tillbaka varan så till viss del förstår jag säljaren - även om det är riktigt ruttet att sälja en trasig blus! Men skicka rek så löser det ju sig.
  • isako
    Sandra G skrev 2009-08-29 21:08:42 följande:
    Ni som har spoiler tank, är ni nöjda? Köpte en underdress idag men är sugen på en tank också.
    Tycker om dem båda, har diskussion med mig själv om att jag skall skicka tillbaka den ena Men tror mig ha större nytta av tanken är underdressen.
  • isako
    Puffig Pingla skrev 2009-08-30 00:05:07 följande:
    Ohooo, du såg det.... Jag sa ju det tidigare. Så länge jag inte provar den så är jag safe. Nu är den provad och se hur det gick
    haha Har också tyckta.. Ja den är väll ok. Men påååå.. Ohh Kärlek!
  • isako
    SooJuicy skrev 2009-08-30 10:22:54 följande:
    Vad är det som är så bra med ajabaja
    Stargirl skrev 2009-08-30 10:26:39 följande:
    Snabba, aldrig problem med ngt. Har köpt en massa grejer från Ajabaja under årens lopp både OM och till barnen. En gång fick jag skicka tillbaka en blus som blivit fel färg. Den kom dock bort på posten men butiken skickade trots allt en ny blus till mig.
    Håller med. Snabbt o smidigt. Kanon trevliga dessutom o det är ju ett plus det också.
    (Ej min butik så klart...)
    Diana och Thea skrev 2009-08-30 10:17:58 följande:
    Är ganska ny på detta med Tradera.www.tradera.com/ODD-MOLLY-lovely-knit-kofta-s...Kollar på ex denna kofta. Säljaren har en massa bra omdömen och inga konstiga "falska" plagg som jag ser det. Vad säger ni?Säljaren har även två andra Odd Molly plagg ute.www.tradera.com/ODD-MOLLY-tenfold-knit-kofta-...www.tradera.com/ODD-MOLLY-cupcake-topp-strlk-...Alla i min stl
    Om det är "äktheten" du undrar över så tror jag absolut att de är äkta. Som du skriver, många possitiva omdömen, plus att hon har själv fotat plaggen o ingen av dem är väl på "risklistan" dvs. plagg som man vet finns kopior på.. Diggade lovely kniten. Superfin!
  • isako
    Sara Mia skrev 2009-08-30 22:54:36 följande:
    Inte i någon svensk ännu, men går att förhandsboka för leverans från danska www.marengs.com.Enligt uppgift nyss så finns almost black i strl 1,2,3 och cocolate i 1,3,4. Förmodligen landar de i de svenska web-shoparna vilken dag som helst, men hur tillgång och efterfrågan ser ut vet man aldrig. Då kan marengs vara ett alternativ kanske. I och för sig blir det några kronor dyrare med frakten tillagd, men jämfört med tex, PEAK- och Goose jackor är ju dessa förhållande vis rimliga i pris. Jag har beställt därifrån tidigare utan problem.
    Alltså kommer inte 738an i almost black i strlk 4a ??!!! då döööör jag juh!!!!
    Passar inte i deom andra färgerna juh!! Blekfis som man är...
  • isako

Hej tjejer..
    av ngn anledning har jag nu fått för mig att jag måste ha en alpaca mix long cardigan.. Ni som har den.. Är den stickig? Kan man ha den med linne alt. Tshirt under??

• isako

Alltså jag vill INTE ha brunt foder i 738an!! hoppas verkligen på en jacka med vitt foder.. Ser ut som ett lik i brunt! Hade det inte varit så nära ansiktet hade det gått.. MEn det fungerar inte alls...

• isako
    Stargirl skrev 2009-09-02 09:07:21 följande:
    Min galma från förra året har beige foder i lurvet och annars är innefodret samma som på shanghai varsity jacket (i fickorna) smalrandigt vit/röd/blå bomullstyg.
    Ohh hoppas på det men hälften av bilderna som florerar har brunt, hälften vitt. Vet inte alls vad jag skall vänta mig.. Vill så gärna ha en! Vill ha den tjocka varianten .. tror jag.. haha Bara jag får en är jag nöjd egentligen
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2