Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Bilddagboken

Här var det lite tvärtom, jag kollade min dotters mobil (hon var oxå 13) o där läser jag massor av äckliga sex o snusk sms från en äldre kille,

jag ringde upp hans mamma o sa allt jag läst och hon skulle prata med honom..Det här med bilddagboken, det är ju bara att ha ett eget konto, och bli vän med barnen,

då kan dom ju inte lägga ut massa snuskiga bilder. Tycker man kan "övervaka" lite snyggt, om man är lite misstänksam

• anna klara

Malin E skrev 2009-08-30 10:32:20 följande:

Anna Klara: Tycker också nog att oavsert ålder så kan man kolla ändå. Hur hade du reagerat om jag som "mamma" till den äldre killen ringt upp och sagt att din dotter skickade samma sak som din dotter fick? Tydligen är det ju så att med Internet så vågar man mer både som tjej och som kille..
    Nu ska jag ju vara ärlig o säga att jag inte vet vad min dotter svarade på dessa sms, om hon ens gjorde det, det vet jag inte,

men jag fick en del andra samtal om min dotter som inte handlade om sms, och jag uppskattade att dom ringde mej och talade om detta.

Det är ju aldrig kul att få sådana samtal, men det medverkar ju endå att få lite inblick i vad som försigår i deras tonårsvärld.

Den mamman jag ringde upp blev inte arg eller nåt, hon sa bara att hon skulle prata med honom, om hon gjorde det, det vet jag inte, men jag hoppas verkligen det,

för det var inga fina ord som std där
  • anna klara

Sen kan man ju säga att dom kan med o skriva vad som helst på internet och mobil, men sanningen är att det är ju ganska offentligt endå.

Det beror ju på vad mottagaren väljer att göra med informationen. Dom kan ju offentlig göra allting om dom vill. Sånt kan ju spridas hur fort som helst.

Då, kan det ju bli riktigt fel och t.o.m farligt. Med tanke på mobbing o sån skit..
    Nä föräldrar, prata med era barn om hur konsekvenserna kan bli...

Svar på tråden Bilddagboken