• Mittilvet

Sambons unge förstör relationen

Din sambo sår problem, sedan får han hjälp av exet och sist men inte minst kommer skörden= deras barn som självklart är den som det är lättast att rikta sina negativa känslor mot men hursomhelst...

Det är kommunikation som behövs och det vet du redan, ni har fastnat och kan behöva någon annans hjälp (jag är klok när det gäller andra, till skillnad från mig )

Ungen är hyfsat formbar men visst kan jag förstå att man kommer på "andra plats" på nåt sätt, man har bara tillåtelse att verkligen ta itu med det här med uppfostran ifall bägge föräldrarna villigt går med på det vilket typ aldrig inträffar och när jag läser den lilla detalj ur din vardag där din gubbe vill att du ska köpa ungens "kärlek", ja det blir lika skrattretande att läsa som för dig att känna.

Jag önskar att ni kommer ur det här och att du lyckas få din sambo att förstå hur du känner och hur fel allt blivit och att han är villig att arbeta MED dig och inte MOT dig.

Kram och lycka till

• Mittilvet

Anonym (maja) skrev 2009-08-18 22:12:26 följande:

Hurru du.. visst, man vet om att personen man träffar har ett barn! MEN, man kan omöjligt VETA hur det kommer att vara, när man lever tillsammans!!!! Det kunde ju ha gått hur bra som helst, DET VE T MAN INTE för alla barn är olika, alla barn reagerar inte på samma sätt.....ursäkta, men blev störd av det du skrev.Har själv en "bonus-dotter" och jag har hört den där frasen innan.....Men då hade dock min sambo sin son varannan helg, för att SEDAN bli varannan vecka, för at SEDAN bli HELTID..... det är jobbit om det inte funkar då...
    ...jag läste det inlägget du syftar på som ironiskt.

Det är en utav de vanligaste idiotkommentarerna som finns när det gäller "bonus"livet, strax efter anonyma påhopp.

Livar upp trådarna på något sätt, gör dem unika.

...eller nej, gör så att alla trådar ser likadana ut oavsett situation, SÅ var det ja
Svar på tråden Sambons unge förstör relationen