Inlägg från: Angel1978 |Visa alla inlägg
  • Angel1978

Halmstad BB?

Födde sonen på halmstad och det fungerade jättebra. De var väldigt vänliga och mysig och dämpad stämning på bb.
    De var duktiga och uppmärksamma på förlossningen, så jag känner det tryggt att åka dit nu när nr 2 bestämmer sig för att komma ut. Har BF 15/9, så vi kanske ses vi med??

• Angel1978
    gyll skrev 2009-08-25 13:37:21 följande:
    Hej!Ja då kanske vi ses på BB också! :)Man vet ju aldrig när dutten i magen tänkt titta ut!Snart hoppas jag, tungt nu och mkt vatten i kroppen..så får gärna titta ut när som helst för min del!! :)Nu är det ju bara en väntan känns det som...Varngn.stans i Halland bor ni?/Anna
    Vi bor i Laholm, så det blir lite sådär halvlångt att åka. Bodde i Halmstad när sonen föddes..
    Jag är så sanslöst trött, så det behöver ju inte dröja alldeles för länge innan det är dags.
    Jag och gubben har slagit vad om vilken dag det blir..
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-07 10:10:31 följande:
    Hej!Nyfiken på om det blivit ngn liten bebis än som tittat ut? :)För min del dunkar den på inne i magen än, men hoppas den vill komma ut snart, tungt nu!
    Näpp, ingen bebis ännu.. Den snurrar runt därinne fortfarande.. Har knappt några känningar alls, så vi får se när det händer något..
    Mannen är ledig från nästa vecka, så det känns skönt att ha honom till hands när det är dags, då det kan ta honom åtskilliga timmar att ta sig hem från jobbet annars..
  • Angel1978

jag har haft lite känningar både torsdag och fredag kväll, men inget igår..
    Idag trycker det ganska ordentligt neråt..
    Gick över 5 dagar med förra, och det är ju en vecka tills dess, så jag hoppas att jag har mitt knyte inom den tiden iaf.. Statistiskt sett går man ju nån dag kortare som omföderska..

Tänk vad kul om vi träffades på bb?

• Angel1978
    gyll skrev 2009-09-13 12:13:40 följande:
    Hej!Jag tycker med att jag känner att det är ngt som händer lite mer nu i kroppen på ngt vis, men precis som du skriver så tror man det är på G, för att sedan inte märka ngt spec..jag gick över 8 dagar förra gången, kändes som en hel månad kom jag ihåg!Men jag hoppas med att jag slipper gå över den här gången, går nästan och längtar nu tills att få åka in till BB! :)Så man "har det gjort"!Man är ju nyfiken på hur den lille/a i magen ser ut med!Ja hade verkligen varit jättekul ju om vi sågs på BB! :) Nu när man växlat några ord här på forumet!Fast vi har ju aldrig setts så är ju inte så lätt och veta om vi möts eller inte! :)
    Nej, det är ju klart att man inte kan veta om man träffas eller inte.. Och egentligen är ju chansen ganska liten, då man oftast inte stannar så länge, men jag planerar att stanna 2-3 dygn, beroende på hur jag mår. (mådde ganska kasst efter sonen..)
    Åker man hem tidigare än 48 tim så måste man ju åka tillbaka igen för att göra PKU testet, och det vill jag slippa, då stannar jag hellre lite längre, så slipper man åka tillbaka..
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-13 17:24:06 följande:
    Jag tänkte med stanna de tre dygnen så man som du skriver hinner göra PKU-testet innan..har inte heller lust att behöva åka tillbaka igen bara för testets skull..Men sedan vet man ju aldrig hur man själv och barnet mår..hur länge man beh.stanna, men jag hoppas som sagt med på att kunna åka hem efter de tre dygnen!Vet förresten inte om det är den där slemproppen börjar lossna nu, eller om det kan vara ngt annat..:) man glömmer ju hur det var sist!Men tycker jag känner mig konstigare i kroppen nu faktiskt..och det typ trycker och värker oftare nedåt..! Men jag vet inte om det kan vara ngt tecken på ngt..eller om kroppen kanske bara övar sig lite inför allt..Förra gången började det redan på fm med förvärkar med ca 20-25min mellanrum, så då märkte man ju att det var ngt på G...men det beh. ju inte kännas så kanske den här gången..
    Jag märkte aldrig av slemproppen sist, så jag vet liksom inte hur det känns eller ser ut.. Och sist så började det med att vattnet gick 26 tim innan han är född.. Men sån tur har man väl inte denna gången att man får en sån ordentlig föraning att det är på gång?
    Hur känns det när slemproppen lossnar? Känner man det alls?
    Ska höra med bm imorgon om hon kan kika hur det ser ut därinne, jag menar, jag känner ju att det händer något. Det ilar och spänner och moler ganska så mycket..
  • Angel1978

Myran och vi skrev 2009-09-14 02:01:29 följande:

Oj, nu har det nog gett uddelning här! VAknade precis av att proppen lossnade! Mitt första barn så jag är jättenervös. Tror att det är lite vattenavgång med. Vaknade av att det bara rann. Blodblandat! Håll tummarna nu! Hoppas att jag smittar av mig så att det börjar för er med nu! =)
    Oj, vad roligt! Jag vill med!! Hoppas att blodet bara är proppen som färgar..
    Här känns det som vanligt ingenting, men jag har en fruktansvärd huvudvärk idag. Jag som sällan har huvudvärk..
    Ska till bm efter lunch.
    Enligt mens har jag bf idag och enligt UL imorgon, så nu är det förhoppningsvis nära.. Hoppas att det händer något under veckan..
  • Angel1978

Har nu varit hos bm och hon kände och pillade lite, för att reta tappen (som till min besvikelse fortfarande var lite bakåtböjd..) så vi får väl se om det ger någon utdelning..

• Angel1978
    gyll skrev 2009-09-14 20:09:16 följande:
    Håller tummarna att det kanske gör att det hela kommer igång!Så var det för mig sist jag var med barn, efter bm-besöket, sedan började det komma igång efterhand! :)Har tid på torsdag fm hos bm, men jag hoppas på att slippa gå dit! Vill ju helst kommit till BB tills dess! :)
    Ja nånting händer det ju här, men om det är nåt att egentligen lägga märke till är en annan sak..
    Hade en del förvärkar igår kväll, och det är väldigt spänt idag och lite molande..

Det får vi hoppas, att du slipper gå till bm på torsdag! Håller tummen för dig..
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-15 09:42:54 följande:
    Knappt sovit inatt, haft typ värkar som kommit med ca 10-15min mellanrum och varat i ca 15sek..och hållt i sig tills på morgonen, men nu har jag inte haft så mkt sånt, som om det avtagit..de har gjort ont, men inte så man inte har stått ut precis..vet inte vad det är för ngt? kanske kroppen som förbereder sig...Däremot trycker det nedåt jättemkt och det började igårkväll med..hoppas det är bebisen som vill komma ut inom kort! ngt måste det vara tycker jag..har absolut inte känt så här tidigare den här gången..Tyvärr glömmer man ju fort hur det var sist..hur det kändes..men det behöver klart inte kännas likadant den här gången kanske..Ja..vi får väl se om det händer ngt mer under dagen eller imorgon kanske..:)
    hur har det gått?? har det hänt nåt mer?

Igår hade jag ordentliga förvärkar, starkaste hittills, men efter några timmar försvann det igen..
    Känns lite idag med men inte speciellt starkt..
  • Angel1978
    gyll skrev 2009-09-19 12:15:20 följande:
    Äntligen!Den 15:e kl 23.18 föddes vår lille söte pojke!Kom in 20.00 till BB, så var snabb ut! skönt att han kommit nu!!Så roligt! Allt gick bra med så jätteskönt!
    Grattis!! Vad kul! Vad glad jag är för er skull!!

Här har det inte hänt ett dugg, knappt ens några känningar.. Börjar bli något rådlös och frustrerad.. Blä vad tråkigt det är att bara vänta och vänta på något som man inte vet NÄR det händer bara ATT det händer..
    Och nu har troligtvis stora killen öroninflammation också så sämre tajming kan det nog inte vara om det skulle dra igång nu..
  • Angel1978

Det blev en liten Hampus i tisdags! Allt gick jättebra och jag blev förvånad över hur pigg jag var dagen efter.
    Kom hem i torsdags lagom till att mannen skulle bli superdunderförkyld. Fick nästan panik ett tag när jag fick för mig att han hade fått influensan!! Men han är piggare nu och det verkar ha försvunnit det mesta (som tur är). Så det har varit en rätt så tuff helg, då mannen inte har kunnat göra något. Ville ju inte att han skulle röra lilla Hampus och riskera att smitta honom..
    Storebror fick vara hos farmor och farfar lör-sön så att vi kunde sova det vi kände att vi behövde.. Kändes väl sådär att lämna bort honom men det var nödvändigt..

• Angel1978
    gyll skrev 2009-10-11 21:03:06 följande:
    Får gratulera till killen!!Hoppas allt går bra!
    Allt är jättebra! Börjar så smått komma in i något som liknar rutiner.. Man måste ju när jag har en 4-åring som kräver uppmärksamhet..
    Lillen är hittills väldigt lätt att ha att göra med, inte alls som stora killen var..
    Skönt att väntan är över nu.. (Fast det var ju ändå lite mysigt..)
Svar på tråden Halmstad BB?