• Empan81

Shoppa i Turkiet?

Har ju hört att det finns så mycket märkeskopior billigt i Turkiet. Men hur är det där. Man kan väl inte shoppa hur mycket som helst. Med tull o så där. Nån som vet?? NU ska jag ju inte köpa galet mycket men om det är billigt kan man ju skert komma hem med typ 10 t-shirtar o lite så...Nån som vet "bestämmelser" på det där?

• Svar på tråden Shoppa i Turkiet?
  • 071001

Har inte varit med om att nån har kollat min inköp jag gjort där. Det var lite kläder och skor som låg i resväskan.

• 071001

Dock vet jag inte hur det är med att ta in kopior i landet. På Nice flygplats står det stora skyltar om att kopior etc är förbjudna. Har inte sett dylikt i Sverige dock.

• Empan81

Men vad jag förstått så är det mesta som säljs i Turkiet kopior...ja ja =)

• ÄngelBängel

Vi var i Turkiet i maj och blev helt förbluffade över hur dyrt det har blivit med all shopping.

Mat på restuarang tyckte jag var u.g samma pris som tidigare. När man shoppade fick man däremot förhandla lääänge för att komma ner i HM priser på märkeskopior av halvtrist kvalitet. Så försök att hålle nere förväntningarna, priserna har gått upp mycket sedan förra sommaren upplevde vi.

Vi har rest många gånger till Turiet och har aldrig någonsin blivit kollade eller sett någon som blivit kollad.

• Empan81
    ÄngelBängel skrev 2009-08-20 11:47:12 följande:
    Vi var i Turkiet i maj och blev helt förbluffade över hur dyrt det har blivit med all shopping.Mat på restuarang tyckte jag var u.g samma pris som tidigare. När man shoppade fick man däremot förhandla lääänge för att komma ner i HM priser på märkeskopior av halvtrist kvalitet. Så försök att hålle nere förväntningarna, priserna har gått upp mycket sedan förra sommaren upplevde vi.Vi har rest många gånger till Turiet och har aldrig någonsin blivit kollade eller sett någon som blivit kollad.
    Ahaaa, tanken med resan är ju sol o bad så shopping eller inte spelar egentligen inte så stor roll. Har dock hört många som säger att eftersom säsongen tar slut i mitten//slutet på okt. så är det många som vill bli av med sina grejer o därför säljer billigt. Ja ja, får se som sagt =)
  • SuzR

jag handlade en hel del när jag var i istanbul, en massa kläder och skor men ingen sa nåt.

• Just me

Hej, jag har varit där 2 gånger och bägge gångerna tokhandlat, utan nå som helst problem :) åker nästa vecka igen o då har jag också planer på att shoppa massor .... hihi. När och vart ska du åka TS?

• Empan81
    Just me skrev 2009-08-20 12:41:50 följande:
    Hej, jag har varit där 2 gånger och bägge gångerna tokhandlat, utan nå som helst problem :) åker nästa vecka igen o då har jag också planer på att shoppa massor .... hihi. När och vart ska du åka TS?
    Vi åker till Pegasos World i Side den 3 okt =)
  • Just me

ok.. Side har vi också varit till.. det är jätte fint där!! :)

• Empan81
    Just me skrev 2009-08-20 12:50:27 följande:
    ok.. Side har vi också varit till.. det är jätte fint där!! :)
    =)
Svar på tråden Shoppa i Turkiet?