Studenter! Hur mycket kostar er mat/månad?
Som frågan lyder, hur mycket lägger ni på mat varje månad? Sonen ska börja studera och jag tycker inte hans budget verkar riktigt rimlig. Äter ni lunch ute eller matlåda?
Tack på förhand!
Som frågan lyder, hur mycket lägger ni på mat varje månad? Sonen ska börja studera och jag tycker inte hans budget verkar riktigt rimlig. Äter ni lunch ute eller matlåda?
Tack på förhand!
Tack för alla svar. Jag kan bara inse att han verkar ha rätt. Han har tänkt lägga 2000 kr/månad på mat och jag tyckte att det kändes mycket för en person som inte har så många tusen att röra sig med. Men som sagt han verkar ju ha koll och det är bara att inse att det är jag som inte har koll =)
Vi är 5 i familjen så det är länge sedan jag handlade för bara en person. Han säger att han mest kommer att äta pasta och det är ju inte så dyrt så det är väl det som byggde på att jag tyckte att 2000 kr verkade mycket. Han räknar inte med att äta lunch på skolan så ofta för han bor också nära så det borde inte heller dra upp kostnaden. Men det var kul att få höra hur det är för er!