Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Frusna flickan skrev 2009-09-04 13:28:15 följande:
    Jo jag håller med dig lite om det. Jag vill även blanda med andra märken. Har nog aldrig gått klädd med bara OM från topp till tå men när man tittar på andra ser det ju jättefint ut. Lider nog mest av känslan som du beskriver själv plus att de flesta andra (läs normala ) har inte koll på allat så de ser det ej ändå. Jag har nog heller aldrig köpt så mycket ur en och samma kollektion samtidigt som nu så nu är det mycket i garderoben från denna. Dock bara överdelar som jag inte kommer att använda tillsammans med undantaget från min nya lovely knit. Sålde min gamla (sån som du har i brunt med rosa band *ångrar..)
    Jag har knappt underdelar från OM. Tycker det blir för mycket kaka på kaka med allt från OM tycker jag.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-09-04 13:45:51 följande:
    Fast det är ju så med Bugaboo och OM, det är ju det bästa Själv hade ja min fösta Bugga 05, men det är ju för att jag inte hade barn till den innan dess
    Ja absolut!!! Vissa har smak för det fina och andra har det inte. Kör Emmaljunga och shoppa Kappahl bara I don´t care *asg*
  • Stargirl
    Stargirl skrev 2009-09-04 13:47:12 följande:
    Ja absolut!!! Vissa har smak för det fina och andra har det inte. Kör Emmaljunga och shoppa Kappahl bara I don´t care *asg*
    (köpte just flera par tights till dottern från Kapahl så ingen tar illa upp) men Emmaljunga kommentaren står jag för *urk*
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-09-04 14:55:16 följande:
    Eller så är det så enkelt att man bor på landet med grusväg till huset & det absolut inte funkar med en Bugga.... Här regerar en Emmaljunga Cerox & i bilen ligger det en Cerox 360. Jag klär mig i allt ifrån Ullareds fynd - klädkedjekläder - OM- Hunky - Day...Dottern är det samma med fast för henne blir det Nova Star - Småfolk - Molo - Mini a ture.... Hade gärna sett barnkläder ifrån OM, Hunky & Day! Jag klär oss i det jag tycker e snyggt...märket spelar då ingen roll!
    Jag skojade mest. Men det finns ju inte bara Emmaljunga och Bugaboo att välja på. Du får skära av min arm med en slö kniv men inte få mig att gå ut med en Emmaljunga *kräks*
  • Stargirl
    HardcoreHunny skrev 2009-09-04 15:17:17 följande:
    Lugnt...du får ratta din Bugga å jag min Emma så e vi alla nöjda & glada! För lemlästning har lixom aldrig varit min grej....:-OMen får ju endå bara säga att shit vad jag skrattade då en polare var här med sin son & skulle gå med på en promenad med sin Bugga....den var då inte gjord för våran väg! Slutade med att hon lånade Emman vi har i bilen & vi tog en lång promenad! UJ e inte heller att rekomendera här hos oss....blir ganska så instabil...Här e det 4st stadiga hjul som gäller! Sorry blev lite OT men men....Får väll lägga till att jag idag provade en Lovely Knit i almost black... Säger bara;Kärlek vid första ögonkastet existerar!!
    Jag ifrågesätter inte att du inte behöver en 4 hjling vagn. Håller med om att UJ´n är ostabil. Men Emmaljungan är ju så.....hur ska jag säga det snällt.....FUL....alltså det finns så många andra vagnar som är 4 hjuliga och snygga. Det är ju en smaksak men förundras rätt ofta över det.
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2009-09-04 17:08:28 följande:
    Jag glömmer aldrig när vi fick vår dotter och hittade emmaljunga edge som precis hade kommit ut...Åh så fin den var..Köpte den direkt och var saliga När buggan kom tyckte vi först att den var ful men köpte den för att den verkade vara så himla praktisk och bra men det tog inte lång tid innan jag verkligen älskade dens utseende också Tur att alla har olika smak, så trist det hade varit annars Vi köpte en mops för ett år sen, såå många ifrågasätter hundvalet då de tycker att mopsen är en såå ful hund utan nos..Men vi tycker att han är såå vacker vår lilla Tage
    Våran första vagn var en HISKELIG Quinny 3 hjuling men groteskt blått glansigt tyg (för 8 år sedan) helt hemsk var den....då var den ju förstås helt underbar och super trendig!
    Har även ägt en Emmaljunga syskonvagn, den var ful redan då vi köpte den men jag var nyförlöst och ville bara ha en syskonvagn snabbt då (6 år sedan) fanns det bara Brio och Emmaljunga och UJ att välja på. UJ ville jag inte ha för att sitsarna inte gick att vända. Men den användes högst 10 ggr.....skämdes faktiskt då jag gick med den *asg*
    Mopsar är väl supersöta om man gillar hundar
  • Stargirl
    LindaLii skrev 2009-09-04 18:04:04 följande:
    Ingen som kan svara på hur lovely knit är i storleken?
    Jag har stl 0 eller 1 men tar alltid en 1:a i koftor överlag för att kunna ha en skjorta lr blus under. Gillar inte snäva koftor.
  • Stargirl
    Sandra G skrev 2009-09-04 18:46:04 följande:
    Om man inte gillar att koftan sitter tajt ska man då ta en 3 på Tenfold? Jag har en 2 på kniten, men nån sa att tenfold hade snävare ärmar.
    Nej, jag tror den blir för stor och bylsig. Den är inte snygg om den är stor då den är så stel....
  • Stargirl
    Sandra G skrev 2009-09-04 18:51:29 följande:
    Är den stel? Är den inte som Lovely knit?
    Nej, den är ju virkad inte alls på samma sätt stickad som lovely knit. Den är lite stelare. Vet inte om det är rätt beskrivning.
  • Stargirl
    Puffig Pingla skrev 2009-09-04 19:16:31 följande:
    Vet inte om jag håller med. Bomulls-tenfolden är som du beskriver men den i ull är anorlunda i stickningen vad jag minns. Den är även snävare än bomullsversionen. Jag skulle nog gått upp en storlek.
    Aaah, jag har den i bomull. Har ptovat ull varianten och upplevt den likadan men den kanske inte är det. Har använt min bomulls tenfold massor och gillar att den är lite stel.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2