Sambons unge förstör relationen
Ojojoj! Jag förstår dig till fullo! Har varit precis där du är nu! Fast barnet var äldre, mamman pest o sambon inget förstod! TILLSLUT när jag kom underfund med att jag fick bättre svar av en vägg så gjorde jag precis som styvisen gjorde mot mig.. IGNORERADE totalt! DÅ vart de annorlunda, o styvisen tyckte inte att de var så himla kul o inte förstod varför jag inte pratatde med h*n! Ungen pratade skit om mig i skolan, till andra föräldrar, sa massa hemskheter som inte ens va möjligt - mådde jätte dåligt, hade så dåligt samvete för mitt egna barn som hade fasta regler o rutiner som inte fanns i styvisens värld.. Min lilla på 5 år började undra, varför måste jag när inte styvisen måste!?! Vad svarar man???
MEN jag vet att detta inte är styvisen - de är MAMMAN! Hon kan förtfarande inte titta åt mitt håll, snackar massa skit o säger fortfarande åt styvisen att jag inte har nåt att säga till om - men styvisen berättar de för oss nu - o vet mycket väl att jag bestämmer lika mycket som pappan.. Det tog tid o vi kan fortfarande ha våra stunder, vilket vi säkerligen oxå kommer att förtsätta ha!
Mamman får sättas på plats, likaså sambon.. omvänd psykologi får man använda sig lite av.. göra på samma sätt! Fult men effektivt!