• VISAMÅ

Barn födda JULI 2007

Hej allihop

Tiden rusar på dags för en ny tråd - igen och igen...

Ellenwesterlund - Tvillingarna Sebastian o Kristoffer 2/7
    Skorpan2 - Natanael 2/7
    Mamma89 ? Tindra 3/7
    MaDDelicious Freja 4/7
    Emsor1 ? Julia 10/7
    Pilliss ? Tarek 10/7
    Superasstess ? Aurora 10/7
    Jelikans ? Tore 17/7
    Ozgirl ? Joanna 20/7
    Mailan ? Liam 22/7
    Orakad balle....... - J 25/7
    Pusselbiten86 ? Thias 24/7
    SusannaT ? Isabelle 24/7
    War ? Otto 26/7
    Visamå ? Sabine 29/7

• Svar på tråden Barn födda JULI 2007
  • Familjen Mu
    VISAMÅ skrev 2009-10-02 07:39:09 följande:
    Familjen Mu skrev 2009-10-01 22:28:02 följande:
    Välkommen!
    Tackar
  • Familjen Mu
    VISAMÅ skrev 2009-10-02 07:39:09 följande:
    Familjen Mu skrev 2009-10-01 22:28:02 följande:
    Välkommen!
    Tackar
  • VISAMÅ

Gårdagens nya ord hyhäck, med betoning på ä = ryggsäck och sen häck = baddräkt. ,,,mbdbyyyy Sabine hjälper till g5 Dessutom fick hon till en hel mening på kvällen när jag skulle natta henne då skulle hon bära båda dockorna uppför trappen. Jag tyckte jag skulle ta en av dockorna iallafall och hon höll med och sa -Ja, mamma bambam Icka. =Ja mamma bära Madicken.

• Mailan

det är så kul med nya ord, och jag tycker att de poppar upp hela tiden!

Liam är inne i en period då han älskar allt. Ässka dejj mamma, ässkaj böjjor (blöjor), ässka baan (banan). Haha, han är en tvättäkta tok.

Han sa också häromdagen "ja ässka uijjas mamma emma" (jag älskar Julias mamma Emma). Visserligen ingen nyhet att han gör det, Emsor har alltid varit en av Liams absoluta favoriter. Men lite sotis blir jag allt

• Emsor1

Men lilla plutt-Liam! Klart Julias mamma älskar honom oxå:D

Julia är inne i en "måste" period, allt är måste eller "vill"
    Hon kan vakna på morgonen och säga "mamma du måste köpa glass" eller "jag måste hoppa i soffan" eller " vi måste köpa klubba"
    en annan grej är tex: "Julia ät upp din macka" - "nej jag bill inte äta macka" eller "sluta hoppa i soffan nu" - "nej jag bill hoppa i soffan nu"
    Så kan det hålla på hela dagar ibland, oavsett vad man säger

• VISAMÅ

Den lilla skitungen har pillrat bort pressarfoten på symaskinen och lagt den någonstans. Jag vill ju syyyy... vettte tusan var jag ska leta, den kan ju ligga precis var som helst i huset. Får väl köpa en ny. *sur*

Så fruktansvärt klåfingrig ungen, blir helt knäpp på henne ibland, kan inte låta bli nåt. Ska var med och trycka och peta på allt hela tiden, medans syrran är en riktig mes och vågar inte röra nåt. Kan dom inte fördela det hela lite emellan sig, så det blir mer jämvikt. Ha så gott i helgen!

• VISAMÅ

He, hå ipp ipp våran nya favorit lek. Hon kan bara räkna till två, så det blir ett två klipp klipp. Sten, påse, sax är lek mer känd som och Sabine väljer alltid sax.

Annars har hon varit förkyld nu en vecka, feberfri men snorig som bara den.

• Familjen Mu

"De e miiin" säger vårt lilla underverk hela tiden just nu och räknar en massa.
    Barn är bara FÖR härliga

• Emsor1

Familjen Mu skrev 2009-10-27 23:35:42 följande:

"De e miiin" säger vårt lilla underverk hela tiden just nu och räknar en massa. Barn är bara FÖR härliga
    ja det är skitroliga meningar dom får till. Damen här håller på för fullt med, "måste faktiskt" och "lite grann" och massa sånt, insatt i meningar låter det jättekul och nästan lite lillgammalt.
    enda sättet att få henne att gå själv i våra trappor upp till vår lägnhet är att räkna trappsteg, hon räknar rätt till åtta sen ballar det ur och blir alla möjliga siffror, men huvudsaken är att hon går själv iaf, är lite tungt att bära både henne och Lillebror i lift 3 trappor
  • Familjen Mu
    Emsor1 skrev 2009-10-28 07:30:51 följande:
    Familjen Mu skrev 2009-10-27 23:35:42 följande:
    ja det är skitroliga meningar dom får till. Damen här håller på för fullt med, "måste faktiskt" och "lite grann" och massa sånt, insatt i meningar låter det jättekul och nästan lite lillgammalt.enda sättet att få henne att gå själv i våra trappor upp till vår lägnhet är att räkna trappsteg, hon räknar rätt till åtta sen ballar det ur och blir alla möjliga siffror, men huvudsaken är att hon går själv iaf, är lite tungt att bära både henne och Lillebror i lift 3 trappor
    Här vägrar vår att bli buren.."kan gå själv"
Svar på tråden Barn födda JULI 2007