Bilddagboken
Malin E skrev 2009-08-18 15:48:58 följande:
Hade jag haft en dotter som skrev sådana SMS hade jag nog velat veta det och pratat med henne om att det absolut inte är lämpligt att skriva sådant. Ibland känns det som man tror att mina barn gör inte sånt...en sorts förnekelse på att det kanske är så, men man vill inte veta att det är så. Funderar starkt på att ringa upp flickans föräldrar och berätta, men vet inte om det är rätt beslut. Jag hade velat veta om killen här hemma skrivit något olämpligt eller gjort något dumt så man hade kunnat ta tag i det med en gång. Även om han snart är myndig tycker jag absolut inte det är lämpligt att han man skickar personliga saker till personer man inte träffat eller känner. Även om det är skämt eller bara ploj tycker jag det inte är lämpligt att man skickar sånt i den åldern. Det finns ju frihet under ansvar och bara frihet. Jag föredrar det senare alternativet.
Men kom igen vadå ringa upp hennes föräldrar? Det är ett sms och jag tror nog att hon vet mycket väl vad hon skriver oavsätt hur passande det är. Och vad hon eller din son skriver har du väl inget med att göra även om det är ditt/ nån annans barn? Prata med din son men dra inte in henne i det hela, sen tycker jag inte att man som förälder har rätt att rota i sina barns personliga saker.