Inlägg från: Rodenback |Visa alla inlägg
  • Rodenback

Bilddagboken

Bilddagboken ær en plats dær vuxna, vanligtvis mæn, etablerar kontakt med minderåriga før sexuella aktiviteter.

"Det kändes som om någon slog mig riktigt hårt i ansiktet. Hur fan kan en 13 årig tjej veta allt detta? Sonen tyckte hon var lite väl "snuskig" som han sa och hade inte besvarat SMS-et ( som tur väl är för hans egen del) Vi började prata om Bilddagboken och då berättade han att tjejer lägger ut väldigt sexiga bilder på sig själv och frågar om mobilnummer ganska ofta. Istället för att chatta på nätet så SMS:ar man nätterna igenom och KANSKE så träffas man någonstans. Jag som trodde Bilddagboken var ganska harmöst har helt plötsligt blivit en jäkla halvporrsida för barnen. "

13-åriga tjejer, och killar, vet allt om sex och porr. De vet de redan tidigare. Om de ær det minsta nyfikna så har de ju genom Internet oændlig tillgång till sllsslagsavancerad porr. Det ær kanske lite jobbigt men det ær ju mycket jobbigare att alla dessa mæn som dreglar efter småflickor och småpojkar har oændlig till barn. Ibland direkt in i barnens sovrum om førældrarna ær dumma nog att ge barnen en egen dator.

Bilddagboken, snyggast.se, kamrat.se o.s.v. ær digitala hallickar.

Læs på min presentation om hur illa det kan gå:
    www.familjeliv.se/Hem/rodenback/presentation.php

Læs gærna min tråd ?Grooming och pedofiler? dær flickor som sjælv varit utsatta skriver om hur de skulle ha viljat att deras førældrar skulle pratat med dem nær de hade kontakt med vuxna mæn på nætet:
    www.familjeliv.se/Forum-4-288/m34134668.html

• Rodenback
    Zodic skrev 2009-09-13 01:35:10 följande:
    Men nu är ju faktiskt communitys väldigt mycket mer, även om det självklart förekommer pedofiler och andra äckliga människor överallt på internet.Det betyder ju inte att man inte ska låta sina barn ha nån form av internet, man kan inte skydda dom från allt men det är ju bättre att försöka ha en öppen dialog om det. Jag menar nånstans väljer ju ändå en 13åring vad den gör själv.
    Det førekommer inte "pedofiler och æckliga mænniskor" øverallt på Internet. De finns mest dær det ær ungdomar. Och dær finns sællan vi førældrar.

Jag har inte heller sagt att man inte ska låta sina barn ha Internet. Det ær dock mycket viktigt att inse hur oerhørt kraftfullt Internet ær. Det går att skada mycket.

Eftersom det varit så viktigt att sælja så mycket datorer som møjligt och se till att alla får tillgång till Internet så har vi inte hunnit komma øverens om vilka regler som ska gælla.

Det vore också bra med mer effektiva lagar och åtgærder mot mænniskor som søker kontakt med barn før sexuella aktiviteter. Som det nu ær så ær de vældigt trygga i sin verksamhet och de håller varandra informerade om hur långt man kan gå utan att bli fællda, om olika tekniker før att bygga upp barns tillit etc.

De samarbetar effektivt. Vi, som ær intresserade av att barn inte blir utsatta, samarbetar tyværr inte så effektivt æn.

Nær det gæller att 13-åringar væljer sjælv så hænder det tyværr att de ibland utsætter sig før stora risker utan att inse det sjælv. Flickor i den åldern har också av någon anledning ett oerhørt stort bekræftelsebehov nuførtiden.

Du har helt rætt i att det viktiga ær att ha en øppen dialog och værna om det førtroende som barnen har før oss. Men min dotter har tagit så vældigt stora risker och utsatt sig før så stora faror att jag tvingats ingripa mycket kraftfullt. Hon har blivit enormt arg før detta och vill ofta inte pratat med mig alls. Hade jag inte ingripit så hade det gått åt helvete. Under processens gång så insåg jag att det jag nu gør kommer troligtvis att førstøra mycket av vår tidigare så førtroliga och næra relation.

Mænniskor sæger till mig att hon kommer att tacka mig nær hon blir vuxen. Kanske det, med det ær inte det viktigaste. Det viktiga ær att jag skyddar henne från de værsta hoten till hon blivit stor nog att gøra det sjælv. Om det resulterara i att hon hatar och førbannar mig så OK. Jag ær inte førælder før att bli populær.
Svar på tråden Bilddagboken