Inlägg från: MammaTillKevin |Visa alla inlägg
  • MammaTillKevin

Tassmetoden ??

Hejsan!
    Jag har ikväll provat "tassmetoden" på min 11 månaders, som vi har haft problem med att få att sova på kvällen och vaknar flera gånger på natten.

Det gick jäätte bra ! De tog ca 10 min som max, och han somnade så snällt!

Det enda jag undrar över är, ska jag stanna kvar i rummet då jag har tagit bort handen från honom och han försöker att somna? Eller ska jag sitta kvar?

Han sätter sig upp flera gånger, hur gör jag då? Ikväll la jag bara ner honom lugnt och snällt och sa "natt natt" La en hand på honom, som jag sen tog bort just innan han somnade.

Gör jag rätt?

Frågan är egentligen bara, om jag ska stanna kvar i rummet, även om han är tyst?

Väldigt tacksam för svar !

• Svar på tråden Tassmetoden ??
  • MammaTillKevin

Precis så är min tanke också, för tanken är ju att han ska klara av att somna om även om jag inte är där..

• MammaTillKevin

jag gör så, jag stannar i rummet till han somnar, för jag vill att han ska känna tryggheten att jag finns där, men att han ändå lär sig att han kan somna själv i sin säng , även på natten då han vaknar.

Det funkar jätte bra för oss, vi hade första kvällen igår, då jag följde "sömnskolan" och de gick så bra. I natt blev de lite tuffare, men de beror mest på att man är så trött mitt i natten, men han somnade även om då och sov till 07,45 och min pojke har ALLTID gjort morgon mellan 05,00 och 06,00 SÅ de är ett under för oss=)

Jag har inget emot att sitta inne med honom då han ska sova, tvärtom, jag älskar det, de är så mysigt! Dom blir ju stora så fort, jag vill ta vara på varenda "bebis" stund som finns kvar..
    Jag vill bara att han ska kunna somna om själv då han vaknar på natten. Och att han inte ska skrika utöver sig på kvällen då man lägger ner honom i sin säng.

Och redan efter första kvällen märker jag skillnad. Helt otroligt, jag gillar den här "metoden" för den är så naturlig, och ger barnet en trygghet att föräldern finns där.

Jag undrar, ni som gör det här, gör ni samma sak på¨dagen då eran liten ska sova? Eller hur gör ni då?

Svar på tråden Tassmetoden ??