Inlägg från: Dahlia |Visa alla inlägg
  • Dahlia

Bilddagboken

Min dotter blir 13 år i år och hon är ofta inne på bilddagboken.
    Men jag har skaffat ett konto där jag med som hon inte vet om och jag har ganska bra koll ( vad jag tror iaf) på vad hon gör där.

Men kanske det är bättre att göra som vissa föräldrar här ovan att komma överens om att ta användarnamn och lösenord ist.
    Jag vet inte vad som är bäst...

Men som mamma till en tjej som är 13 år och med allt vad internet o mobiler heter så är jag lite orolig. För de är smarta barnen, de döljer nog en hel del för oss föräldrar...

Felicia 1996 och Eddie 2008... Tack för att ivf finns
  • Dahlia

Jag tycker att man som förälder ska kolla vad ens barn sysslar med, både på mobilen och internet.

Jag har en som blir 13 i år och jag kollar vad hon gör och det vet hon. Det är inte för att snoka utan för att jag bryr mig. Omdömet hos barn är inte alltid så stort när de tror sig kunna och veta allt i en viss ålder. Och dessutom blir påverkade av kompisar. Då är det bra att det finns vuxna som faktiskt kollar vad deras barn gör så man kan sätta stopp i god tid samt förklara riskerna.

Och jo... jag har annat för mig än att snoka! Jag bryr mig om mitt barn

Hade det vart min dotter som skickat detta sms till TS son hade jag velat att du ringde mig om det TS. För en tjej på 13 år ska inte skicka sånna sms.
    Visst att de börjar bli nyfikna på sex osv.. Men de är bara barn i den här åldern!

• Dahlia
    Zodic skrev 2009-09-01 22:25:31 följande:
    Malin E skrev 2009-09-01 16:45:57 följande: Jag är ju inte där ännu, kanske kommer jag ha en helt annan uppfattning när mina barn närmar sig den åldern, men som det är nu ser jag inget fel i det, med vissa modifikationer i form av samtal med dom :)
    Jag antar att du kommer att ha en helt annan uppfattning när du själv sitter där med tonårsbarn som du gör allt för skydda!
    Som förälder bör man reagera om ens barn har sex när de är 13 år!!!
Svar på tråden Bilddagboken