• BHJE

xtravaganza

pilliss skrev 2009-10-04 23:25:34 följande:
    Tyvärr är det lätt att gå upp om man inte är försiktig...
    Det betvivlar jag inte att det är...det gäller ju att bryta gamla mönster.
  • BHJE
    pilliss skrev 2009-10-05 10:10:05 följande:
    Jag hade mjölk i kaffet under tiden jag körde helfart. Påverkade inte mkt av min viktminskning... Men det beror på. Dricker man 1-2 koppar per dag eller 10 st...
    Rekommendationen är ju max 3-4 koppar om dagen. Dricker man mer än så måste man kompensera med mer vatten och jag dricker redan 3-4 liter om dagen så för mig gäller max 4 koppar. Och vad gäller mjölk i kaffet kan för en göra varken från eller till medans det för någon annan kan rubba ketonfasen.

gumman grön skrev 2009-10-05 11:40:29 följande:
    Under helfarten så blir det tyvärr en hel del kaffe här.... Både för att få i mig något varmt och för att stilla suget I dag började vi med en morgonpromenad i regn, men nu skiner ju solen så funderar på ytterligare en promenad och skippa gåbandet i kväll istället. Det är ju så skönt att komma ut i naturen. Det är så lustigt, jag är bara på första dagen och har bara ätit 1 soppa hittills men ändå känns det som att kroppen förbränner, och jag fryser som en tok. Jag bor i ett litet samhälle utanför Borås, verkar inte vara någon mer härifrån här.
    Tänk på att fylla på med extra vätska om du dricker mycket kaffe o strongt av dig att skippa mjölken
  • BHJE

Ikväll, kl.17, har vi gruppmöte och innan dess är det vägningsdags - är SÅ nyfiken
    Efter mötet blir det snudd på 1,5 timme i gymmet innan det är dags att duscha för att sen ta bussen mot veckans första nattpass. Har inte tränat på gymmet på två veckor pga sjukdom så det ska bli najs att äntligen komma igång igen!

Var på promenix igår i stormen...kändes som om man skulle blåsa bort...haha. Blev en promenad på 5,54km o snudd på 58 minuter samt 9084 steg - känns i benen idag
    runkeeper.com/pub/act/ygfFRHNM7ppKzyX8zl9E

www.viktresa.se/

• BHJE

Tänkte på en sak! Vi är väl en del som bloggar - skulle vi inte kunna lägga upp våra adresser i trådinfon?

• BHJE

Tjejer!
    Skriver både här o i recepttråden - jag mailade iväg brödreceptet till min viktcoach o hörde med henne om det var något som dom också rekommenderade på halvfart men hos oss är det ett bröd som passar när man nått sitt mål o går över på jämnvikt! Hon rekommenderar inte alls att man äter det på halvfarten.

• BHJE

Kväller tjejer!
    Sitter på jobb o smurfar lite, snart dags att äta.
    Var på möte idag o jag var inställd på att ha nått mitt delmål på 15kg så jag ÄNTLIGEN skulle få komma iväg till frissan (som är min belöning) men icke då...jag fattas 250 GRAM ....så jäkla retligt *skrattar*

• BHJE

God morgon ladies

kmh:
    Jag väger mig bara på måndagar på deras våg. Vi har ingen egen hemma eftersom jag bara har negativa erfarenheter sen tidigare där jag blev fixerad vid vågen *ler*

gumman grön:
    Usch ja...man mår inget bra när man inte får sova ordentligt

miss marillion:
    Fy vad jobbigt med astma. Du får vara rädd om dig o ta det lugnt med träningen eller skippa den helt. Tror också att du kommer att fixa en ny kläning i storlek mindre än du uppgett här i tråden. När jag startade kunde jag inte ha sambons byxor med måttet 38/32 men idag kommer jag i byxan jag fick av min syster i storlek 34/34 ...en mil långa iofs men ska läggas upp nästa onsdag Ang mint till soppan så var det jag som tipsade om det men har själv inte testat så det kanske smakar apa

miss lindis:
    Åh...då får vi hoppas att du springer på den där träningsoverallen i annan butik

• BHJE

God morgon! Nu är det färdigjobbat fram till fredag kväll då man ska på första av tre nätter. Känner mig liiite fuskig idag för utan att jag ställt mig på nån våg sen i måndags så bokade jag tid hos min frissa till i morgon. Så i morgon kl.10 får skallen sig en makeover - bör ju ha gått ner mina 250 gram tycker jag *fniss*

kmh:
    Du gjorde med din mint som jag har en tendens att göra med min vitpeppar i sparrissoppan

miss marillion:
    Oj...vilken energi! Jag har iofs också energi men inte till nått husligt nyttigt...haha

gumman grön:
    Jag fryser också nått sjukt hela tiden. Kvittar hur mycket man pälsar på sig. Sambon i detta hem är glad för att öppna altandörren för han anser det vara varmt i hemmet, sen att jag sitter o tokfryser med jogging, raggsockar, tjocktröja o filt innan han ens öppnat dörren är en annan femma

miss lindis:
    Mmm...den där köttfärssåsen lät inte alls fel

• BHJE

Miss Marillion:
    Haha...ja, det där med att känna igen folk som man möter på "fel" ställe händer mig också. Det är annat mot barnen det, dom känner igen varann o andra barns föräldrar överallt medans man själv oftast står som ett frågetecken *fniss* Och jag får väl hålla med dig ang matdrömmar...ska man nu ha våta drömmar om mat finns där ju BRA MYCKET annat att dreggla sig över än broccoli

• BHJE

Hej girls!

Idag fick (fick o fick, kostade ju mig en slant...haha) jag min belöning för -15kg på vågen!
    Jag är riktigt nöjd http://www.elgström.se/2009/10/08/frissan-da/

Nu är det dags att bege sig mot dotterns gympa - ha en fortsatt go dag

Svar på tråden xtravaganza