Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

SooJuicy skrev 2009-08-22 10:16:31 följande:
    Ångrar att jag inte köpte fler såna, hadevelat ha i grått. Inte lika förtjust i höstens modell där man ser ut som ett inslaget halvporrigt paket.
    Nej, den tyckte jag inte heller var så snygg
    SooJuicy skrev 2009-08-22 10:14:07 följande:
    Idag är jag glad för det regnar, fullkomligt öser ner Har köpt ett par ilse jacobsen gummistövlar ska ut o plaskas i
    Visst är det roligare att plaska i snygga stövlar? Vi ska nog ut här också snart innan sonen river stället.
  • Duntoffla
    Sara Mia skrev 2009-08-22 16:59:42 följande:
    Nu har jag fått en ny craving. Efter att ha varit in på Malenami´s blogg, www.malenami.com och sett henne i OM-butiken så har jag definitivt fatsnat för 4 continent x-stitch i chocolate och jag vet att den finns i min lokala OM-butik. Går jag dit och provar är jag säkert helt fast. Färgerna är bara så mustiga och härliga. Ja, hur gör man? Hjärtat säger en sak och hjärnan en annan. Hmmm...Funderar
    Den är verkligen superfin IRL *späder på begäret lite*
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-08-22 19:09:51 följande:
    Åh, jag tog samma tur idag Undrar om det var dig jag såg stå oh dra i den gula jane loves terry. Själv köpte jag inte ett jota på rea. Allt till fullpris - plånboken gråter fortfarande.
    Hoppsan, vilken liten samling! Spännande!
  • Duntoffla

Var ju och kikade på lite Odd Molly i Sickla igår och jag börjar fundera på om jag ska ha en Light cotton embroided dark blue blouse istället för den långärmade.Egentligen känns långärmat bättre inför hösten men samtidigt så kändes det bra med lite längre modell.

Nu till min fråga; hur är den kortärmade i storlek? (provade aldrig) Kan man ta sin vanliga storlek? Kikade på Zoovillage men bystmåtten gjorde mig lite brydd. Enligt dem borde jag ha 1 (har 2 i vanliga fall)

• Duntoffla
    Duntoffla skrev 2009-08-22 21:12:09 följande:
    Var ju och kikade på lite Odd Molly i Sickla igår och jag börjar fundera på om jag ska ha en Light cotton embroided dark blue blouse istället för den långärmade.Egentligen känns långärmat bättre inför hösten men samtidigt så kändes det bra med lite längre modell. Nu till min fråga; hur är den kortärmade i storlek? (provade aldrig) Kan man ta sin vanliga storlek? Kikade på Zoovillage men bystmåtten gjorde mig lite brydd. Enligt dem borde jag ha 1 (har 2 i vanliga fall)
    Någon som vet?
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-08-22 22:57:47 följande:
    Det hänger nog mest på bysten tror jag. Jag som ahr 2-3 måste ha 3 på denna pga att den är trång om man har lite bröst.  örgt ganska rymlg tycker jag. Hade nästan kunnat ha en 2:a.
    Ok då kanske jag kan ha en 1:a. Tuttarna är nästintill obefintliga numera. Har däremot rätt brett axelparti
  • Duntoffla
    elma skrev 2009-08-23 07:34:06 följande:
    föresten är det inte så synd om mig för jag klickade hem den här häromdagen: www.shoprobertson.com/index.php?main_page=pro... hoppas bara den passar nu och att den inte är för stor i storleken!
    Vilken fin!
    elma skrev 2009-08-23 07:31:30 följande:
    Powerpuffpingla: Vilka fina inköp vill oxå har spoilern i royal...sitter här och drömmer, bland alla jobbansökningar och EG-domstolsrättsfall jag läser till D-uppsatsen. Längar till att jag kan få öppna plånboken och bara låta den "gråta". Duntoffla: jag har obefintlig byst och jag kan har 0 i light cotton embroidered tunikan, har 1 annars i OM.
    Tack! Då kör jag på strl 1
  • Duntoffla
    Morty- Snyggt! Undrar om jag också ska ha 2 i den modellen? Hade nästan tänkt 1 då ngn här sa att de gått en storlek. Hmm...svårt! Jag ju som sagt inga tuttar att tala om så 1 kanske funkar. Å andra sidan vill man ju få plats med linne under...
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-08-23 18:42:47 följande:
    Tack! Jag har 80C i bh storlek så jag kunde inget annat välja..... Den är ju rätt vid i modellen neråt iaf. Det är jättesvårt det där med storlekarna. Ingen möjlighet att prova i affären?
    Jo, det har jag väl egentligen ÄR bara otålig. Fast förvisso pank också
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2