Inlägg från: Anonym (lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lisa)

Sambons unge förstör relationen

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-18 00:03:27 följande:

Anonym (hmm) skrev 2009-08-17 23:58:25 följande:
    Då du tycks ha läst lite tokigt måste jag tala om för dig att jag har inte nämnt någonstans att jag inte tycker om sambons barn. Har bara talat om att jag tycker om mina egna barn mer. Du vet, "blod är tjockare än vatten"..
    Kan inte sambons barns ogillande mot dig har med svartsjuka att göra? Att ha skilda föräldrar och sedan får pappa en ny liten bebbe med en annan "tant" kan var jobbigt för ett litet barn.
  • Anonym (lisa)

Anonym (skilsmässobarn) skrev 2009-08-18 07:36:14 följande:

Ojojoj, nu har jag några tankar. Min första reaktion: Okej, ett barn på 5 år... Det är inte gammalt, men alla försvarar det med att det är ett barn. BARN ska lära sig att bete sig (helst från 0 års ålder) och inte "komma undan" med att det "bara" är ett litet barn. Barn är otroligt testande och beräknande. Och du ska ABSOLUT INTE köpa presenter till det barnet. Vad ger det för signaler till dina egna barn? De får ju ingenting varken av dig eller deras pappas nya dam. Förresten lär sig barnet då att jaha, beter jag mig illa, då får jag presenter av det där "puckot". (Du förstår vad jag menar?) Jag tror absolut att barnets mamma har ett finger (för att inte säga en hel hand) med i spelet. Sen tänker jag på en sak som många hängt upp sig på. Ni har ett barn ihop, du och sambon, förstår jag. Alltså tror jag inte att det barnets föräldrar separerat för en kvart sen och att du trätt in direkt som "ny" mamma. De måste ha varit separerade ett par år åtminstone, alltså kan inte barnet ha några direkta minnen från föräldrarnas tid ihop. Jag tycker att du ska sätta dig ner med din sambo och säga att varken du eller hans barn mår bra i den relationen som är mellan er. Säg att det känns som om barnets mamma vänder barnet mot dig. Om han fortfarande inte bryr sig, fast du säger att HANS BARN inte mår bra i relationen, så säg att då måste du prata med barnets mamma om den ohälsosamma relationen, för visst måste väl någon av barnets föräldrar bry sig? Försök att trampa på lite ömma tår. Jag håller tummarna för att ni ska lösa det här. Stor kram!
    Nja, rent teoretiskt KAN faktiskt ts och pappan varit tillsammans i typ en kvart. Det skriver hon ingenting om och många blir gravida på en gång - alternativt har ett förhållande med gifta/upptagna personer.

Oavsett vilket så håller jag med dig om att barnet inte får bete sig hursomhelst - men det är pappans sak att fostra barnet i första hand. Ts får klaga till barnets pappa istället för att gnälla över mamman och barnet tycker jag.
  • Anonym (lisa)

Jag tror nog att detta kan bli bättre om du ändrar inställning till din sambos barn, dina ungar kanske tar för mkt plats i det tidigare barnets hem/liv så denne känner sig utanför?

Kan inte låta bli att undra på vilket sätt det stör DIG att din sambos ex ringer till honom när han är på jobbet?
    Det är väl snarare jättebra (snällt) att inte ringa hem till er (så du slipper bli tjurig?), utan istället håller all kontakt med sambon utanför dig och ditt liv?!

Svar på tråden Sambons unge förstör relationen