Inlägg från: Lovely L |Visa alla inlägg
  • Lovely L

Restless legs

Hej!

Jag har aldrig förut haft restless legs men är nu i v 26 och känner av detta fenomen. Nu undrar jag om det är fler än jag som fått restless legs just under gradiviteten och om det i så fall försvinner när barnet är fött.

/H

• Svar på tråden Restless legs
  • Lovely L

Aha, intressant. Vilket trick är det??

• Lovely L
    prickensmamma skrev 2009-08-16 20:13:50 följande:
    Jag har det lite lite när jag inte är gravid, om jag blir extremt trött. Men i båda mina graviditeter har det blivit fruktansvärt en period i mitten, det har gått över lite mot slutet. Förra gången försvann det helt när dottern kom ut, nu väntar jag fortfarande.. Det enda som hjälpte mig när det var som värst var att sova, och faktiskt att sticka... urkonstigt men det hjälpte faktiskt. Kan du sticka? :)
    Sticka? nja... inte direkt super på det. Min mamma har restless legs sedan länge och äter medicin emot det . Är det ärftligt kanske?
  • Lovely L
    Belleles skrev 2009-08-16 20:25:34 följande:
    Jag fick det när jag väntade min son för lite mer än 10 år sen och har lidit av det sen dess. Nu när jag är gravid igen så är det värre än någonsin. Tyvärr finns det inga mediciner som hjälper utan jag fick rådet att ta lergigan så att jag kan somna lättare.
    Lergigan? Vad är det?
  • Lovely L
    Stjärnstoft skrev 2009-08-16 21:09:22 följande:
    Fick RLS när jag väntade barn nr 2 och hade det urjobbigt.Sen lugnade det sig lite efter graviditeten för att återkomma.Periodvis har jag riktigt jobbigt med sömnen pga det.Läste på rätt mkt tidigare och då hittade jag att det är vanligt att RLS återkommer senare i livet hos kvinnor som haft det som gravida.
    Det bådar ju inte gott för min del... Mamma har verkligen haft det jättejobbigt med restless legs och det är verkligen inget jag vill ärva, men vad gör man? Vet tyvärr inte vad hon äter för medicin men det funkar säger hon.
Svar på tråden Restless legs