• Joico

Smart tvättkorg?

Vi ska få min mammas gamla tvättmaskin!! Men då uppstår ett problem.. vi har ett avlångt badrum med dörren i ena kortsidan och duschen i hela änden på andra kortsidan. Direkt till vänster när man kommer in är ett högt badrumsskåp, därefter handfatet, sen toaletten. Sen kommer ett glapp - där nu vår tvättkorg står - med plats för tvättmaskinen. Och sen duschen. Det finns ingen plats att ställa tvättkorgen på höger sida längs väggen, om man inte vill gå slalom för att bajsa eller duscha

Finns någon fiffig lösning för detta tro?
    Toaletten är vägghängd och duschväggen fast, så jag hade någon idé om att spänna upp en duschstång och hänga typ en sånhär www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10116509 men vi har långt till IKEA så det känns lite sådär.. och jag är inte helt sugen på lösningen heller.

Såhär ser det ut i badrummet www.familjeliv.se/hem/annnan/gallery/phpoq41no.jpg. Alltså ingen golvplats för tvättkorgen Heeeelp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 11:35
    Maskinen är toppmatad. Jag vill inte borra i kakelväggen. Det går inte att hänga något i taket då vi har såntdär "mjukt" tak i fyrkanter. Jag vill helst inte ha en påse stående på golvet. Det finns inget sovrum/garderob/klädkammare att ställa en tvättkort.

Vi får ev. ha tvättkorgen i duschen och ta ut den när vi duschar, eller hänga upp en duschstång mellan toaletten och duschväggen.. Tack för er fantasi!!

• Svar på tråden Smart tvättkorg?
  • LillaZ

Ja, vi har ingen tvättkorg, utan en tvättsäck från Ikea. Men ni bodde ju för långt därifrån så... Ni får helt enkelt skapa en tvätthög på golvet istället. :)

• blinkalilla

Har ni nån balkong kanske?

• Joico

Hahaha ja?

blinkalilla skrev 2009-08-20 00:19:55 följande:
    Har ni nån balkong kanske?
  • blinkalilla
    Joico skrev 2009-08-20 00:23:03 följande:
    Hahaha ja?
    en tvättkorg där kanske?
  • LillaZ
    Joico skrev 2009-08-20 00:17:26 följande:
    Tvätthög på golvet it is then! Puuuuurfect
    Yeah! Speciellt när du inte gillar saker som... "står på golvet och samlar damm", eller hur var det? Men jag har kommit på det optimala. Ni kan hänga upp en plastpåse i en sån där lampkrok i taket. Då slipper du ju borra hål plus att du sparar energi, för du får ta ner en lampa. Smart va? Sen får du träning också varje gång du måste klättra på stege för att häva i en hög tvätt i påsen. Jag borde få pris!!!
  • Joico

Eeer nejtack det kryllar av djur där ute..

blinkalilla skrev 2009-08-20 00:24:05 följande:
    en tvättkorg där kanske?
  • LillaZ

Fast föresten (seriöst den här gången). Kan ni inte ha tvätten i en plastpåse modell större som hänger på ett garderobshandtag eller något?

• Joico

Haha nej precis
    Hahaha den var fin! Vi får se till att gå på toa på dagen för annars blir det mörkt utan lampa men då andra sidan har vi såntdär mjukt tak, vaddetnuheter, som absolut inte går att borra i :p det går knappt att peta på.

Mm nä seriöst nu det var också en bra lösning, fast garderoberna står i hallen och det blir lite äckligt + trångt att gå förbi en stor påse med tvätt

LillaZ skrev 2009-08-20 00:25:04 följande:
    Yeah! Speciellt när du inte gillar saker som... "står på golvet och samlar damm", eller hur var det? Men jag har kommit på det optimala. Ni kan hänga upp en plastpåse i en sån där lampkrok i taket. Då slipper du ju borra hål plus att du sparar energi, för du får ta ner en lampa. Smart va? Sen får du träning också varje gång du måste klättra på stege för att häva i en hög tvätt i påsen. Jag borde få pris!!!

Fast föresten (seriöst den här gången). Kan ni inte ha tvätten i en plastpåse modell större som hänger på ett garderobshandtag eller något?
  • MrsMurphy

En extra duschstång i taket vid tvättmaskinen och hänga upp såna där förvaringsslukare som man brukar ha hängandes på klädstängerna i garderober?

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Joico

Mm ja de blir ju nåt liknande min idé i TS då lutar mest åt det hittills..

MrsMurphy skrev 2009-08-20 00:31:57 följande:
    En extra duschstång i taket vid tvättmaskinen och hänga upp såna där förvaringsslukare som man brukar ha hängandes på klädstängerna i garderober?
  • MrsMurphy

Så långt kom jag visst inte i din ts! Nattmössa här! Kollade mest in bilden på badrummet... {#lang_emotions_embarassed}

Men precis! På ett tidigare ställe där jag bodde hade vi duschstänger lite kors och tvärs överallt för att få plats med saker till skötbord som var över badkar ex. Då hade vi skoförvaringsmuduler som man hänger i garderoben.

Den där modellen såg ju aningens svår ut att få tvätten att bli tillgänglig i såvida du inte ska klättra på stege/alt dänga huvud i duschstång eller ha den hängandes i nån kätting av nåt slag. Men stängerna pallar ju inte hur mycket som helst...

Om du hatar krafs på golvet så finns det ju ändå tvättkorgar som är stilrena, typ : http://www.residencemagazine.se/kategori/etiketter/tvattkorg men i nån annan diskret färg...

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Joico

Lugnt

Ja jag vet inte riktigt hur man får ur tvätten faktiskt haha. men en duschstång med något på känns mest frestnade just nu. Det finns ju ändå rätt bra ytor att fästa stången i
    Tvättkorgen du länkade var häftig, men golvmodell va... :p

MrsMurphy skrev 2009-08-20 00:49:15 följande:
    Så långt kom jag visst inte i din ts! Nattmössa här! Kollade mest in bilden på badrummet... Men precis! På ett tidigare ställe där jag bodde hade vi duschstänger lite kors och tvärs överallt för att få plats med saker till skötbord som var över badkar ex. Då hade vi skoförvaringsmuduler som man hänger i garderoben. Den där modellen såg ju aningens svår ut att få tvätten att bli tillgänglig i såvida du inte ska klättra på stege/alt dänga huvud i duschstång eller ha den hängandes i nån kätting av nåt slag. Men stängerna pallar ju inte hur mycket som helst... Om du hatar krafs på golvet så finns det ju ändå tvättkorgar som är stilrena, typ : www.residencemagazine.se/kategori/etiketter/t... men i nån annan diskret färg...
  • musli

Min lösning hade nog varit en vanlig tvättkorg och ställ den i duschen. Man duschar ju inte heeeela tiden heller och när man väl duschar är det lätt att bara ställa ut tvättkorgen den lilla stunden... Hade inte velat ha saker hängades i taket...

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • skorpionen80

Jag hade haft den i duschen (tas ut när ni duschar så klart, och är rätt gömd annars) eller på tvättmaskinen.

• Joico

Ja vi får titta på lösningar Tack för er hjälp och (ibland kul) lösningar!!!

(nej det finns inget sovrum)

• Jennnyn

Vi har en tvättkorg i tyg, från Lagerhaus. Har den ståendes under handfatet. Trodde också att det skulle bli dammigt där under, men så länge man dammsuger av badrummet (eller sopar) dagligen, är det problemet borta.

Annars tycker jag, som vissa av er andra, att du kan ha en tvättkorg ståendes i duschen, eller ovanpå tvättmaskinen.

• Joico

Nu har jag löst det!! Jag köpte dessa www.rusta.se/tvattsack_p95701003.html samt två självhäftande krokar och satte upp på väggen ovanför tvättmaskinen.. Ett stort minus är ju texten på säckarna men jag har bråttom och ville ha det nu, så det får duga Vi tar en påse var..

Svar på tråden Smart tvättkorg?