Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Sandra G skrev 2009-08-29 10:22:42 följande:
    Då kanske det är lagom med en tank under light cotton embroided l/s?
    Ja det tycker jag absolut för den är ju så kort i modellen
  • Frusna flickan
    Stargirl skrev 2009-08-29 13:10:40 följande:
    Hörde att det kommer nyheter på nätet på måndag. Är det ngn annan som hört detta och är det sant?
    Japp Ulrica på ajabaja sa det till mig Koftor bla
  • Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2009-08-29 21:08:37 följande:
    Neeej!! Har haft tur med säsongens blå 327:a men tvättade nu cherryn:-i tvättpåse-30 grader fintvätt-ut o intror ni inte att stygnen på broderiet sticker ut på tre ställen??Är jag verkligen den ende som drabbas av detta? (en av vårens blev likadan). Så deppigt.. Den förra tittade de på o sa direkt att det var för korta trådar dvs tillverkningsfel..
    Så blev det på syrrans också.......
  • Frusna flickan
    ellianne skrev 2009-08-31 14:13:52 följande:
    Har följt den här tråden länge och känner nu att det är dags för ett första inlägg Det jag undrar är om ni vet om det finns kopior ute på tradera av grandmas coat? Är intresserad av en nämligen och vill inte bli blåst (såklart...). Den som säljer har haft en del plagg ute så det är mest därför jag undrar. Visserligen inte samma plagg i olika stl men alla plaggen är nya med lappar kvar och då blir man ltie skeptisk...Nå, vad tror ni?
    Åh det är svårt. Det beror helt på. Jag som säljare och köpare på T har ofta många ny aplagg med lapp men det beror på att jag är så velig så jag köper hellre på mig allt jag är nyfiken på för att prova och känna efter lite. Det måste liksom hänga till sig i min garderob lite och så går jag och tittar och funderar innan jag bestämmer mig för vilka som får stanna. Detta för att jag inte vill rriskera att stå utan att plagg som tagit slut när jag äntligen tänkt klart Ibland förlorar jag på detta men ibland går man faktiskt plu så jag tror att det blir +- noll i i slutändan.

Har personen ofta samma typ av plagg och de som ofta kopierats eller liknande. Du kan inboxa mig om vilken säljare du funderar på så kan jag titta och säga hur jag hade gjort (med dig ej sagt att jag har rätt och full koll) men i alla fall lite koll på vilka jag abslout inte köper av. Den som nämndes ovan bla.
  • Frusna flickan
    Stargirl skrev 2009-08-31 19:37:55 följande:
    minmolly.se/Jag har skrivit lite om jackan....för er som funderar på att köpa den.
    Jaha *förvånad.. Jag har bonullsvarianten från förra året och den hade jag hela vinter. Den är tyngre och hänger/feller lite mer och höll mig varm, dessutom är "lurvet" i hela jackan uom ärmarna och jag har förmig att det var så på den också. Jag hade precis den du har innan jag bytte till den i bomull pga att den föll snyggare (läs jag såg smalare ut i den;).. Är det inte så? Att den har lurv i hela bakstycket?
  • Frusna flickan
    Sommarbebben skrev 2009-08-31 21:13:13 följande:
    Om jag nu vill ha den snygga jackan som Bina bloggat om i chocholate i bomull, vad heter den då? Trött efter en dag på jobb, så huvudet hänger inte helt med!
    Men var det inte nylonvarianten som skulle komma i chocolat? Förra året var det ju olika färger på bomull och nylon.

Jag måste säga vad jag tycker med risk att bli lynchad. Jag köpte ju båda varianterna förra året med (först nylon som jag returnerade) och jag måste säga att jag förstår att den i bomull är 1000 kr dyrare. Den känns bättre, lyxigare, faller tyngre och har ett finare "lurv" inuti som inte känns så syntetaktigt. 1000 ggr bättre enligt mig men andra kanske tycker annorlunda. Dock inte lika praktiskt vid regn kanske och det går ju inte bara att torka av den men min höll sig fin (har den grå el om den hette almost black den också - har förträngt...)
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2009-08-31 22:11:12 följande:
    Jag hänger inte riktigt med i jack-debatten... Jackan på CD är rynkig längst ner och ganska kort i modellen, det är inte den på bild i binas blogg. Kommer även modellen som finns i binas blogg eller ska man nypa en nylon på en gång?
    Men alltså, det är samma material på olika modeller. Dvs nylon på den med rynkad volang nertill och på parkasen från förra året som enligt uppgift ska komma igen.
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2009-08-31 22:21:12 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-31 22:18:24 följande: Så det kommer alltså även en modell som är lite längre och utan rynk?! Hittade den inte på OMs hemsida så jag blev helt förvirrad. Men om det är så, då väntar jag och lääängtar! Vill ju ha något som värmer även om rumpan i höst!
    Jag tycker också att det är konstigt att den inte finns där men någon har ju visat bilder på en brun med text på ärmen a la 2009. Och förra året fanns den ju bara i blått, rött och grönt i nylon så ny måste den väl vara.. Knasigt. Vet ngn varför den ej finns med?
  • Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2009-08-31 22:24:11 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-08-31 22:02:24 följande: Ok snyggare fall på bomullsvarianten då? Jag ser lite.. tja väl utbuktande ut i nylonvarianten från förra året.. kan inte hjälpas..
    Ja mycket snyggare på mig iaf.. Den är ju mkt tyngre liksom så jag kände mig mycket smalare i den. Den blåser inte heller upp pga tyngden som stargirl skrev att nylonen gör. Jag var så sugen på en chocolat men jag tror jag behåller min i bomull om det inte kommer någon snygg färg i bomull i år.

Vet ngn om 728 kommer i bomull i år och i så fall vilka färger?
  • Frusna flickan
    One skrev 2009-08-31 22:38:58 följande:
    Hjälp mig nu! Vilken storlek ska man ta på lovely knit i ull? Har en i bomull i stl 2, den är lite trång i ärmarna. Men lite för lång i ärmarna också. Provade en stl. 3 i bomullsvarianten i våras men den var alldeles för stor, satt för löst.Men under en ullkofta vill jag kunna ha en tröja. Och en del säger ju att ullen är mindre i storlek, eller töjer sig mindre??Hjälp mig snabbt snälla, innan de tar slut....
    Att ärmarna är långa kommer man tyvärr inte ifrån. Jag hade valt en som inte är trång över armarna då det inte spelar någon roll om jag måste vika in 2 el 4 cm på ärmarna. Men jag vill ju ha något under precis som du skrev. Fast var stl 3 alldeles för stor låter det ju inte heller bra... Det låter som du måste prova - el köpa hem båda. Det gjorde jag första gången. Hade en kompis som köpte den andra direkt så jag behövde ej ens returnera
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2