Smart tvättkorg?
Vi ska få min mammas gamla tvättmaskin!! Men då uppstår ett problem.. vi har ett avlångt badrum med dörren i ena kortsidan och duschen i hela änden på andra kortsidan. Direkt till vänster när man kommer in är ett högt badrumsskåp, därefter handfatet, sen toaletten. Sen kommer ett glapp - där nu vår tvättkorg står - med plats för tvättmaskinen. Och sen duschen. Det finns ingen plats att ställa tvättkorgen på höger sida längs väggen, om man inte vill gå slalom för att bajsa eller duscha
Finns någon fiffig lösning för detta tro?
Toaletten är vägghängd och duschväggen fast, så jag hade någon idé om att spänna upp en duschstång och hänga typ en sånhär www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10116509 men vi har långt till IKEA så det känns lite sådär.. och jag är inte helt sugen på lösningen heller.
Såhär ser det ut i badrummet www.familjeliv.se/hem/annnan/gallery/phpoq41no.jpg. Alltså ingen golvplats för tvättkorgen Heeeelp
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 11:35
Maskinen är toppmatad. Jag vill inte borra i kakelväggen. Det går inte att hänga något i taket då vi har såntdär "mjukt" tak i fyrkanter. Jag vill helst inte ha en påse stående på golvet. Det finns inget sovrum/garderob/klädkammare att ställa en tvättkort.
Vi får ev. ha tvättkorgen i duschen och ta ut den när vi duschar, eller hänga upp en duschstång mellan toaletten och duschväggen.. Tack för er fantasi!!