Inlägg från: kela81 |Visa alla inlägg
  • kela81

LESS! Nu spelar det ingen roll om det så skulle bli en apa! :-(

ts: oj vad jag känner igen mig i det du skriver
    När vi berättade att vi skulle gifta oss var första reaktionen oftast "men oj, är du gravid" och så har det fortsatt..."nu borde ni ju få barn snart, nu har ni ju varit gifta så länge" osv. så har det låtit i två år nu, eller tja, tre om man räknar med tiden innan bröllopet.
    Och som du säger, man vill ju gärna inte att alla ska veta att man försöker, och försöker och försöker. Alla andra plussar, en massa "oj, vi råkade vist bli gravida" eller "oj vad det tog lång tid för oss, 3 månader" Vi har försökt i 14 månader nu och det är 4:e pergokuren (som jag mår skit av) men inget verkar hjälpa. Sex är mer som ett tvång nu, fast man inte alls vill det, men hela tiden finns tanken där...tänk om!
    Ett år är länge tycker jag, och det är klart att man får känna så!
    Visst, 5 år är längre och jag beundrar alla som fått vänta längre än mig på att bli gravida och fortfarande fungerar som vanliga människor...jag fattar inte hur de gör! Men varje månad är så lång när man väntar och längtar

• kela81
    Morsan skrev 2009-08-18 18:00:38 följande:
    Jag blir förvånad över hur folk våga ställa såna känsliga frågor, det trodde jag inte innan jag gick in i den här bebiskarusellen. T.o.m. på jobbet undrar folk om jag är gravid eller om det på gång snart. Jag blir så grinig så jag har lust att säga det rent ut att "Vi försöker men det tar tid", bara för att folk ska bli obekväma och fatta att det fan är privat. Vi har bara försökt i fem månader och jag vet att det är lite relativt sett, och normalt osv. Men det kvittar. Tankarna kommer ändå, och man blir inte mindre stressad när folk håller på som de gör.
    ja, det är förvånande! Speciellt när man pratar med folk (som blivit på smällen bara sådär) som pratar om att de förstår hur jobbigt det kan vara att inte få barn för att i nästa andetag fråga om man inte ska börja snart...man blir ju inte yngre
    Får ochså frågan på jobbet titt som tätt, blir tokig! Visst är fem månader "under snittet" men jag föstår att du tycker att det är jätte jobbigt. Varje månad är hemsk. Och alltid när man säger nått om det (vilket oftast blir här på fl då) så får man höra att det inte är så länge....det får jag höra med, med mina 14 månader
Svar på tråden LESS! Nu spelar det ingen roll om det så skulle bli en apa! :-(