• Anonym (masken)

Jag bajsar "maskar". *sorry*

Jag har ett problem som jag tycker är ganska pinsamt, men som jag insett att jag måste söka läkarvård för, men jag skulle ändå vilja höra era åsikter om det hela och om någon varit med om något liknande!

Jag tror jag har något fel på min ringmuskel. För det första gör det jätteont i den när jag sex och för det andra så kniper den så att den avföring som kommer ut, inte är stor som korvar så att säga, utan smala som maskar. Helsjukt!

Förlåt om det är lite dålig smak på detta inlägg. :-S

Vad kan man tänkas göra åt detta? Så här har det inte varit hela livet, utan bara sista åren.

Vad kan ha hänt???

• Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*
  • Anonym

Menar du när du har analsex eller? Isåfall tar ni i för hårt och det borde lösa sig om ni värmer upp muskeln lite till.

• Anonym (Ringmuskeln)

Nr ett: sluta ha analsex. Det är en bra början... har man ont, så låt bli. Det finns andra hål att stoppa korven i.

Nr två. jag tror egentligen inte det är något större fel på din ringmuskel. Om din avföring är så lös att den går att göra till maskar med en ringmuskel, så är det bara bajset som är löst och ringmuskeln som är spänd. Ett riktigt hårt bajs är riktigt hårt, vare sig du har en ringmuskel som är som ett nålshuvud eller inte.

Det låter som om du har svårt att slappna av helt och hållet. Det är nog där skon (ringmuskeln) klämmer.

• Anonym (masken)

NEJ, har aldrig haft analsex!

• Anonym (masken)

Fast är bajset hårt, då gör det skitont rent ut sagt att få ut det. Sitter och nästan gråter för att det gör så ont! Får pressa ut det och det blir ändå maskar av det.

Vid sex känns det som om någon hugger mig med knivar i analöppningen.

• Anonym (xyloproct)

Om du har ont när du bajsar så köp xyloproct-suppar! De 'r för hemmorojder men kan också hjälpa mot sprickor. Även om du inte har detta så är det så bra med supparna eftersom de dels bedövar och så lämnar de som en "hinna" på bajset som kommer ut så att det är lättare att få ut det.
    Det kan ju vara så att du har en hemorojd/spricka som aldrig vill läka då du inte tagit något mot det, och när det gör ont så spänner du dig och då blir det som maskar.
    så testa supparna! det kan ju inte skada. jag hade så ont att jag grät i en vecka, för jag kunde inte ens skita. fick tipset om supparna och problemet var borta på 1-2 dagar!

• Anonym

Du kanske kan köpa ett lätt laxermedel på apoteket för att det ska vara lättare att bajsa. Och sen gå till läkare. Det kan ju vara att du vet att det gör så himla ont att bajsa att du spänner dig. Mär du spänner idg kommer bajset inte ut ordentligt och du blir hård i magen. En ond cirkel.
    Hemorrojder? Kan det vara det också?

• Anonym (Ringmuskeln)

Ok, då har du nog problem. Jag uppfattade det som analsex....

Ring och hör med din gynmottagning, de vet vad de ska göra. Hoppas du får en lösning för det och förlåt om mitt inlägg var spydigt. Det var faktiskt inte meningen, har haft en jobbig dag och det ska inte gå ut över dig.

Lycka till.

• Anonym (M)

Kanske ska ändra om kosten? Vet att det inte har med ringmuskeln att göra men om du äter mer fibrer så är det lättare att få ut bajset.

• Anonym (masken)

Anonym (xyloproct) skrev 2009-08-19 21:25:08 följande:

Om du har ont när du bajsar så köp xyloproct-suppar! De 'r för hemmorojder men kan också hjälpa mot sprickor. Även om du inte har detta så är det så bra med supparna eftersom de dels bedövar och så lämnar de som en "hinna" på bajset som kommer ut så att det är lättare att få ut det. Det kan ju vara så att du har en hemorojd/spricka som aldrig vill läka då du inte tagit något mot det, och när det gör ont så spänner du dig och då blir det som maskar. så testa supparna! det kan ju inte skada. jag hade så ont att jag grät i en vecka, för jag kunde inte ens skita. fick tipset om supparna och problemet var borta på 1-2 dagar!
    jo då, suppar har jag testat vid ett flertal tillfällen, men det gör ju så fruktansvärt ont att ta dem. Att få in en hel är helt omöjligt. Har testat att ta bara en pytteliten bit och stoppa upp och då fått sitta på toaletten pga de kramper som uppstått. Men tack ändå!
  • Anonym (ring)

Ring och be om hjälp. Du kan ha en fistel, hudveck eller stora hemorojder på insidan som orsakar detta problem. Jag hade stora problem på baksidan så att säga och innan jag fattade vad det var!! Nu väntar jag på operation. Men jag kan säga att det tog nästan 2 år innan jag vågade söka hjälp men nu är jag så glad över att jag gjorde det.

Så där ska man inte behöva ha det, men under tiden du väntar på att få hjälp funkar Xyloproct suppar bra.

Svar på tråden Jag bajsar "maskar". *sorry*