• Anonym (hmm)

Sambons unge förstör relationen

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-17 23:23:53 följande:

Naturligtvis är det så att jag tycker mer om mina 3 egna barn (nyfödd, 6 och 8 år) än sambons barn, men det betyder inte att jag behandlar sambons barn illa för det. Att frysa ut eller behandla sambons barn orättvist är ingenting jag gör. Jag försöker vara millimeter-rättvis mot alla barnen och ha samma regler för alla. Men naturligtbis blir jag sårad över barnets meningar men det tar jag med sambon. Som visserligen är totat likgiltig inför detta faktum att barnet inte gillar mig. Varför skriver jag här om jag hade fått någon respons? Begär inte heller att barnen ska vara tacksamma över att deras föräldrar separerar, men man gör barnen en björntjänst om man lever i en taskig och kanske rent av bråkig relation bara för barnens skull. Mina barn har inga som helst problem med att jag har gift om mig eller att att deras pappa har en ny kvinna i sitt liv. Och pojken, jag har inte nämnt någonstans i någon text att min sambo har en son.
    Om du inte tycker om sambons barn så lever väl detta barn i en taskig relation? Varför inte avsluta innan det gått för långt?
  • Anonym (hmm)

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-19 11:12:51 följande:

Anonym (Åh!) skrev 2009-08-18 23:43:10 följande: Äntligen någon som förstår mig!! Tack!
    Menar du att du blir sårad av en 5-årings ord? Vänta tills dina barn kommer i tonåren... Sluta straffa barnet för det som händer. Vuxna är ansvariga i hemmet, så även du kan börja ta ansvar för hur hela din familj mår.
Svar på tråden Sambons unge förstör relationen