• BlommyNess12

Sambons unge förstör relationen

Det är en sån ålder.. Min lillasyster fyller fem i höst och hon "hatar mig" och vill att jag ska gå därifrån, och aldrig mer se mig ibland, trots att hon älskar mig. De testar gränser, och dessutom har barnet varit med om det mest traumatiska i ett barns värld: mamma och pappa har separerat! Hela barnets värld har rasat och det är inte underligt att sånt beteende kan komma fram speciellt då.

Ta det inte så personligt, det är ett barn vi talar om!

• BlommyNess12

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-17 23:43:28 följande:

Är mycket väl medveten om att det är ett barn vi pratar om, men mina barn har akdrig någonsin talat om att de inte tycker om eller inte vill träffa en annan person mer. Kanske är det därför jag reagerar och tycker det är märkligt?Att barnet emellanåt behandlar mig som luft, hur förklarar du det för mig?
    Med att barn gör så, inte alla barn men vissa barn. T.ex min lillasyster. Inte är det något fel på vare sig henne eller mig för den delen, men vissa barn är känsligare än andra och vissa barn har en sådan fas.
  • BlommyNess12

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-17 23:50:01 följande:

Men mamman då, så du anser inte att hon har ett finger med i spelet när hon säger saker till sitt barn om mig?
    Säkert är det så, MEN det behöver inte betyda att barnet inte helt enkelt bara genomgår en sådan fas heller.
Svar på tråden Sambons unge förstör relationen