• mimspims

Höst/vinter skor för gravida?

Hej,
    en lite onödig fråga kanske, men jag e nyfiken ;)
    jag har bf 29 januari, alltså då det brukar vara som kallaste.
    Har ni som fött barn på vintern haft väldigt svällda fötter och ben eller har kylan lindrat? Kan man köpa stövlar? Kan man gå med klack fast man är gravid? Och undrar hur ni tänker göra/har gjort?

Mamma skrämde upp mig igår då hon berättade att sista månaderna som hon var gravid med mig var pappas gummistövlar det ända som gick på hennes fötter och jag är född i november.

• Svar på tråden Höst/vinter skor för gravida?
  • saltflingan

Jag har som sagt fått köpa 2 storlekar större än normalt, men jag upplever det inte alls som att mina fötter har svullnat. De ser ut precis som vanligt och gör inte ont att trycka på, antar att värmen gör sitt till också. Är i v 26.

• Linda T

Jag ska ha i december och reafyndande ett par fina vinterfodrade sneakers från Roxy. I modellen ser de typ ut som höga converse, men de är i ett rejälare tyg och fodrade med vitt lurv. Jättesköna! Och jag kan snöra dem lösare vartefter mina fötter sväller :)

• turpis

Det här är ju HELT individuellt, men jag berättar ändå hur det var för mig: Jag födde mitt första barn i slutet av december och kunde ha mina vanliga skor hela tiden, samlade lite lite vätska i slutet men det räckte att använda stödstrumpor. Mina vanliga skor var nog rätt foträta, är en väldigt bekväm person .

Nu är jag sommar-gravid och har än så länge inte samlat vätska alls (i v. 34 nu). Däremot längtar jag efter typ joggingskor, eftersom jag blir trött under fötterna av tyngden.

När och hur mycket vätska man samlar tror jag inte att man alls kan gissa sig till innan utifrån andras berättelser!

• lisadragon

Jag räknar med att svälla/samla vatten så jag tänker gå med mina "foppa-sandaler" så LÄNGE det bara går!
     Gick med kryckor en vinter och det enda jag fick på mig då pga svullen/blå/spricka i foten var just tofflorna, det går absolut om man har raggsockor på sig ;). Funkar med plastpåsar under raggsockorna också *haha*..

Finns ju inget skönare än att gå i tofflorna och fick jag skulle jag jämt gå i sånna!!!!
     MEN, när fötterna återgått till icke svullna så finns det inget skönare att sätta ner dom i joggingskor!!
     Förra graviditeten började jag svälla runt v.25 och hade bara foppa efter det, så att bara gå i gummiskor fram till förlossningen var lite, hmm, svampig känsla.. Att sätta ner fötterna i stabila skor var ju rena lyxkänslan!

• Verkligen
    Linda T skrev 2009-08-22 10:12:09 följande:
    Jag ska ha i december och reafyndande ett par fina vinterfodrade sneakers från Roxy. I modellen ser de typ ut som höga converse, men de är i ett rejälare tyg och fodrade med vitt lurv. Jättesköna! Och jag kan snöra dem lösare vartefter mina fötter sväller :)
    Vart hittade du dom?
    Jag är på jakt på nåt liknande, kommer bojkotta stövlar i vinter, men vill ha nåt som passar till leggings, vilket conversemodeller gör, fast vill ha fodrade..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Linda T
    Verkligen skrev 2009-08-22 21:47:50 följande:
    Vart hittade du dom?Jag är på jakt på nåt liknande, kommer bojkotta stövlar i vinter, men vill ha nåt som passar till leggings, vilket conversemodeller gör, fast vill ha fodrade..
    Jag köpte dom på en Inter sport-outlet i visby när jag var är i somras. Jag vet att Puma haft något liknande tidigare säsonger, kanske kolla runt lite på olika sportbutiker?
  • Verkligen
    Linda T skrev 2009-08-23 09:42:09 följande:
    Jag köpte dom på en Inter sport-outlet i visby när jag var är i somras. Jag vet att Puma haft något liknande tidigare säsonger, kanske kolla runt lite på olika sportbutiker?
    Ja jag får nog göra det..=) Googlade hela kvällen igår och såg att det finns jättemysiga fodrade Converse, men dom verkade inte finnas att köpa just nu utan verkade vara förra årets fluga. Synd för dom var mysiga.
    Hittade ett par schyssta stövlar som jag tror jag kan få ner svullna fötter i.. Haha, måste rådfråga sambon först för han ska få äran att betala..
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Linda T
    Verkligen skrev 2009-08-23 10:58:37 följande:
    Ja jag får nog göra det..=) Googlade hela kvällen igår och såg att det finns jättemysiga fodrade Converse, men dom verkade inte finnas att köpa just nu utan verkade vara förra årets fluga. Synd för dom var mysiga.Hittade ett par schyssta stövlar som jag tror jag kan få ner svullna fötter i.. Haha, måste rådfråga sambon först för han ska få äran att betala..
    Föresten, jag tror det finns lite på http://www.sneakersnstuff.com Jag vet att jag sett där förut.

Det är helt rätt att låta sambon betala, det kostar ju en del att vara gravid då man måste ha både skor och kläder som passar ;) Kanske årets fodrade inte riktigt börjat komma ut i butik än?
  • Verkligen
    Linda T skrev 2009-08-23 13:18:07 följande:
    Föresten, jag tror det finns lite på www.sneakersnstuff.com Jag vet att jag sett där förut.Det är helt rätt att låta sambon betala, det kostar ju en del att vara gravid då man måste ha både skor och kläder som passar ;) Kanske årets fodrade inte riktigt börjat komma ut i butik än?
    Nej det är möjligt att man är ute i lite väl god tid...=) Jag gillar att ha allt planerat och klart.
    Nu är det ju mest skinnstövlar å sånt i butik såg jag.
    Kollade lite på sneakersnstuff igår men hittade inget direkt. Eller jo dom har ju massa snygga sneakers, men jag vill ha nåt som man lätt kan ha till klänning, Converse passar ju bra till sånt tycker jag..=)
    ♥ BF 18 November 2009 ♥
  • naddy

jag är planerad 15 januari och köpte mig ett par uggs:) super sköna skor!! finns kopior på din sko för 350 kr och jag har även sett att ellos har i katalogen! mysiga och skööööna!

• MrsSchäring

Dom har Uggs kopior för 199:- på SkoPunkten =)
    Perfekt! Sån ska jag ha..och det e "köp 3-betala för 2" :)

• mimspims

Hade ett par uggs-kopior förra vintern men dom blev förstörda innan vintern var över men jag tror jag kommer satsa på ett par äkta nu så de kanske håller :) sköna skor!

Svar på tråden Höst/vinter skor för gravida?