• Joico

Smart tvättkorg?

Vi ska få min mammas gamla tvättmaskin!! Men då uppstår ett problem.. vi har ett avlångt badrum med dörren i ena kortsidan och duschen i hela änden på andra kortsidan. Direkt till vänster när man kommer in är ett högt badrumsskåp, därefter handfatet, sen toaletten. Sen kommer ett glapp - där nu vår tvättkorg står - med plats för tvättmaskinen. Och sen duschen. Det finns ingen plats att ställa tvättkorgen på höger sida längs väggen, om man inte vill gå slalom för att bajsa eller duscha

Finns någon fiffig lösning för detta tro?
    Toaletten är vägghängd och duschväggen fast, så jag hade någon idé om att spänna upp en duschstång och hänga typ en sånhär www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10116509 men vi har långt till IKEA så det känns lite sådär.. och jag är inte helt sugen på lösningen heller.

Såhär ser det ut i badrummet www.familjeliv.se/hem/annnan/gallery/phpoq41no.jpg. Alltså ingen golvplats för tvättkorgen Heeeelp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 11:35
    Maskinen är toppmatad. Jag vill inte borra i kakelväggen. Det går inte att hänga något i taket då vi har såntdär "mjukt" tak i fyrkanter. Jag vill helst inte ha en påse stående på golvet. Det finns inget sovrum/garderob/klädkammare att ställa en tvättkort.

Vi får ev. ha tvättkorgen i duschen och ta ut den när vi duschar, eller hänga upp en duschstång mellan toaletten och duschväggen.. Tack för er fantasi!!

• Svar på tråden Smart tvättkorg?
  • LillaZ

Men måste ni ha den i badrummet då? Vi har vår i klädkammaren för att vi inte heller har plats.

• Joico

Mja kanske skulle tillagt en liten detalj - vi bor i en etta

LillaZ skrev 2009-08-19 23:59:43 följande:
    Men måste ni ha den i badrummet då? Vi har vår i klädkammaren för att vi inte heller har plats.
  • Mandragora

Vi har ingen tvättkorg. Det gäller att tänka annorlunda. Vi har en rejäl och stadig (och snygg) plastkasse som sväljer himla mycket tvätt. Den kan sålunda hänga på en krok men vanligtvis står den ovanpå kattens låda i badrummet.

• LillaZ

Vi me :) Men vi har rätt stor klädkammare också. Hmm, vet inte hur man ska göra då.

• Joico

Ja produkten jag länkade till i TS är ju ingen korg direkt så visst tänker jag inte helt oannorlunda Men jag borrar inte gärna hål i kaklet för en tvättpåse.. Tvättmaskinen är dessutom toppmatad så den kan inte stå ovanpå tvättmaskinen och det finns inget annat den kan stå på heller

Mandragora skrev 2009-08-20 00:04:25 följande:
    Vi har ingen tvättkorg. Det gäller att tänka annorlunda. Vi har en rejäl och stadig (och snygg) plastkasse som sväljer himla mycket tvätt. Den kan sålunda hänga på en krok men vanligtvis står den ovanpå kattens låda i badrummet.
  • Joico

Vi har 4 garderober varav 3 är proppfulla med kläder och 1 är städskåp... så de går inte

LillaZ skrev 2009-08-20 00:04:34 följande:
    Vi me :) Men vi har rätt stor klädkammare också. Hmm, vet inte hur man ska göra då.
  • Mandragora

Om ni skaffar en mjuk tvättkorg (oavsett modell) tar den mindre plats än en robust sak i exempelvis rotting. Då går den att klämma in lite varstans ... till exempel under handfatet.

• Joico

Ptja ja jo men så ska jag vara vrång och säga att jag hatar när saker står på golvet och samlar damm

Mandragora skrev 2009-08-20 00:13:09 följande:
    Om ni skaffar en mjuk tvättkorg (oavsett modell) tar den mindre plats än en robust sak i exempelvis rotting. Då går den att klämma in lite varstans ... till exempel under handfatet.
  • Joico

Nu lät de där lite konstigt.. men en mjuk tvättkorg (typ en påse) som står på golvet, måste ju samla mer damm som är svårare att städa än en hård tvättkorg som bara är att lyfta bort.. Och att knöka in saker under typ handfatet är inte min grej

Jag är såååå vrång och petig

Joico skrev 2009-08-20 00:14:04 följande:
    Ptja ja jo men så ska jag vara vrång och säga att jag hatar när saker står på golvet och samlar damm
  • Mandragora
    Joico skrev 2009-08-20 00:14:04 följande:
    Då ställer ni den på tvättmaskinen i alla fall. När ni tvättar tömmer ni ju ändå tvättkorgen liksom.

Svar på tråden Smart tvättkorg?