• VISAMÅ

Barn födda JULI 2007

Hej allihop

Tiden rusar på dags för en ny tråd - igen och igen...

Ellenwesterlund - Tvillingarna Sebastian o Kristoffer 2/7
    Skorpan2 - Natanael 2/7
    Mamma89 ? Tindra 3/7
    MaDDelicious Freja 4/7
    Emsor1 ? Julia 10/7
    Pilliss ? Tarek 10/7
    Superasstess ? Aurora 10/7
    Jelikans ? Tore 17/7
    Ozgirl ? Joanna 20/7
    Mailan ? Liam 22/7
    Orakad balle....... - J 25/7
    Pusselbiten86 ? Thias 24/7
    SusannaT ? Isabelle 24/7
    War ? Otto 26/7
    Visamå ? Sabine 29/7

• Svar på tråden Barn födda JULI 2007
  • Emsor1
    VISAMÅ skrev 2009-09-23 22:31:49 följande:
    försöker darra på läppen Här har vi nu en tjej som bryter ihop totalt när hennes far säger nej eller nåt annat som inte passar lilla fröken. Då kommer hon springades till mig med krokodiltårar och det är så synd om henne. Efter kommer fadern och säger -jag sa bara att det var dags att borsta tänderna.
    haha skönt att höra att det äer flera som spelar ut mor mot far och tvärtom. julia kan springa mellan mig och jimmy hur många gånger som helt och "gråta förtvivlat" om det är nåt hon inte får.
    darra på underläppen är bara när hon får för sig att hon ska vara ledsen en stund
  • Emsor1

ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass.
    sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"

• Mailan
    Emsor1 skrev 2009-09-24 07:33:00 följande:
    ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass. sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"
    haha

Idag har vi varit en sväng på mitt jobb och hälsat på. Liam gick och blängde surt på alla som pratade med honom och gömde sig bakom mig. Hihi, så kul att se.
  • VISAMÅ
    Emsor1 skrev 2009-09-24 07:33:00 följande:
    ett annat ord som används flitigt nu är måste, igår vaknade hon och sa, jag måste ha glass! och på eftermiddan kom hon och förklarade att vi minsann måste gå å köpa glass. sen berättade jag att hon fått sin första tid till tandläkaren "ja!" ropade hon "jag måste gå till tandläkaren"

Har ni redan tandläkartid? Här får vi vänta tills dom blir tre år.

Hon har börjat med att sätta upp en hand i luften och säger stopp när man kommer. Eller ställer sig ivägen i dörrhålet med ordet stopp för att sen flytta på sig med ordet in, för så gör storesyster. Lillesyster gör allt som storesyster gör, riktigt kul ibland.
  • Emsor1
    VISAMÅ skrev 2009-09-24 20:11:29 följande:
    Har ni redan tandläkartid? Här får vi vänta tills dom blir tre år. Hon har börjat med att sätta upp en hand i luften och säger stopp när man kommer. Eller ställer sig ivägen i dörrhålet med ordet stopp för att sen flytta på sig med ordet in, för så gör storesyster. Lillesyster gör allt som storesyster gör, riktigt kul ibland.
    det är ingen vanlig tid, det är samma här med tre år men det är för nåt prov för att se om dom har bakterier i munnen som gör att dom kan få hål, bara nån sköterska som ska göra det
  • Mailan

hej hej, puffar upp tråden lite! Hur är det med alla mammor och barn? Är hemma vab för liam idag, igen..

• VISAMÅ

Här är det bra. Sabine har lärt sig att man ska säga förlåt när man gjort nåt dumt. Så nu är det ett och annat "gelåt" här. Slår storesyster i skallen -gelåt. Ritar på bordet -gelåt. osv...

• Emsor1
    VISAMÅ skrev 2009-10-01 20:00:09 följande:
    Här är det bra. Sabine har lärt sig att man ska säga förlåt när man gjort nåt dumt. Så nu är det ett och annat "gelåt" här. Slår storesyster i skallen -gelåt. Ritar på bordet -gelåt. osv...
    haha va sött, "elåt" låter det när julia ska säga förlåt men hon säger det inte om hon inte måste, fast änsålänge vet hon bara att man ska säga förlåt om man varit dum och slagits, då klappar hon även på kinden.
  • Familjen Mu

Hänger gärna på i denna tråden.
    Har en dotter född juli-07

• VISAMÅ

Familjen Mu skrev 2009-10-01 22:28:02 följande:

Hänger gärna på i denna tråden.Har en dotter född juli-07
    Välkommen!
Svar på tråden Barn födda JULI 2007