Inlägg från: Ledilnaan |Visa alla inlägg
  • Ledilnaan

babyskydd utan bas?

Vi har använt bas till våra två första barn, även denna gången kommer vi använda bilstol med bas, mest pga ren lathet, så enkelt och smidigt att bara behöva ställa in babyskyddet, speciellt när det regnar eller snöar, man behöver inte stå med bilbältet och fippla medan ryggen blir dyblöt.

• Ledilnaan

Babyskydd är den enda bilstol som jag vågar köpa begagnad, jag håller extra koll att den verkligen är nyare. Annars tycker inte jag personligen att det känns osäkert.
    Är värre att köpa en bilstol som säljs nästan ny, för en sån stol borde inte säljas nästan ny eftersom den ska användas länge.

• Ledilnaan
    Thinkerness skrev 2009-08-19 22:46:17 följande:
    Hur menar du??
    Ett babyskydd känns inte lika osäkert att begagnat, medan en bilstol (alltså den man använder efter babyskydd, som dessutom används i ca tre år) skulle jag inte våga köpa begagnad.
  • Ledilnaan
    Tridde skrev 2009-08-20 11:32:44 följande:
    om du ska ha ett skydd med bas, kolla noga vad tester sagt. enligt råd och rön finns det ett märke där skyddet släppt från basen under deras tester = totalt livsfarligt! minns tyvärr inte vilket märket var men kika på råd och röns hemsida. vi har köpt ett skydd utan bas, så lång tid tar det ju inte att dra runt bältet och klicka fast egentligen men det är ju så vi resonerar
    Emmaljungas babyskydd med bas är det som fick underkänt, då det lossnade och flög iväg.
  • Ledilnaan
    jaghetersophia skrev 2009-08-20 11:46:46 följande:
    Visst kan man sälja det ändå. Barn kan ju trots allt avlida eller att det finns andra omständigheter som gjort att man måste sälja det.
    Självklart, men jag hade tyckt att det känts osäkert att köpa en stol som knappt blivit använd. Man vet ju inte vad som har hänt med det.
Svar på tråden babyskydd utan bas?