• gyll

Halmstad BB?

Hej, ngn som har erfarenheter från att få barn på Halmstad BB?
    Har valt Halmstad den här gången eftersom förra BB vi var på nu tyv.är nedlagt..så hade varit intressant och få veta vad andra tycker om just Halmstad?

• Svar på tråden Halmstad BB?
  • Hera79

Bodde i Halmstad när Neo föddes, tyckte det var helt underbart att få barn där. Så mysig personal, skulle gärna vilja föda där igen=) men det är liite långt att köra;)

Mamma till underbara Neo 070103
  • ynnej79

Födde mitt första barn där och ska nu föda mitt andra där om ca 3 veckor.
    De är toppen!
    Men även där har ju nedskärningar skett, man får ex inte hem en bm om man åker hem tidigt utan måste tillbaka dit för PKU test. Sen kännde en vän att när hon fick sitt andra för en månad sen så ville de gärna att hon åkte hem tidigt.
    Annars är där fint o rent och lugnt o tyst (eller det var det då i alla fall).
    Kan verkligen rekomenderas!

• Skruttensmamma

Vet att Halmstad fick mycket bra kritik för några år sedan. Då var det en del som valde Halmstad framför Helsingborg (i alla fall när de byggde om i Helsingborg). Nu tror jag att folk väljer mest utifrån var de bor, för Helsingborg är oxå bra.

• gyll

Tack för svaren, alltid kul att höra lite vad andra har för erfarenheter!
    Ska på nytt ultraljud nu idag, så får se om det blir k.snitt eller inte...
    Moderkakan låg lågt, kant i kant typ för några veckor sedan, så ska se nu om den flyttat sig ngt uppåt eller inte..lite nervöst idag tycker jag, när man ev kommer få "domen" hur det blir...bf är 17/9..så börjar närma sig nu ju.. :)

• gyll

Moderkakan hade flyttat sig uppåt så det blir inget snitt..
    Nu vet man vilket och det känns skönt ju!
    Nu ser jag verkligen fram emot att få komma till halmstad BB och få träffa plutten i magen!

• gyll
    ynnej79 skrev 2009-08-19 16:54:05 följande:
    Födde mitt första barn där och ska nu föda mitt andra där om ca 3 veckor. De är toppen! Men även där har ju nedskärningar skett, man får ex inte hem en bm om man åker hem tidigt utan måste tillbaka dit för PKU test. Sen kännde en vän att när hon fick sitt andra för en månad sen så ville de gärna att hon åkte hem tidigt. Annars är där fint o rent och lugnt o tyst (eller det var det då i alla fall). Kan verkligen rekomenderas!
    Då kanske vi ses på Halmstad BB, vem vet?! :) /Anna
  • Angel1978

Födde sonen på halmstad och det fungerade jättebra. De var väldigt vänliga och mysig och dämpad stämning på bb.
    De var duktiga och uppmärksamma på förlossningen, så jag känner det tryggt att åka dit nu när nr 2 bestämmer sig för att komma ut. Har BF 15/9, så vi kanske ses vi med??

• gyll
    Angel1978 skrev 2009-08-25 10:44:00 följande:
    Födde sonen på halmstad och det fungerade jättebra. De var väldigt vänliga och mysig och dämpad stämning på bb. De var duktiga och uppmärksamma på förlossningen, så jag känner det tryggt att åka dit nu när nr 2 bestämmer sig för att komma ut. Har BF 15/9, så vi kanske ses vi med??
    Hej!

Ja då kanske vi ses på BB också! :)
    Man vet ju aldrig när dutten i magen tänkt titta ut!
    Snart hoppas jag, tungt nu och mkt vatten i kroppen..så får gärna titta ut när som helst för min del!! :)
    Nu är det ju bara en väntan känns det som...
    Varngn.stans i Halland bor ni?

/Anna
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-08-25 13:37:21 följande:
    Hej!Ja då kanske vi ses på BB också! :)Man vet ju aldrig när dutten i magen tänkt titta ut!Snart hoppas jag, tungt nu och mkt vatten i kroppen..så får gärna titta ut när som helst för min del!! :)Nu är det ju bara en väntan känns det som...Varngn.stans i Halland bor ni?/Anna
    Vi bor i Laholm, så det blir lite sådär halvlångt att åka. Bodde i Halmstad när sonen föddes..
    Jag är så sanslöst trött, så det behöver ju inte dröja alldeles för länge innan det är dags.
    Jag och gubben har slagit vad om vilken dag det blir..
Svar på tråden Halmstad BB?