• gyll

Halmstad BB?

Hej, ngn som har erfarenheter från att få barn på Halmstad BB?
    Har valt Halmstad den här gången eftersom förra BB vi var på nu tyv.är nedlagt..så hade varit intressant och få veta vad andra tycker om just Halmstad?

• Svar på tråden Halmstad BB?
  • gyll

Tack för svaren, alltid kul att höra lite vad andra har för erfarenheter!
    Ska på nytt ultraljud nu idag, så får se om det blir k.snitt eller inte...
    Moderkakan låg lågt, kant i kant typ för några veckor sedan, så ska se nu om den flyttat sig ngt uppåt eller inte..lite nervöst idag tycker jag, när man ev kommer få "domen" hur det blir...bf är 17/9..så börjar närma sig nu ju.. :)

• gyll

Moderkakan hade flyttat sig uppåt så det blir inget snitt..
    Nu vet man vilket och det känns skönt ju!
    Nu ser jag verkligen fram emot att få komma till halmstad BB och få träffa plutten i magen!

• gyll
    ynnej79 skrev 2009-08-19 16:54:05 följande:
    Födde mitt första barn där och ska nu föda mitt andra där om ca 3 veckor. De är toppen! Men även där har ju nedskärningar skett, man får ex inte hem en bm om man åker hem tidigt utan måste tillbaka dit för PKU test. Sen kännde en vän att när hon fick sitt andra för en månad sen så ville de gärna att hon åkte hem tidigt. Annars är där fint o rent och lugnt o tyst (eller det var det då i alla fall). Kan verkligen rekomenderas!
    Då kanske vi ses på Halmstad BB, vem vet?! :) /Anna
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-08-25 10:44:00 följande:
    Födde sonen på halmstad och det fungerade jättebra. De var väldigt vänliga och mysig och dämpad stämning på bb. De var duktiga och uppmärksamma på förlossningen, så jag känner det tryggt att åka dit nu när nr 2 bestämmer sig för att komma ut. Har BF 15/9, så vi kanske ses vi med??
    Hej!

Ja då kanske vi ses på BB också! :)
    Man vet ju aldrig när dutten i magen tänkt titta ut!
    Snart hoppas jag, tungt nu och mkt vatten i kroppen..så får gärna titta ut när som helst för min del!! :)
    Nu är det ju bara en väntan känns det som...
    Varngn.stans i Halland bor ni?

/Anna
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-08-25 14:23:02 följande:
    Vi bor i Laholm, så det blir lite sådär halvlångt att åka. Bodde i Halmstad när sonen föddes.. Jag är så sanslöst trött, så det behöver ju inte dröja alldeles för länge innan det är dags. Jag och gubben har slagit vad om vilken dag det blir..
    Vi bor lite norr om Markaryd så har med en liten bit att åka..känns lite trist..man är ju lite rädd att komma mitt i rusningstrafiken med vid 16-snåret omman har riktig otur och det skulle vara lite halvbråttom! :)
    Synd att Ljungby BB lagts ner, där vi fick vår första, hade bara tagit ca 25 min dit isf nu med motorvägen.
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-08-25 10:44:00 följande:
    Födde sonen på halmstad och det fungerade jättebra. De var väldigt vänliga och mysig och dämpad stämning på bb. De var duktiga och uppmärksamma på förlossningen, så jag känner det tryggt att åka dit nu när nr 2 bestämmer sig för att komma ut. Har BF 15/9, så vi kanske ses vi med??
    Hej!

Nyfiken på om det blivit ngn liten bebis än som tittat ut? :)
    För min del dunkar den på inne i magen än, men hoppas den vill komma ut snart, tungt nu!
  • gyll

Myran och vi skrev 2009-08-25 15:18:24 följande:

hej hej! Jag har bf 15/9 och ska också föda i HAlmstad! Jag tycker det känns jätteskönt och r glad att jag flyttat hit! Har bara hört bra saker om Halmstad bb eller ja sjukvården över lag. Mitt första barn och hoppas absolut inte att hon vill stanna kvar på övertid. =) Helst ska hon komma i morgon! =)
    Hej!

Ingen liten bebis som tittat ut än? :)

Anna
  • gyll

Håller med dig! trött på att vara med barn nu och så nyfiken ju på vad det är för en liten där inne i magen ju!
    Har inte velat veta om det är en tjej el kille heller, så spännande och se vad det blir!Vet Ni vad det blir?
    Ja då finns det ju chans att vi kanske fortf.ses på BB, :)

• gyll

Har Ni barn sedan innan med förresten?

• gyll

Myran och vi skrev 2009-09-11 16:26:24 följande:

Ja vi vet ju att vi väntar en tös =) SÅ nu är halva nöjet vid förlossningen borta! Men det har varit himla praktiskt! Nu har ja bara fyra dar kvar till bf. Men jag kommer säkert att gå längre än så! =) Vi verkar ha bebisar som uppskattar lugnet i magen! =)
    Vi har inte tagit reda på vad det blir, även om jag varit lite sugen på att få veta när de frågat ang det på ultraljuden..men det kan bli spännande och se vad det blir sedan med!
    Har bf den 17/9..så är ju ca en vecka kvar dit isåfall..men hoppas verkligen att den vill komma ut tidigare än så! Helst så fort som möjligt!:)går faktiskt och riktigt längtar till vi kommer få åka till BB!Man är ju så trött på den här kroppen nu..tungt och klumpigt!Får väl se när det blir dax..gick över 8 dagar tidigare, kändes som en hel månad ung...:)Får höras sedan här för att se när bebisarna tittar ut etc!
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-13 10:18:57 följande:
    jag har haft lite känningar både torsdag och fredag kväll, men inget igår.. Idag trycker det ganska ordentligt neråt.. Gick över 5 dagar med förra, och det är ju en vecka tills dess, så jag hoppas att jag har mitt knyte inom den tiden iaf.. Statistiskt sett går man ju nån dag kortare som omföderska.. Tänk vad kul om vi träffades på bb?
    Hej!
    Jag tycker med att jag känner att det är ngt som händer lite mer nu i kroppen på ngt vis, men precis som du skriver så tror man det är på G, för att sedan inte märka ngt spec..jag gick över 8 dagar förra gången, kändes som en hel månad kom jag ihåg!
    Men jag hoppas med att jag slipper gå över den här gången, går nästan och längtar nu tills att få åka in till BB! :)Så man "har det gjort"!
    Man är ju nyfiken på hur den lille/a i magen ser ut med!
    Ja hade verkligen varit jättekul ju om vi sågs på BB! :) Nu när man växlat några ord här på forumet!
    Fast vi har ju aldrig setts så är ju inte så lätt och veta om vi möts eller inte! :)
  • gyll

Myran och vi skrev 2009-09-12 11:31:16 följande:

Ja absolut! Det måste vi göra! JA hade lite känningar igårkväll när vi var bortbjudna! Men så fort vi kom hem ghick det över. SÅ trist! Bm tyckte att hon var redo att komma ut nu men en sådan gottegris om hon verkar vara så stannar hon kvar! =) HAr du haft några känningar än? Du vet ju hur det ska kännas till skillnad från mig! =)
    Hej!

Tycker med man känner mer nu, men trots att det var knappt tre år sedan man var med om samma sak, kommer jag faktiskt knappt ihåg hur det kändes då, när man började känna av det hela!Man glömmer fort! :)
    Men kom ihåg att då sist så började det på fm, att det kom förvärkar med ca 25min mellanrum..och det höll i sig under hela dagen, för att sedan framemot 18-19-tiden bli tätare ocg göra mer ont.sedan var det fem min mellan dem på natten och då fick vi åka in vid 01.00..
    men jag hoppas på att det kommer gå fortare den här gången!
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-13 13:02:16 följande:
    Nej, det är ju klart att man inte kan veta om man träffas eller inte.. Och egentligen är ju chansen ganska liten, då man oftast inte stannar så länge, men jag planerar att stanna 2-3 dygn, beroende på hur jag mår. (mådde ganska kasst efter sonen..) Åker man hem tidigare än 48 tim så måste man ju åka tillbaka igen för att göra PKU testet, och det vill jag slippa, då stannar jag hellre lite längre, så slipper man åka tillbaka..
    Jag tänkte med stanna de tre dygnen så man som du skriver hinner göra PKU-testet innan..har inte heller lust att behöva åka tillbaka igen bara för testets skull..
    Men sedan vet man ju aldrig hur man själv och barnet mår..hur länge man beh.stanna, men jag hoppas som sagt med på att kunna åka hem efter de tre dygnen!
    Vet förresten inte om det är den där slemproppen börjar lossna nu, eller om det kan vara ngt annat..:) man glömmer ju hur det var sist!Men tycker jag känner mig konstigare i kroppen nu faktiskt..och det typ trycker och värker oftare nedåt..! Men jag vet inte om det kan vara ngt tecken på ngt..eller om kroppen kanske bara övar sig lite inför allt..
    Förra gången började det redan på fm med förvärkar med ca 20-25min mellanrum, så då märkte man ju att det var ngt på G...men det beh. ju inte kännas så kanske den här gången..
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-13 19:07:47 följande:
    Jag märkte aldrig av slemproppen sist, så jag vet liksom inte hur det känns eller ser ut.. Och sist så började det med att vattnet gick 26 tim innan han är född.. Men sån tur har man väl inte denna gången att man får en sån ordentlig föraning att det är på gång? Hur känns det när slemproppen lossnar? Känner man det alls? Ska höra med bm imorgon om hon kan kika hur det ser ut därinne, jag menar, jag känner ju att det händer något. Det ilar och spänner och moler ganska så mycket..
    Nej, jag märkte bara sist när slemproppen hade gått, när man torkade sig efter kissat, att det var lite typ nästan genomskinliga "slemklumpar" på papperet..men har hört att det kan variera en del hur det kan se ut, om man ens märker av det..
    Tycker med jag känner mkt mer "konstigheter" i kroppen nu från i em-kvällen...men beh.ju inte betyda så mkt kanske att ngt är på G..jag har väl säkert oturen att få gå över bf.dag! :)Men man hoppas ju verkligen att man ska få åka in snart...
  • gyll

Myran och vi skrev 2009-09-14 02:01:29 följande:

Oj, nu har det nog gett uddelning här! VAknade precis av att proppen lossnade! Mitt första barn så jag är jättenervös. Tror att det är lite vattenavgång med. Vaknade av att det bara rann. Blodblandat! Håll tummarna nu! Hoppas att jag smittar av mig så att det börjar för er med nu! =)
    Hej! åh vad kul! Håller tummarna att du snart får hålla din bebis i dina armar!
    Ja smitta på nu så vi andra med får barn snart! :)
    Hör av dig sedan hur det går eller har gått! Lycka till!!
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-14 17:17:28 följande:
    Har nu varit hos bm och hon kände och pillade lite, för att reta tappen (som till min besvikelse fortfarande var lite bakåtböjd..) så vi får väl se om det ger någon utdelning..
    Håller tummarna att det kanske gör att det hela kommer igång!
    Så var det för mig sist jag var med barn, efter bm-besöket, sedan började det komma igång efterhand! :)
    Har tid på torsdag fm hos bm, men jag hoppas på att slippa gå dit! Vill ju helst kommit till BB tills dess! :)
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-15 08:51:50 följande:
    Ja nånting händer det ju här, men om det är nåt att egentligen lägga märke till är en annan sak.. Hade en del förvärkar igår kväll, och det är väldigt spänt idag och lite molande.. Det får vi hoppas, att du slipper gå till bm på torsdag! Håller tummen för dig..
    Knappt sovit inatt, haft typ värkar som kommit med ca 10-15min mellanrum och varat i ca 15sek..och hållt i sig tills på morgonen, men nu har jag inte haft så mkt sånt, som om det avtagit..de har gjort ont, men inte så man inte har stått ut precis..vet inte vad det är för ngt? kanske kroppen som förbereder sig...
    Däremot trycker det nedåt jättemkt och det började igårkväll med..hoppas det är bebisen som vill komma ut inom kort! ngt måste det vara tycker jag..har absolut inte känt så här tidigare den här gången..
    Tyvärr glömmer man ju fort hur det var sist..hur det kändes..men det behöver klart inte kännas likadant den här gången kanske..
    Ja..vi får väl se om det händer ngt mer under dagen eller imorgon kanske..:)
  • gyll
    Angel1978 skrev 2009-09-16 08:57:41 följande:
    hur har det gått?? har det hänt nåt mer? Igår hade jag ordentliga förvärkar, starkaste hittills, men efter några timmar försvann det igen.. Känns lite idag med men inte speciellt starkt..
    Äntligen!
    Den 15:e kl 23.18 föddes vår lille söte pojke!
    Kom in 20.00 till BB, så var snabb ut! skönt att han kommit nu!!Så roligt! Allt gick bra med så jätteskönt!
  • gyll

Myran och vi skrev 2009-09-22 15:08:56 följande:

Och för mig gick det också bra! Lilla Thea föddes efter två dagars blödning och observation på bb röd. den 16/9 12.08. Jag är så glad och stolt! känns så underbart att allt gick bra till slut! Angel: hur har det gått för dig? Gyll; Har det gått bra tt komma hem? Spännande att vi träffades och hamnade vägg i vägg! =) Din pojke var verkligen ljuvlig!
    Hej!
    Ja var verkligen konstigt och kul att vi sågs på BB! :)
    Skönt att ha kommit hem och allt har hitills funkat jättebra, skönt!
    Det är bara storasyster som är lite "jobbig" nu..stolt, men svartsjuk..men får hoppas det lägger sig efter hand..hon har det ju inte heller så lätt just nu, efter att ha varit ensam tidigare om uppmärksamheten..
    Lillkillen har nu fått ett namn förresten, blev Abbe!
    Såg att Er lilla söta tjej skulle få heta Thea, fint!
    Har ni med kommit hem nu?
    Om, hoppas allt går bara bra?
    /Anna
Svar på tråden Halmstad BB?