• MammaMikaela

    Tid för 14åring?

    Hejsan!
    Nu har min 14åriga dotter börjat fråga när hon ska vara hemma om kvällarna, på vardagarna och på helgerna, men vet inte riktigt vilken tid som är bäst för en tjej i den åldern.
    Hjälp gärna till!

  • Svar på tråden Tid för 14åring?
  • lövet2

    Nu under sommarlovet har min 14-åring fått vara ute till midnatt, men då bor vi i en mindre ort. När skolan börjar räknar jag med att det löser sig lika enkelt som i fjol, då vi satte en tid beroende på var hon var och vad hon gjorde.


    Will you shut up already?!
  • MammaMikaela

    Ja, men hon är ju med sina vänner hon känt väldigt länge och vi vet alltid vilka hon är med..eftersom att vi litar på vad hon säger.

  • nano

    Kan bara svara hur jag haft när jag var i den ålder eftersom min dotter bara är 2 än så länge
    Själv fick jag vara bort till 21 och då om jag var hemma hos min bästa vän, kunde kanske få förlängt till absolut senast 22 men då skulle det vara nåt specielt tror jag.

    Sen kan jag tillägga att jag var ganska så kvällstrött i den åldern och oftast var jag nog hemma till 19-20 finns ju egentligen inte anledning till att vara ute längre på vardagar.

    På helgerna fick jag vara ute lite längre, runt 24 men då var jag antingen i kyrkan på Tonår eller hos bästa kompisen, aldrig ute och drällde och var det senare än 21 skulle jag antingen ha sälskap hem eller se till att nån kunde skjutsa mig.

    Bor för övrigt i en ganska liten stad.

  • caspersmamma 08

    min 14 åring har simträning varje vardagkväll mellan 19-21 efter det ska han komma hem på engång äta kvällsmål och sen göra ordning sig för att gå och lägga sig. 
    Om han inte går på träningen ska han vara inne senast kl 20. Han får inte vara i centrum om han inte har något ärende ditt.
    På helgena får han vara ute längre om han är med kompisar och dom gör något speciellt som att dom är hemma oss varandra men är dom bara ute och hänger ska han vara inne till 21.
    läggdags beror på om det är något speciellt på tv eller vi gör något tillsammans, men han ska vara i säng förre oss vuxna .

  • Panzergrenadier

    22-23 på vardagar och 00-01 på helger tycker jag låter rimligt :)

  • mirre2

    Nu e min son visligen 15år om några dagar men jag/vi har inga problem med tinderna ÄN iaf då han gillar mest att vara hemma men vardagar e de 21 (sällan han e ute så länge) helger 23

  • mirre2
    mirre2 skrev 2010-04-09 09:58:46 följande:
    Nu e min son visligen 15år om några dagar men jag/vi har inga problem med tinderna ÄN iaf då han gillar mest att vara hemma men vardagar e de 21 (sällan han e ute så länge) helger 23
    läggtider har han inga på lov och helger de får han hålla koll på själv är ofta uppe LÄNGE men så länge han inte dunkar på med musik hela nätterna så e de lungt
    På  skoldagar/vardagar har han dock "läggtid" fortfarande annars hade han nog suttit uppe hela natten då gäller 23.00
  • mirre2

    Fanns föresten ett undantag nu i påsk va Felix  på gudtjänst (på natten) det började 23.30 och slutade 00.30 då gick han till kyrkan och hem ensam gick hur bra som jag litar på min son

  • StoraSötaSyster

    om det är vardag är 21.00 lämpligt tycker jag men helg så 22.oo-23.oo?

  • Kleerup
    mirre2 skrev 2010-04-09 10:09:17 följande:
    Fanns föresten ett undantag nu i påsk va Felix  på gudtjänst (på natten) det började 23.30 och slutade 00.30 då gick han till kyrkan och hem ensam gick hur bra som jag litar på min son
    Lät du honom gå hem själv så sent? Vi hämtar alltid efter 21:00. Det är ju inte bara tjejer som kan råka illa ut.
  • mirre2
    Kleerup skrev 2010-04-30 12:20:35 följande:
    Lät du honom gå hem själv så sent? Vi hämtar alltid efter 21:00. Det är ju inte bara tjejer som kan råka illa ut.
    han gick med en kompis  och ringde mig och vi bor  ganska nära kyrkan gick hur bra som helst
  • Flickmamma

    Vår 16-åring ska vara hemma 21.00 på vardagar och kl 22.00 på fre-lördag om det inte är tjejmiddag hos nån kompis då hämtar vi henne vid 23-24 tiden.

  • Åsa

    Min son är 14 år.
    Nu på sommarlovet får han vara ute till kl. 23.00. Men jag har en kontakt med honom på mobilen för att veta vad han gör. Skol vardagar beror på utifrån om han gjort sina läxor men sällan längre än 21.00.

Svar på tråden Tid för 14åring?