• gyll

Halmstad BB?

Hej, ngn som har erfarenheter från att få barn på Halmstad BB?
    Har valt Halmstad den här gången eftersom förra BB vi var på nu tyv.är nedlagt..så hade varit intressant och få veta vad andra tycker om just Halmstad?

• Svar på tråden Halmstad BB?
  • Myran och vi

Oj, nu har det nog gett uddelning här! VAknade precis av att proppen lossnade! Mitt första barn så jag är jättenervös. Tror att det är lite vattenavgång med. Vaknade av att det bara rann. Blodblandat! Håll tummarna nu! Hoppas att jag smittar av mig så att det börjar för er med nu! =)

• gyll

Myran och vi skrev 2009-09-14 02:01:29 följande:

Oj, nu har det nog gett uddelning här! VAknade precis av att proppen lossnade! Mitt första barn så jag är jättenervös. Tror att det är lite vattenavgång med. Vaknade av att det bara rann. Blodblandat! Håll tummarna nu! Hoppas att jag smittar av mig så att det börjar för er med nu! =)
    Hej! åh vad kul! Håller tummarna att du snart får hålla din bebis i dina armar!
    Ja smitta på nu så vi andra med får barn snart! :)
    Hör av dig sedan hur det går eller har gått! Lycka till!!
  • Angel1978

Myran och vi skrev 2009-09-14 02:01:29 följande:

Oj, vad roligt! Jag vill med!! Hoppas att blodet bara är proppen som färgar..
    Här känns det som vanligt ingenting, men jag har en fruktansvärd huvudvärk idag. Jag som sällan har huvudvärk..
    Ska till bm efter lunch.
    Enligt mens har jag bf idag och enligt UL imorgon, så nu är det förhoppningsvis nära.. Hoppas att det händer något under veckan..
  • Angel1978

Har nu varit hos bm och hon kände och pillade lite, för att reta tappen (som till min besvikelse fortfarande var lite bakåtböjd..) så vi får väl se om det ger någon utdelning..

• gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-14 17:17:28 följande:
    Har nu varit hos bm och hon kände och pillade lite, för att reta tappen (som till min besvikelse fortfarande var lite bakåtböjd..) så vi får väl se om det ger någon utdelning..
    Håller tummarna att det kanske gör att det hela kommer igång!
    Så var det för mig sist jag var med barn, efter bm-besöket, sedan började det komma igång efterhand! :)
    Har tid på torsdag fm hos bm, men jag hoppas på att slippa gå dit! Vill ju helst kommit till BB tills dess! :)
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-14 20:09:16 följande:
    Håller tummarna att det kanske gör att det hela kommer igång!Så var det för mig sist jag var med barn, efter bm-besöket, sedan började det komma igång efterhand! :)Har tid på torsdag fm hos bm, men jag hoppas på att slippa gå dit! Vill ju helst kommit till BB tills dess! :)
    Ja nånting händer det ju här, men om det är nåt att egentligen lägga märke till är en annan sak..
    Hade en del förvärkar igår kväll, och det är väldigt spänt idag och lite molande..

Det får vi hoppas, att du slipper gå till bm på torsdag! Håller tummen för dig..
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-15 08:51:50 följande:
    Ja nånting händer det ju här, men om det är nåt att egentligen lägga märke till är en annan sak.. Hade en del förvärkar igår kväll, och det är väldigt spänt idag och lite molande.. Det får vi hoppas, att du slipper gå till bm på torsdag! Håller tummen för dig..
    Knappt sovit inatt, haft typ värkar som kommit med ca 10-15min mellanrum och varat i ca 15sek..och hållt i sig tills på morgonen, men nu har jag inte haft så mkt sånt, som om det avtagit..de har gjort ont, men inte så man inte har stått ut precis..vet inte vad det är för ngt? kanske kroppen som förbereder sig...
    Däremot trycker det nedåt jättemkt och det började igårkväll med..hoppas det är bebisen som vill komma ut inom kort! ngt måste det vara tycker jag..har absolut inte känt så här tidigare den här gången..
    Tyvärr glömmer man ju fort hur det var sist..hur det kändes..men det behöver klart inte kännas likadant den här gången kanske..
    Ja..vi får väl se om det händer ngt mer under dagen eller imorgon kanske..:)
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-15 09:42:54 följande:
    Knappt sovit inatt, haft typ värkar som kommit med ca 10-15min mellanrum och varat i ca 15sek..och hållt i sig tills på morgonen, men nu har jag inte haft så mkt sånt, som om det avtagit..de har gjort ont, men inte så man inte har stått ut precis..vet inte vad det är för ngt? kanske kroppen som förbereder sig...Däremot trycker det nedåt jättemkt och det började igårkväll med..hoppas det är bebisen som vill komma ut inom kort! ngt måste det vara tycker jag..har absolut inte känt så här tidigare den här gången..Tyvärr glömmer man ju fort hur det var sist..hur det kändes..men det behöver klart inte kännas likadant den här gången kanske..Ja..vi får väl se om det händer ngt mer under dagen eller imorgon kanske..:)
    hur har det gått?? har det hänt nåt mer?

Igår hade jag ordentliga förvärkar, starkaste hittills, men efter några timmar försvann det igen..
    Känns lite idag med men inte speciellt starkt..
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-16 08:57:41 följande:
    hur har det gått?? har det hänt nåt mer? Igår hade jag ordentliga förvärkar, starkaste hittills, men efter några timmar försvann det igen.. Känns lite idag med men inte speciellt starkt..
    Äntligen!
    Den 15:e kl 23.18 föddes vår lille söte pojke!
    Kom in 20.00 till BB, så var snabb ut! skönt att han kommit nu!!Så roligt! Allt gick bra med så jätteskönt!
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-19 12:15:20 följande:
    Äntligen!Den 15:e kl 23.18 föddes vår lille söte pojke!Kom in 20.00 till BB, så var snabb ut! skönt att han kommit nu!!Så roligt! Allt gick bra med så jätteskönt!
    Grattis!! Vad kul! Vad glad jag är för er skull!!

Här har det inte hänt ett dugg, knappt ens några känningar.. Börjar bli något rådlös och frustrerad.. Blä vad tråkigt det är att bara vänta och vänta på något som man inte vet NÄR det händer bara ATT det händer..
    Och nu har troligtvis stora killen öroninflammation också så sämre tajming kan det nog inte vara om det skulle dra igång nu..
  • Myran och vi

Och för mig gick det också bra! Lilla Thea föddes efter två dagars blödning och observation på bb röd. den 16/9 12.08. Jag är så glad och stolt! känns så underbart att allt gick bra till slut!

Angel: hur har det gått för dig?

Gyll; Har det gått bra tt komma hem? Spännande att vi träffades och hamnade vägg i vägg! =) Din pojke var verkligen ljuvlig!

• gyll

Myran och vi skrev 2009-09-22 15:08:56 följande:

Och för mig gick det också bra! Lilla Thea föddes efter två dagars blödning och observation på bb röd. den 16/9 12.08. Jag är så glad och stolt! känns så underbart att allt gick bra till slut! Angel: hur har det gått för dig? Gyll; Har det gått bra tt komma hem? Spännande att vi träffades och hamnade vägg i vägg! =) Din pojke var verkligen ljuvlig!
    Hej!
    Ja var verkligen konstigt och kul att vi sågs på BB! :)
    Skönt att ha kommit hem och allt har hitills funkat jättebra, skönt!
    Det är bara storasyster som är lite "jobbig" nu..stolt, men svartsjuk..men får hoppas det lägger sig efter hand..hon har det ju inte heller så lätt just nu, efter att ha varit ensam tidigare om uppmärksamheten..
    Lillkillen har nu fått ett namn förresten, blev Abbe!
    Såg att Er lilla söta tjej skulle få heta Thea, fint!
    Har ni med kommit hem nu?
    Om, hoppas allt går bara bra?
    /Anna
  • Angel1978

Det blev en liten Hampus i tisdags! Allt gick jättebra och jag blev förvånad över hur pigg jag var dagen efter.
    Kom hem i torsdags lagom till att mannen skulle bli superdunderförkyld. Fick nästan panik ett tag när jag fick för mig att han hade fått influensan!! Men han är piggare nu och det verkar ha försvunnit det mesta (som tur är). Så det har varit en rätt så tuff helg, då mannen inte har kunnat göra något. Ville ju inte att han skulle röra lilla Hampus och riskera att smitta honom..
    Storebror fick vara hos farmor och farfar lör-sön så att vi kunde sova det vi kände att vi behövde.. Kändes väl sådär att lämna bort honom men det var nödvändigt..

• gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-27 19:45:26 följande:
    Det blev en liten Hampus i tisdags! Allt gick jättebra och jag blev förvånad över hur pigg jag var dagen efter. Kom hem i torsdags lagom till att mannen skulle bli superdunderförkyld. Fick nästan panik ett tag när jag fick för mig att han hade fått influensan!! Men han är piggare nu och det verkar ha försvunnit det mesta (som tur är). Så det har varit en rätt så tuff helg, då mannen inte har kunnat göra något. Ville ju inte att han skulle röra lilla Hampus och riskera att smitta honom.. Storebror fick vara hos farmor och farfar lör-sön så att vi kunde sova det vi kände att vi behövde.. Kändes väl sådär att lämna bort honom men det var nödvändigt..
    Får gratulera till killen!!
    Hoppas allt går bra!
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-10-11 21:03:06 följande:
    Får gratulera till killen!!Hoppas allt går bra!
    Allt är jättebra! Börjar så smått komma in i något som liknar rutiner.. Man måste ju när jag har en 4-åring som kräver uppmärksamhet..
    Lillen är hittills väldigt lätt att ha att göra med, inte alls som stora killen var..
    Skönt att väntan är över nu.. (Fast det var ju ändå lite mysigt..)
Svar på tråden Halmstad BB?