• BHJE

xtravaganza

Miss Marillion skrev 2009-09-10 17:03:41 följande:

Tusen tack för tipset gumman grön! Jag hade precis gjort i ordning en flaska kolsyrat vatten och hällt lite citron i när jag läste vad du skrev, ska försöka att endast dricka det under kvällen och se hur det känns sen. Jag bloggar inte om viktnedgången, men det ska bli kul att läsa era bloggar! Är det förresten någon av er andra som bor här nere i södra Sverige?
    Jag bor i Helsingborg
  • BHJE

Miss Marillion skrev 2009-09-10 18:20:03 följande:

Vad kul - jag bor i Malmö! Jobbar du i Helsingborg också?
    Nae, jag jobbar i Landskrona...där jag är uppväxt
  • BHJE

Kaffe o Te är inte inräknat i dagsvätskan. Kaffe är ju vätskedrivande så dricker man kaffe (som jag) bör man dricka extra mycket vatten för att kompensera. Hur det är med Te vet jag dock inte

• BHJE

Puh, så trött o slö man är nu. Haft en trevlig eftermiddag med svägerskan o våra kottar och ikväll var jag iväg o tränade på gymmet. Skönt att vara där om fredagskvällarna, hade stället helt för mig själv

• BHJE

Visst är det underbart när man kommer i kläder man inte haft på ett tag. Som mina jeans jag inte haft på två år...kom i dem för 14 dagar sen o var helt lycklig, nu tappar jag dem nästan o måste fundera på att införskaffa ett bälte

• BHJE

kmh:
    Jag tränar på gym 3 dagar/vecka. Blir snudd på två timmar åt gången. Då jag tränar stående dagar (mån, ons, fre) går jag raska promenader tisdagar o torsdagar samt söndagar. Lördagar slappar jag på

• BHJE
    Jujja skrev 2009-09-13 18:05:01 följande:
    Hej Idag har jag fått två kommentarer " oj, visst har du gått ner en del i vikt?" Blir så glad !!!!!!!!!!!! Äntligen syns det, det känns jättebra på kläder o så nu...har kommit i två par gamla jeans, så kul!  Har tappat ca 6-8 kg på tr v, får veta exakt imorrn, ska väga mig då! Vill ner allt som allt 15 kg.... Nu ikväll har jag lagat en te-rätters middag, till min käre mamma, för att hon förtjänar lite god mat. Å det gick faktikt riktigt bra, visst...inte skulle jag tacka nej t krämig risotto, hallonpaj mm...i vanliga fall..men nu gick det jättebra Ha en fin kväll!!!
    Visst är det härligt med sådana kommentarer, synd bara att man oftast har svårt att ta dem till sig. Eller, det är kanske bara jag *ler*
  • BHJE

kmh:
    Vi har berättat för allt o alla + att vi kör öppen blogg som handlar just om vår viktminskning. Bloggen har ca 100 läsare om dagen o berättar man för allt o alla så är det mindre risk att jag faller i min jakt på målvikten. Jag är i normala fall en sån person som lätt ger upp. Har verkligen förvånat mig själv under dessa fem veckor jag hållt på. Har fyra kvar på helfart men funderar på att ta ytterligare ett par veckor om kroppen fortsätter vara med på noterna

• BHJE

gumman grön skrev 2009-09-14 06:13:42 följande:

Har oxå berättar för alla, har ju oxå en blogg om viktminskningen. Nu hae jag klarat 14 veckor på soppor, och hade tänkt mig några till, men kroppen har gett upp. Så idag kommer jag tugga för första gången på 14 veckor, känns konstigt! Tyvärr känns det lite som ett nederlag att jag inte kan köra på längre, men man behöver nog lyssna lite på kroppen oxå, har ju en liten som jag behöver orka ta hand om. Så nu kanske kroppen kan orka med att träna igen
    Förstår att du kan känna det som ett nederlag, jag hade nog känt samma själv, MEN du har ju kämpat på otroligt bra o 14 veckor på dessa soppor är strongt. Superstrongt! Det är viktigt att lyssna på sin kropp. Man ska må bra under sin resa, annars så tappar man ju bort lusten o motivationen att fortsätta. Smaklig måltid idag
Svar på tråden xtravaganza