Inlägg från: Stella 78 |Visa alla inlägg
  • Stella 78

LESS! Nu spelar det ingen roll om det så skulle bli en apa! :-(

Familjelyckan skrev 2009-08-18 15:49:43 följande:
    Är så otroligt less på folk i vår omgivning tar för givet att vi ska ha barn bara för att vi har gift oss! Vill helst inte säga till alla att vi försöker & försöker att bli gravida med inget händer!!Är så förbannad less på tant röd & nu spelar det ingen roll vad det blir i magen även om så skulle va att jag föder ut en apa eller nånting! Vill så gärna bli gravid & bära min makes barn!! Att det ska vara så himla svårt att fortplanta sig, medan det går så j*kla bra för andra par i vår omgivning att bli föräldrar men inte vi, så himla orättvist! Självklart ska vi vara nöjda med det vi har att vi har varandra men den stora drömmen skulle va att få höra ett litet barn säga "mamma" åt en & bara bära sitt eget barn skulle va så otroligt underbart! Livet är så himla orättvist & här sitter jag & bäljer i mig äckel sur grapefruktjucie... Ska man behöva proppa i sig detta? * Grapefruktjucie*Ägg/Folsyra* Apiforce* RR (Rosenrot)* Bisolvon??* Glandin_25* Massa grönsaker som inte är lika gott som godis!Ska man behöva göra detta?* Påminna att ej ha sex varje dag (fast man så gärna vill!)* Sex helst bakifrån eller en kudde under rumpan?* Köpa massa dyra ägglossningstest* Lägga benen upp i luften efter samlag* Helst få orgasm före mannen eller samtidigt* Han ska va i en 10 min. efter utlösningKan man bara inte ha mysig sex så bara händer det att man får ett frö i magen & slippa dessa tankar & drömmar. Ska det va så himla svårt att bli gravid? Vad är det för fel på mig? Tack för att jag fick skriva av mig lite grann.
    Hahahaha! Förlåt om jag skrattar men lite befriande var det det du skrev Vi har försökt i 2,5 år och precis som du skriver så skiter jag nu i vad som kommer ut! Blir nästan förbannad när folk blir ledsna när det blir gravida med "fel" kön etc.

Håriga apor är ju söta

Skämt å sido... lider med dig och förstår precis vad du känner! VARFÖR ska det vara så jävla svårt!
  • Stella 78
    L0vas skrev 2009-08-19 10:15:44 följande:
    oj vad jag känner igen mig på alla punkter du skrivit med! men kanske är det därför det tar sån tid, för att man har 1000 saker att hålla reda på. man njuter inte till 100% pga allt som snurrar i skallen, på vad man ska o inte ska göra!har ju hört att " o,m du slappnar av/har semester då kommer du bli gravid"HAHA, herregud vad falskt, för i våras skulle vi ta ett uppbehåll pga att "beräknad födsel" skulle ske i December. men vi kunde inte hålla oss ifrån varann så vi sexade ändå. hmm.. hjälpte detta? svar nej.men visst, nog kan det vara sant att ifall man slutar tänka på alla krav, på all stress, på alla tusen saker man måste göra för att bli gravid , då kaaaanske kroppen slappnar av och tar emot en befrukting.men detta återstår att se.är inne på ett års försök nu. och orkar snart inte med allt vad som innebär för att bli gravid..men lycka till ts och alla ni där ute!
    För min del är det där med semester och slappna av bara skitsnack! De 2 gånger jag fått plus på stickan har ju varit när jag haft som mest på jobbet.... UNder semestern har jag varit helt knäpp och nästan manisk när det gäller bebisverkstan

NU har jag jobbat någon vecka och tycker det är skönt för att tvingas tänka och fokusera på något annat.
Svar på tråden LESS! Nu spelar det ingen roll om det så skulle bli en apa! :-(