• Twilight

Är helt enkelt tvungen att fråga/gnälla

Det får väl hamna under irriterande eftersom jag blir gaaaalen varje gång jag ser detta

Det jag tänker på är att 98% skriva "ÄNDA" när de menar "ENDA", tycker det är jättekul då ända för mig betyder stjärt/rumpa
    Hallå, hör man inte att det blir fel??? Säger ni inte enda med E???

Puuuuuuuuuuuh, gud så skönt det var att få detta sagt, nu har jag stört mig i tysthet alldeles för länge

• Svar på tråden Är helt enkelt tvungen att fråga/gnälla
  • Roisin Dubh

Åh, en felstavningstråd!

Jag måste dock erkänna att jag vid ett par tillfällen råkat skriva just ända när jag menar enda och sträck när jag menar streck! Fast bara slarvfel då!

Jag hänger på här och irriterar mig (OBS! Ta det med humor!) på när folk skriver deprission!
    Depression heter det!

Finns det fler stavfel där ute som folk hänger upp sig på?

• sunsandra

*skratt* jag stavar alltid med E..men du vet då är jag ju en sån här norrlänning som uttalar enda med med ä ..så det blir ända *skratt* la märke till det nu när jag läste ditt inlägg =D vad fult det skall låta egentligen för dom som inte är vana ..hoho

• Twilight

Haha, satt just och väntade på att du skulle vakna till liv

Ska läsa lite fler trådar så återkommer jag garanterat med fler irriterande saker.

• Twilight

Nämen, så konstigt! När jag skrev sista inlägget så fanns inte sunsandras inlägg... Hmm.

Haha, var i norrland bor du? Jag bor också där fast inte så högt, jag bor under "uttala E som Ä-gränsen" iaf

• therreh

jag kan iaf stava. hehe ;)

• Signatur

Jag stör mig på folk som skriver é/e istället för är. Och d istället för det/de.

• mimmipigg

Va...? "Ända" och "enda"... uttalas det inte likadant överallt? (jag är stockholmbo)
    Själv irriterar jag mig mest på grammatiska fel som t ex "han" istället för "honom", eller "dem" istället för "de"

• therreh

ja, var man än bor så stavas det ju lika i alla fall ;)

• bambigirl

Jag kommer från där man säger ä iställer för e, men skriver med e ändå! Och mimmipigg, nä, jag uttalar enda med ä, älg med uttalat ä m.m. Tror att gränsen går nånstans mellan uppsala och söderhamn! Hur säger ni i gävle?

• Xerxez

Och hur många felaktiga stavningar på "enkät" har vi sett här inne?

-Änket
    -Enket
    -Änkät

Svar på tråden Är helt enkelt tvungen att fråga/gnälla