• villhabebbeimagen09

Snälla snälla snälla du som är gift titta hit

Hej!
    Det är så här att min pappa och hans sambo ska gifta sig.
    Hon har gjort så himla otroligt mycket för mig. Så jag ska anordna hennes mnöhippa med väldigt kort varsel. Då hon har varit gift förrut men hade världens tråkigaste möhippa. Så jag ber er nu ni som är gifta och har haft möhippa skulle bli så glad om du delade med dig av din möhippa så jag kan få lite tips :)

• Svar på tråden Snälla snälla snälla du som är gift titta hit
  • Shorona

Jag fick sälja påsar med kottar, makaroner, toapapper och granbarr på ett köpcenter i den absolut hemskaste utstyrseln. Sen blev det gocart. Sen åkte vi alla hem till min svägerska där dom hade gjort iordning ett varmt bad med vin och levande ljust till mig.
    Under tiden gjorde dom iordning tacos.
    Sen blev det mat och Singstar resten av kvällen.

En annan som jag var med och anordnade fick blivande bruden sälja kondomer på pendeln. Sen fick hon sjunga karaoke på Hötorget. Hon fick dessutom dra uppdrag ur en liten väska. Hon fick t ex gå fram till en främmande människa och fråga om hon fick vira in den personen i en rulle toapapper.
    Sen blev det lunch och sen gick vi till en studio vi hade hyrt.  Där fick hon spela in en ny version av "Fångad av en stormvind" som vi hade gjort. Denna skiva spelades upp på bröllopsmiddagen sen.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • 071001

*Spela in en låt på cd i studio
    *Sminkning på Make up Store
    *Sumobrottning i tokiga dräkter
    *Stavett med knasiga grenar
    * Middag och dans på roligt ställe
    *Spa-behandlingar
    *Go cart
    *Fotografering i raffiga underkläder
    * Singstar-tävling
    * Picknick med lekar

Litet utdrag av vad vi gjort på diverse möhippor

• JWM

fblev "bortrövad" i bara pyamas vid frukost en helgmorgon några dagar innan bröllopet.

fick ögonbindel och iväg i bil

väl framme mötte flera av mina kompisar och skulle ha smyckeskurs denna dag
    alla är finklädda och jag i pyamas..ingen bh...
    får dock en kofta, tack!

hela dagen har vi smyckeskurs och vi gör många fina saker...
    härligt med en dag av tjejsnack och mycket bra kursledare

efter kursen bär det av tillbaka till stan och en av tjejerna
    tack o lov fick ja duscha och byta till finkläder...

middag med hela gänget och en underbar kväll hemma

kom väll hem ca 24 och det är sent för oss för vår lilla var då bara 8 mån...

har ett underbart halsband som jag använder nästan dagligen som minne från denna dag
    samt att vi i bröllopsgåva fick 2 smycken till som kompisarna tillverkat som passar både mig och min man och dom går att sätta ihop till ett smycke

så det behöver ju inte bara vara party

tycker inte du skall ordna något förutom en bättre middag med hennes vänner!

• Tittij

Vilken stad bor ni i? Bor ni i Sthlm eller Gbg finns en uppsjö av saker att hitta på..

Jag är inte gift men har ju varit på några möhippor.. Göra egna pärlsmycken var jättekul! Vi har även haft 5-kamp med tex sumobrottning i stora dräkter, och lite gladiatorerna-banor. Strip-aerobic var oxå sjukt kul!

Mitt tips är att hitta på saker som alla är delaktiga i. Det är oftast en partydödare när bruden ska hitta på massor och alla ska titta på. Sen är jag även jätteanti utskämningsgrejer. Skulle ADRIG låta mina vänner gå runt på stan och sälja kyssar och sånt trams.. Inte kul för nån!

Kan hjälpa till att googla lite om jag vet vilken stad.

• 071001

Glömde klassikern, en salsakur! Varit ett inlsag på säkert tre möhippor!

• Teskedsmamman

Gör nåt kul!!! Hitta inte på en massa klä ut och släpa runt på stan saker - det suger tycker jag...

Ta henne till ett spa, lite massage, manikyr, och efteråt en härlig middag någonstans, det hade jag verkligen uppskattat!!!!!!

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Ell Ell

jag hade inte upskattat en massa utklädning och utskämmning vilket alla mina vänner visste och respekterade! jag fick ett vykort i brevlådan en inbjudan stod det, jag skulle packa mina väskor ( det stod en lista på vad jag skulle ta med mig ) men inget om vad som skulle hända eller vilka det var ifrån sen skulle jag ta bussen in till stan och ställa mig i entren på coop inne i stan... vilket jag gjorde och efter en stund dök mina allra närmaste vänner upp och sa att vi skulle ta bussen vidare till en större stad där vi tog in på ett hotell och myste med bastu och pool, sen blev jag bjuden på fiin middag på en mysig resturan å sen var det partay resten av kvällen det var en suuper bra dag....

vi anordnade en möhippa till en vän också då vi ordnade så att när hon var på väg hem från jobbet innan hon slutat kom en polisbil med två poliser och hämtade henne på jobbet och sa att hon nog fick följa med dem till stationen (ha ha! ) sen släppte de av henne mitt ute på en liten skrutt väg där vi mötte upp henne! å så fick hon fara å göra sig fin sen for vi ut och åt middag gick på bio och såg en tjejjig film , vidare på bowling å sen ut på nattklubb, det var också en suuper kul kväll....

• 071001

Nej, inga pinsamma spektakel på stan, det håller jag med om. Avskyr sånt själv och ändå fick jag gå utklädd som nåt jädra 80-talsluder på in egen hippa. Grrr!

Salska-kur är självklart salsa-kurs och inget annat.

• ByggareBob

Ell Ell skrev 2009-08-17 12:31:56 följande:

jag hade inte upskattat en massa utklädning och utskämmning vilket alla mina vänner visste och respekterade! jag fick ett vykort i brevlådan en inbjudan stod det, jag skulle packa mina väskor ( det stod en lista på vad jag skulle ta med mig ) men inget om vad som skulle hända eller vilka det var ifrån sen skulle jag ta bussen in till stan och ställa mig i entren på coop inne i stan... vilket jag gjorde och efter en stund dök mina allra närmaste vänner upp och sa att vi skulle ta bussen vidare till en större stad där vi tog in på ett hotell och myste med bastu och pool, sen blev jag bjuden på fiin middag på en mysig resturan å sen var det partay resten av kvällen det var en suuper bra dag....vi anordnade en möhippa till en vän också då vi ordnade så att när hon var på väg hem från jobbet innan hon slutat kom en polisbil med två poliser och hämtade henne på jobbet och sa att hon nog fick följa med dem till stationen (ha ha! ) sen släppte de av henne mitt ute på en liten skrutt väg där vi mötte upp henne! å så fick hon fara å göra sig fin sen for vi ut och åt middag gick på bio och såg en tjejjig film , vidare på bowling å sen ut på nattklubb, det var också en suuper kul kväll....
    Hahahaha det med polisbilen var ju häftigt, hon måste blivit chockad!
  • Heureka

Absolut inget som är pinsamt och jobbigt, det går bort.

Jag är jättenöjd med min möhippa. Gjorde följande:
    - danskurs på dansskola tillsammans med min blivande
    - Lunch på restaurang
    - skattjakt på stan (utklädd men inte allt för jobbigt)
    - drinkar i baren
    - Ensamma på ett badhus med vattenrutchbana, plockmat mm
    - Krogen

Det var jätteroligt och precis lagom mycket. Det får inte vara för fullt schema, man vill gärna hinna andas och landa lite mellan sakerna. Sen är det roligare för de andra som är med om det inte blir allt för dyrt.

Lycka till, fint gjort av dig.

Min graviditet, min mage - jag tänker puta och njuta. BF 11/1-10
  • Bjornis

Jag älskar sport så jag fick köra 5-kamp i friidrott på en arena i stan. De hade också fixat en paketinslagningskurs (på ett sånt ställe som håller på med scrapbooking). Vi åt sushi til lunch, käkade middag hemma hos en av tjejerna och sen drack vi drinkar och bubbel och hade även dansmatta till PS2.

På andras möhippor har det blivit: linedance, bollywooddans, glasblåsning, smyckestillverkning, chokladprovning. Ja, saker som passat just den tjejen!

Inte skämma ut och klä ut å så. Nä, är så glad att jag slapp det. Var iofs inte jättesnygg när jag gjorde min femkamp men det var inte så många som såg mig, bara en svensexa med en kille som var utklädd till Carolina Klüft vilket var skoj!

• Smurfan JM

TS - det allra viktigaste med en lyckad möhippa är att du/ni ordnar med saker som bruden gillar och uppskattar - både varje enskilt moment och helheten.

Själv är jag inte alltför nöjd med min möhippa (jag självklart glad att de få tjejkompisar jag har tog sig tid att ordna något, men den hade kunnat vara roligare om de hade hört sig för eller tänkt efter lite om vad jag faktiskt gillade osv)...

• Ell Ell
    ByggareBob skrev 2009-08-17 12:36:00 följande:
    Ell Ell skrev 2009-08-17 12:31:56 följande:
    Hahahaha det med polisbilen var ju häftigt, hon måste blivit chockad!
    haha! ja det var kul hon blev lite chockad faktiskt men hon hämtade sig snabbt och tyckte att det var kul !
  • lobj

Jag fick börja med att "hitta" 10 karlar mellan 24-32 år(detta hade jag hela dagen på mig at göra), fick blåsa glas, vara på 5 kamp (ett företag som anordnade sånt), bada bubbelpool, vara på " in house golf" och hote övernattnig. Allt fotades, och jag fick en fotobok på bröllopet om min möhippa och mina glas jag blåst själv.

Tokbra hippa som jag aldrig kommer glömma!!

• Tattyn

Mina vänner har otroligt blandade inkomster, mellan i stort sett ingenting till så de klarar sig och gjorde min möhippa därefter. Inga dyra storslagna grejjer eller massa pinsamheter på stan.

Dan innan min möhippa fick jag en lista av mina vänner på saker jag skulle packa ner och så skulle jag se till att vara redo klockan 14 och invänta vidare instruktioner.
    Klockan 14 satt jag som på nålar, inga meddelanden kom, sambon(nuvarande maken) blev hämtad till sin svensexa och där satt jag kvar och undrde vad de pysslade med.
    Runt 14.30 pep det till i mobilen...bara ett retfullt meddelande med en fråga om jag var nervös än. Så höll det på fram till 16.30 då det "riktiga" meddelandet kom. Jag skulle ta en specifik buss och åka till en specifik hållplats, väl där möttes jaga v en lapp med instruktioner och ytterligare en latt med "fin" bild på mig och texten "det här ärxxx, det är hennes möhippa idag så om ni ser henne ge henne en kram"

En busstur och ett telefonsamtal till en väldigt konfunderad vän senare kom jag i alla fall fram till kompisen som anordnade möhippans lägenhet. Där väntade resten av gänget.

Väl där blev det hemlagad mat *mums* och filmtittande, för övrigt det enda av packningen som verkligen behövdes.
    Efter maten och filmen var det dags för chokladprovning, oj vad gott, och man kan vara säker på att man fått i sig mycket choklad när 6 tjejer lutar sig tillbaka i soffan och gnyr "ingen mer choklaaad"

Sen var tanken att jag skulle få sjunka karaoke på en liten kvarterskrog, men han som skötte maskinen var på semester så istället åkte vi ner på stan och kollade på de fina bilarna som cruisade runt tills det var dags att dra sig hemåt.
    En alldeles lagom och pefekt dag

• P A K

1. Alla tjejerna dök upp hemma hos oss på morgonen med lyxfrukost .
    2. Kallbadhus och myste med bastu, bad och kroppsvård. Fick måla en tavla också..
    3. Picnic på mysig plats.
    3. Chokladprovning i city.
    4. Bowling.
    5. Förfest hos en av väninnorna med lite spex.
    6. Middag på min favioritrestaurang.
    7. Party.
    8. Efterfest hos en av väninnorna.
    9. Skjuts hem.

Eftersom jag avskyr jippon var jag SÅ nöjd med min möhippa, de hade verkligen tänkt på vad jag uppskattar och inte hittat på en massa pinsamheter etc. Det viktigaste tycker jag är att man inte glömmer bort att det är den blivande brudens dag, hon skall minnas det som en rolig och bra dag.

Svar på tråden Snälla snälla snälla du som är gift titta hit