• Zodic

Bilddagboken

Hum..
    Jag hade haft flera sexuella upplevelser när jag var 13 år, och det hade flera av mina vänner också. En kompis fick tom p-piller när hon var 12, det känns ju lite over the top dock! Men p-film såg vi allihop i mellanstadiet och barn är inga idioter, men tro det eller ej sexuella varelser!

Jag kan verkligen inte tänka mig något värre än att någon skulle kontaktat mina föräldrar ang detta, det om något hade jag mått väldigt dåligt över. Dessutom tror jag inte mina föräldrar (eller mamma, pappa skulle aldrig tagit upp det) skulle tagit så hårt på det.

Jag förstår att man blir orolig som förälder, men jag tycker att man ska låta dom sköta det själva och lära dom bara hur man skyddar sig! Jag tror inte man vinner något på att hindra dom liksom

Däremot tycker jag absolut man ska kolla så ens barn inte lägger upp sexiga bilder på nätet, sånt är sjukt och man kan ju tänka sig vilka äckel som tittar på dom..

• Zodic

Malin E skrev 2009-09-01 16:45:57 följande:

Hade du velat att din dotter/ son gjorde som du? Jag dömer inte barnen...men jag tar ansvar som förälder.
    Jag är ju inte där ännu, kanske kommer jag ha en helt annan uppfattning när mina barn närmar sig den åldern, men som det är nu ser jag inget fel i det, med vissa modifikationer i form av samtal med dom :)
  • Zodic
    Dahlia skrev 2009-09-02 21:16:45 följande:
    Jag antar att du kommer att ha en helt annan uppfattning när du själv sitter där med tonårsbarn som du gör allt för skydda!Som förälder bör man reagera om ens barn har sex när de är 13 år!!!
    Varför ska inte en 13åring få ha sex? Alltså, det lär ju inte passa alla 13åringar, men skillnaden mellan vissa 13 och 15åringar är ju obefintlig medan vissa är väldigt omogna. Och en 15åring tycker du väl ska få ha sex? Då är man ju tillomed byxmyndig. Sen kan man ju diskutera hur gammal partnern ska vara, men om dom är rätt så jämnåriga så ser jag inget problem.
  • Zodic

Jag antar att din dotter då heller aldrig kommer berätta ifall hon nu skulle ha sex. Vad skulle du göra ifall du fick reda på det liksom?

Jag tror iof inte många gillar tanken på att deras barn har sex, nån gång. På samma sätt som jag inte gillar tanken på att mina föräldrar har det liksom.

Vi har helt enkelt helt olika syn på det.

• Zodic

Men nu är ju faktiskt communitys väldigt mycket mer, även om det självklart förekommer pedofiler och andra äckliga människor överallt på internet.
    Det betyder ju inte att man inte ska låta sina barn ha nån form av internet, man kan inte skydda dom från allt men det är ju bättre att försöka ha en öppen dialog om det. Jag menar nånstans väljer ju ändå en 13åring vad den gör själv.

Svar på tråden Bilddagboken