Inlägg från: Anonym (masken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (masken)

Jag bajsar "maskar". *sorry*

Jag har ett problem som jag tycker är ganska pinsamt, men som jag insett att jag måste söka läkarvård för, men jag skulle ändå vilja höra era åsikter om det hela och om någon varit med om något liknande!

Jag tror jag har något fel på min ringmuskel. För det första gör det jätteont i den när jag sex och för det andra så kniper den så att den avföring som kommer ut, inte är stor som korvar så att säga, utan smala som maskar. Helsjukt!

Förlåt om det är lite dålig smak på detta inlägg. :-S

Vad kan man tänkas göra åt detta? Så här har det inte varit hela livet, utan bara sista åren.

Vad kan ha hänt???

• Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*
  • Anonym (masken)

NEJ, har aldrig haft analsex!

• Anonym (masken)

Fast är bajset hårt, då gör det skitont rent ut sagt att få ut det. Sitter och nästan gråter för att det gör så ont! Får pressa ut det och det blir ändå maskar av det.

Vid sex känns det som om någon hugger mig med knivar i analöppningen.

• Anonym (masken)

Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:25:08 följande:

Om du har ont när du bajsar så köp xyloproct-suppar! De 'r för hemmorojder men kan också hjälpa mot sprickor. Även om du inte har detta så är det så bra med supparna eftersom de dels bedövar och så lämnar de som en "hinna" på bajset som kommer ut så att det är lättare att få ut det. Det kan ju vara så att du har en hemorojd/spricka som aldrig vill läka då du inte tagit något mot det, och när det gör ont så spänner du dig och då blir det som maskar. så testa supparna! det kan ju inte skada. jag hade så ont att jag grät i en vecka, för jag kunde inte ens skita. fick tipset om supparna och problemet var borta på 1-2 dagar!
    jo då, suppar har jag testat vid ett flertal tillfällen, men det gör ju så fruktansvärt ont att ta dem. Att få in en hel är helt omöjligt. Har testat att ta bara en pytteliten bit och stoppa upp och då fått sitta på toaletten pga de kramper som uppstått. Men tack ändå!
  • Anonym (masken)

Anonym (Ringmuskeln) skrev 2009-08-19 21:26:03 följande:

Ok, då har du nog problem. Jag uppfattade det som analsex.... Ring och hör med din gynmottagning, de vet vad de ska göra. Hoppas du får en lösning för det och förlåt om mitt inlägg var spydigt. Det var faktiskt inte meningen, har haft en jobbig dag och det ska inte gå ut över dig. Lycka till.
    Det tråkiga är att jag har varit på gyn och försökt få hjälp. I alla fall med sexbiten. Då blev jag utskrattad och hon ansåg att det var för att jag inte var tillräckligt upphetsad som gjorde att det gjorde ont. Men, nej, det spelar ingen roll hur upphetsad jag är, det gör skitont ändå.

Har också varit och försökt få hjälp hos läkare där jag bodde tidigare. Ville göra ett endoskopi (heter det så), men jag har inte fått göra det, utan jag fick diagnosen IBS istället. Kanske stämmer till viss del, men det hjälper inte mot min smärta.

Nej, jag upplevde inte ditt inlägg som spydigt.
  • Anonym (masken)
    Anonym skrev 2009-08-19 21:25:53 följande:
    Du kanske kan köpa ett lätt laxermedel på apoteket för att det ska vara lättare att bajsa. Och sen gå till läkare. Det kan ju vara att du vet att det gör så himla ont att bajsa att du spänner dig. Mär du spänner idg kommer bajset inte ut ordentligt och du blir hård i magen. En ond cirkel. Hemorrojder? Kan det vara det också?
    Ja, det skulle kunna vara hemorrojder. jag har försökt behandla själv mot det för flera år sedan, men då jag inte kan använda suppar, så gick det käpprätt. Krämen hjälpte inte.
  • Anonym (masken)

Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:33:04 följande:

salvan kanske är lättare? Men jag tror du ska ta dig i kragen och ringa till en läkare! även om det kommer kännas jättejättejobbigt att ligga där och bli undersökt så tänk på att läkaren iallafall är van och undersöker människor där hela dagarna. du måste ju få hjälp. måste bara fråga, har du fött barn någon gång? kan det vara någon komplikation efter det?
    Nej, verkar inte kunna få barn. har försökt i 5½ år utan resultat.
  • Anonym (masken)
    Hexx skrev 2009-08-19 21:33:26 följande:
    har du alltid haft så?
    nej, men sista typ 4 åren eller något.
  • Anonym (masken)

Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:34:54 följande:

hur har du tagot supparna, förresten? när du satt på toaletten? kanske är lättare om du lägger dig på sidan i sängen och försöker slappna av riktigt ordentligt medan du stoppar in dem. ta salva först så du bedövar lite. kanske kan din man/sambo hjälpa dig få in dem, om det inte känns alltför jobbigt.
    Känns som att jag testat alla möjliga sätt, allt från att stå upp, sitta, ligga, men ingenting funkar. Sambon testade att stoppa in ett oljat finger, för att känna och då spydde jag av smärtan.
  • Anonym (masken)

Anonym (ring) skrev 2009-08-19 21:41:08 följande:

Men fy fasen vilken okänslig människa!!!! När jag sökte hjälp ringde jag och pratade med en sjuksköterska och berättade hur genant jag tyckte att detta var. Jag sa att jag var så orolig inför undersökningen och då sa hon att hon visste precis vilken doktor jag borde träffa. Sagt och gjort så ordnade hon en tid (trots att han inte är "min" ordinarie läkare). Han frågade först lite allmänt om hur jag upplevde det och om jag hade besvär och på vilket sätt. Sedan undersökte han mig och innan undersökningen kom en kvinnlig sjuksköterska in i rummet och fanns med som stöd. Han förklarade allt tydligt och var metodisk. Berättade vad han såg och undersökningen var klar på ca 5 minuter. Då gick han till sitt rum och jag fick en stund för mig själv att klä på mig och fräscha till mig. På rummet berättade han vad han sett och på vilket sätt det kan åtgärdas. En remiss blev skickad till kirurgen för op. Det kändes genant och jag var nog illröd i fejan, men efteråt kändes det så bra. Det här var alltså en vanlig allmänläkare, det behövdes ingen endoskopi för det. Men det är ju ett beslut den läkare som undersöker dig tar. Ring och prata med någon sköterska som kan hjälpa dig att träffa en BRA läkare. Stå på dig!!
    Jo jag ska försöka ringa i morgon. Har nyligen flyttat till ny ort dock, så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, men jag misstänker att det bara är att ringa till kommunväxeln så kopplar de mig.

Det tråkiga är bara att jag har så svårt för att förklara mig. Är så svårt att få läkarna att förstå hur ont det faktiskt gör.
  • Anonym (masken)

Men alla ni som pratar om hemorrojder. Ni säger att de försvinner efter ett tag? Detta har för mig varit ett dagligt problem i drygt 4 år. Sen pratar ni också om att problemen uppstått efter att ni fått barn, men jag har ju inte fött några barn.

• Anonym (masken)

Anonym (ring) skrev 2009-08-19 21:46:29 följande:

Prova landstinget istället för kommunen. Närmaste vårdcentral borde vara lämpade för detta. Annars kan du ringa sjukvårdsupplysningen så guidar de dig. (de SKA iallafall göra det). Jag håller tummarna för dig i morgon.
    Sjukvårdsupplysningen lät bra, för det tog jag en lapp om igår när jag var och jobbade och där stod deras "journummer". Skulle kunna höra med dem vart jag ska vända mig.
  • Anonym (masken)

Anonym (ring) skrev 2009-08-19 21:51:20 följande:

Japp, de hjälper dig! 117 är det nya numret tror jag.
    1177 till och med om jag inte minns helt fel! Känns lite "oakut" att ringa ikväll, men jag testar i morgon bitti!

Tack för stödet allihop!
  • Anonym (masken)

Tack alla för allt! Känns tryggt att jag inte är ensam om att ha problem. På sätt och vis hoppas jag på att det är hemorrojder, så jag får hjälp med mina problem. Jag menar, det är ju inget dödligt direkt och det finns ju hjälp att få.

• Anonym (masken)

Anonym (ring) skrev 2009-08-19 22:14:25 följande:

Precis. Varsågod, det var så lite så. Ingen ska behöva ha det så jobbigt. Lycka till nu. Vi skrivs i morrn!
    Jo, nu är det sängen som gäller för jag kommer annars somna sittandes.
  • Anonym (masken)

Har pratat med sjukvårdsupplysningen igår och de tyckte jag skulle kontakta min lokala vårdcentral. Då jag nyligen flyttat så ska jag ta och gå dit och se om jag kan få någon hjälp där. Om jag inte får någon hjälp, sa hon på sjukvårdsupplysningen att jag kunde kontakta en privatläkare istället.

• Anonym (masken)
    L2K skrev 2009-08-23 11:18:51 följande:
    vard.vgregion.se/sv/Sjukdomar-och-besvar/Sjuk... ibs och magont vid sex är inte helt ovanligt. I den här länken finns det information om det. Läs under "andra besvär" Tyvärr har jag inget annat råd än söka hjälpa på ditt andra problem.
    Det är inte i magen det gör ont (vid sex), utan i rumpan, typ vid ringmuskeln.
  • Anonym (masken)
    L2K skrev 2009-08-23 18:17:45 följande:
    Okej. Då har jag tyvärr inget råd.. Hoppas det löser sig för dig!!!!
    Det hoppas jag också!
  • Anonym (masken)

Anonym (Livia) skrev 2009-08-23 20:04:25 följande:

Vill absolut inte skrämma dig nu, man sök hjälp så fort som möjligt! Min pappa hade liknande problem, trängningar och smärta, och han blev precis diagnoserad med ändtarmscancer.
    Brukar inte det gå väldigt fort?
Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*